شورای عالی مسکن با ثبت نام مجردان در نهضت ملی مسکن موافقت کرد

وی افزود: این پیشنهاد هنوز به طور دقیق مورد بررسی قرار نگرفته و در حال تهیه آن هستیم، اما ثبت نام سایر افراد مجرد در نهضت ملی مسکن مشروط است به این معنا که هنگام واگذاری واحد مسکونی باید ازدواج کنند، در غیر این صورت خانه تحویل داده نمی شود.»

وی گفت: این طرح با هدف ازدواج با افراد مجرد و رفع مشکل پیری جمعیت انجام می شود و هم اکنون پنج گروه از افراد متاهل و سرپرست خانوار می توانند در نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند.

محموده افزود: در گذشته تنها زنان 35 ساله و نخبگان علمی و معلولان جسمی حرکتی می توانستند در طرح مسکن ثبت نام کنند اما در مصوبه اخیر مردان مجرد 45 ساله و بیماران خاص نیز می توانستند در سامانه سامان ثبت نام کنند. خانه داشتن».

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد جمعیت بسیار کاهش یافته است و اکنون به دنبال سازوکاری برای تشکیل خانواده و رسیدگی به سالخوردگی جمعیت در پروژه های مسکن هستیم.

محمودزاده تصریح کرد: یکی از نکات مهم در مورد قانون جمعیت این است که بتوانیم فضایی برای ایجاد انگیزه در افراد متاهل ایجاد کنیم (البته باید تعریف شود) تا اگر مشکل ازدواج آنها مسکن است، بتوانیم آن را ایجاد کنیم. حل شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مجردهای 45 ساله به دو دسته تقسیم می شوند، افرادی که قصد ازدواج ندارند اما در این سن نیاز به مسکن دارند و دسته دیگر افرادی که کمبود مسکن دلیل اصلی آن است. عدم ازدواج آنها

به گفته محمودزاده، این مرد 45 ساله پس از 20 سال پس انداز می کند، اما ممکن است در بازار مسکن که در حال حاضر در شرایط تورمی است، خانه ای پیدا نکند. در نهایت راه حل ازدواج آنهاست.

وی افزود: دولت سیزدهم با ساخت 4 میلیون مسکن کسری مسکن در کشور را جبران می کند. ثبت نام هم اکنون از طریق سامانه «سامان» به نشانی saman.mrud.ir است و متقاضیان از 27 مهرماه ثبت نام خود را در سامانه سامان آغاز کرده اند و تا 15 آذرماه فرصت دارند در این سامانه ثبت نام کنند.

معاون وزیر راه افزود: راه اندازی بانک زمین، راه اندازی صندوق توسعه مسکن، افزایش تعداد تسهیلات و امکان ثبت نام بدون محدودیت همزمان با آغاز ساخت 160 هزار واحد مسکونی است. بخشی از سیزدهمین تلاش 100 روزه دولت برای تبدیل کشور به کارگاه مسکن است.

وزیر راه: مجردها باید امروز ثبت نام کنند

پیش از این رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی ۱۸ آبان ماه امسال در حاشیه سیزدهمین همایش قیر و آسفالت در جمع خبرنگاران درباره ثبت نام افراد مجرد در نهضت ملی مسکن گفت: بر اساس قانون فعلی زنان مجرد بالای ۳۵ سال و زنان سرپرست خانوار می توانند ثبت نام کنند. اسمشون هست ولی با تاکید رئیس جمهور دوشنبه هفته آینده تصویب می کنیم که مجردها ثبت نام کنند اما از این به بعد مجردها می توانند وارد شوند و ثبت نام کنند اما تا تحویل داده شوند باید متاهل باشند. در کشور ما تامین مسکن بر عهده مردان است.

مصوبه هیأت وزیران درباره امکان ثبت نام مردان مجرد 45 ساله به وزارت راه ابلاغ شد.

اوایل هفته گذشته هیات دولت تصمیم گرفت تا ضوابط قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را در خصوص امکان مشمولیت مردان مجرد بالای 45 سال در طرح های کمک مسکن توسط محمد محبر معاون اول رئیس جمهور در وزارت خانه اصلاح کند. راه و شهرسازی اعلام شد.

شورای عالی مسکن با ثبت نام مجردان در نهضت ملی مسکن موافقت کرد

نه حکم مردان مجرد 45 ساله و نه 18 ساله تصویب نشد.

این اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی در حالی است که تاکنون (امروز شنبه 29 آبان ماه) در سامانه سامان (سامانه ملی ثبت نام مسکن) امکان ثبت نام مردان مجرد بالای 45 سال (مصوب هیئت وزیران) وجود ندارد. ) یا مجرد 18 سال و بالاتر (مصوب شورای عالی مسکن).

شورای عالی مسکن با ثبت نام مجردان در نهضت ملی مسکن موافقت کرد

دیدگاهتان را بنویسید