دود حاصل از آتش خام معدن بارامیت چرام در نگاه مردم جاجرم


ساعت: 08:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807226

فروش مواد اولیه در مرکز معدنی دیار چهارفصل گنجینه ای با محدوده عرضه محدود و بیشترین مقدار مواد اولیه است.

به گزارش خبرگزاری راه دانا به نقل از زاگرس صبح امروز، مواد معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت های عظیم اشتغال و توسعه اقتصادی همچنان در رکود و با بی مهری مواجه هستند.

کهگیلویه و بویراحمد با قرار گرفتن در یک منطقه جغرافیایی خاص، دارای معادن زیادی در مناطق مختلف از جمله معادن سولفات، راش، گوگرد و سایر معادن این سرزمین غنی است که این کشور را به یکی از شهرهای با پتانسیل معدنی بالا تبدیل کرده است. .

طبق آمار، معادن با کیفیت متعددی در شهرهای گرمسیری استان وجود دارد و سرمایه گذاری ها و رونق این معادن می تواند به توسعه اشتغال و مهمتر از همه به توسعه صادرات و جذب سرمایه به این کشور کمک شایانی کند.


c2c9c5e9 7187 482e a8b5 1c320c35cba2 خبر خاکستری

سرزمین چهارفصل با داشتن ذخایر معدنی غنی و متنوع و استخراج حدود 40 نوع ماده معدنی، بالاترین رتبه این مواد غنی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

یکی از معادنی که سال هاست مواد معدنی آن به صورت خام از کهگیلویه و بویراحمد استخراج می شود و هیچ فایده ای برای استان ندارد، معدن بوکسیت چرام است که به گفته مردم محلی تنها گرد و غباری است که از لاستیک خودروهای سنگین برداشته می شود. مردم این سرزمین توسط استثمارگران تصرف شده اند.

شهرستان چرام با بیش از 32 هزار نفر جمعیت در منطقه گرمسیری استان در 160 کیلومتری یاسوج مرکز استان ماد قرار دارد و سال هاست که معادن غنی از جمله بوکسیت و فسفات در انتظار سرمایه گذار است.

اشتغال در دل معادن خوابیده است.


0d8e5466 d27a 42f8 b935 f62a03f75496 خبر خاکستری

یکی از مهم ترین ویژگی های این منطقه وجود ظرفیت ها و پتانسیل های معدنی است که با وجود تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر همچنان ناقص بوده و نمی تواند نقش بسزایی در اشتغال و اقتصاد کشور داشته باشد. محروم باشند.

در حال حاضر 3 معدن بوکسیت فعال در استان کهگیلویه و بویراحمد با ذخایر تعریف شده حدود 1.5 میلیون تن و ذخایر بالقوه حدود 2 میلیون تن وجود دارد.

بر اساس پیش بینی ها، با توجه به برنامه های اکتشافی موجود و جاری و همچنین فعالیت های اکتشافی در حین استخراج، ذخایر مواد معدنی بوکسیت در استان به حدود 4 میلیون تن خواهد رسید.

به گفته مسئولان اگر خط تولید معدنی بوکسیت متناسب با ظرفیت استان راه اندازی شود، شاهد توسعه پایدار و رونق اشتغال در منطقه خواهیم بود.

این مشکل حسین پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد را بر آن داشت تا بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت های معدنی استان و ایجاد صنایع معدنی برای ارزش افزوده به بخش معدن اشاره کند.

وی در این گفت و گو گفت: در حال حاضر 3 معدن فعال در استان با ذخایر معین حدود یک و نیم میلیون تن و ذخایر احتمالی حدود دو میلیون تن وجود دارد.

دود حاصل از آتش خام معدن بارامیت چرام در چشم مردم جاجرم

اگرچه حسین پور می گوید در حال حاضر سه معدن در استان فعال است، اما آنچه این روزها شاهد آن هستیم تنها سهم استان از ریزگردها و معادن بوکسیت باقی مانده از لاستیک کامیون های بوکسیت به جاجرم است.

حتی بر اساس شواهد چند روزه حضور انبوه خودروهای سنگین در این محور که به راحتی معادن غنی این کشور را بارگیری می کنند و جز خام فروشی و غارت این مواد معدنی عایدی در استان نداشته اند. . .


68037a4c dcb9 479f 9d92 8bbc8778d14f خبر خاکستری

اگر چه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص خروج بوکسیت خام از استان معتقدند شرکت آلومینا ایران به عنوان بهره بردار معدن باید نظارت و نسبت به ایجاد صنایع معدنی مرتبط در استان اقدام کند، اما آنچه در این معادن دیده می شود. خام فروشی چیز دیگری نیست.

احمدزاده تاکید کرد: در صورت فروش و استخراج مواد اولیه، معدن چرام بازنگری می شود. درست است.

فروش مواد اولیه در مرکز معدن دیار چهارفصل; این ثروتی است که عرضه آن محدود و بیشتر مواد اولیه آن استخراج می شود و امروز مردم این دیار به دنبال توجه و نظر ویژه استاندار و کارکنان برای افزایش اشتغال در این معادن با ایجاد سرمایه گذاری های اشتغالزا هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید