دور جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن از هفته آینده

دور جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن از هفته آینده

روز جدید محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از دور جدید ثبت نام نهضت ملی مسکن با اعطای زمین جدید خبر داد و گفت: ثبت نام یک میلیون و 500 هزار متقاضی با چهار شرط در نهضت طرح ملی مسکن نهایی شد.

محمود محمودزاده امروز (یکشنبه) در آستانه یک سالگی دولت در گزارشی با ارائه آماری از عملکرد عمرانی نهضت ملی گفت: افزایش ساخت و ساز بخش خصوصی یکی از راهکارهای جهش تولید مسکن به ما بود. می تواند آمار صدور 300 تا 350 ساخت و ساز را محاسبه کند.» برای ارتقای هزار واحد پروانه ساختمانی در سال های اخیر.

وی گفت: در این راستا طرحی را برای افزایش سهم بخش خصوصی در تسهیلات عمرانی با توجه به سقف طرح های حمایتی ارائه کردیم که در صورت صنعتی بودن ساخت، 20 درصد به مبلغ تسهیلات اضافه می شود. .

وی گفت: نتیجه این سیاست این است که هم اکنون بیش از 335 هزار متقاضی مسکن آزاد در پنج ماهه نخست سال ثبت نام کرده اند که نشان می دهد تقاضا برای تولید مسکن در سال 1401 افزایش چشمگیری خواهد داشت.

محمودزاده گفت: سازندگان می توانند تمامی مراحل درخواست را بدون مراجعه حضوری انجام دهند که با این سیاست از انجام آن جلوگیری می شود و متقاضی می تواند با مراجعه به سامانه و انتخاب شعبه بانک، تسهیلات ساخت دریافت کند.

وی بیان کرد: راهکار دوم دولت افزایش ساخت و ساز در بافت فرسوده شهری است که در صورت تکمیل منابع موجودی مسکن امتیاز سرمایه گذاری افزایش می یابد.

محمودزاده گفت: نهضت ملی مسکن تنها طرح حمایتی است که در آن یارانه و نرخ تسهیلات برای دهک های مختلف متفاوت است. در دهک های اول تا سوم، نهضت ملی مسکن بر اساس توان خانوار با کمترین سود پرداخت می شود.

معاون مسکن وزارت راه گفت: بیش از 5 میلیون ثبت نام در سامانه ملی ترافیک مسکن داشته ایم، یک میلیون و 500 هزار متقاضی چهار شرط دارند و برای تکمیل و بارگذاری مدارک آمده اند.

وی گفت: همین زمین برای ساخت و ساز نهضت ملی در نظر گرفته شده است و خبر خوب این است که با تامین زمین در هفته آینده امکان ثبت نام مجدد در برخی شهرها وجود دارد.

وی درباره آمار ساخت و سازهای دولتی مسکن گفت: 576 هزار واحد در مسکن شهری و 182 هزار واحد در مسکن روستایی و در بخش خصوصی نیز 330 هزار واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت و بهره برداری از 420 هزار واحد بوده است. گرفته شده است که در مجموع یک و نیم میلیون واحد می باشد.یک ساختمان مسکونی نهضت ملی در حال ساخت است.

دیدگاهتان را بنویسید