دوقلوهای البرزی 9 ساله 500 کتاب خوانده اند


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1908880

مهدی و هادی احمدی راد، دو شاگرد دوقلوی البرازی که در 9 سالگی توانستند 500 کتاب بخوانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; مهدی و هادی احمدی راد، دو شاگرد دوقلوی البرازی که در 9 سالگی توانستند 500 کتاب بخوانند.

هیچ کتابی درباره شهدا و زندگی آنها نیست که این دو برادر نخوانده باشند.

دانش آموزانی که از زبان فصیح خود برای دوستان، اقوام و خانواده خود قصه می گویند و شاهنامه می خوانند.

دانش آموزانی که در مدرسه، مکان و مسجد هستند. دوستان همکلاسی ها و افراد محلی خود را به خواندن کتاب تشویق می کنند.

کتابی که امروز در سایه شبکه های اجتماعی از سبد خرید خانوار حذف شد. دنیایی پر از آگاهی که افراد را با ناشناخته ها آشنا می کند و حافظه بلند مدت را تقویت می کند.

57fa8873 c3ab 4565 ab7c 493161b3a81c خبر خاکستری


کتابخانه های مدارس باید به روز شوند

مهدی احمدی راد در گفتگو با خبرنگار « تیتریک » گفت: بیش از 400 جلد کتاب در حوزه های فرهنگی، هنری، علمی، یادواره شهدا و ورزش مطالعه کردم.

و ادامه داد: فضای مجازی انسان را از کتاب دور می کند، اما من عاشق مطالعه هستم و هرگز نمی توان آن لذت را با دنیای آنلاین مقایسه کرد.

احمدی راد به راهکارهای تشویقی دوستانش در مطالعه اشاره کرد و افزود: در ابتدا برای همکلاسی هایم داستان هایی را در قالب داستان تعریف می کنم، وقتی می بینم دوستانم به کتاب علاقه دارند، کتاب های کتابخانه ام را به آنها امانت می دهم.

این طلبه گفت: برای شروع مطالعه کتاب های گویا مانند ایلیا را به دوستانم پیشنهاد می کنم و وقتی علاقه شان زیاد شد، کتاب های وصیت نامه حاج قاسم را به آنها می دهم تا بخوانند.

وی با بیان اینکه کتابخانه مدارس باید به روز شود، گفت: کتاب های موجود در کتابخانه های مدارس بسیار قدیمی است و مسئولان باید برای این امر تدابیری اتخاذ کنند.

احمدی راد افزود: کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب، کلیلا و دمنه و شاهنامه باعث افزایش سواد و دایره لغات کودکان می شود.

وی ادامه داد: از مسئولان آموزش و پرورش کشور تقاضا دارم مسابقاتی در زمینه علمی، فرهنگی و کتابخوانی در مدارس برگزار شود تا من و برادرم بتوانیم دانش آموزان را با کتاب آشنا کنیم.

احمدی راد در خاتمه خاطرنشان کرد: در پایان تمام کتاب هایی را که خواندم به دانش آموزان شهید به ویژه شاهچراغ تقدیم می کنم.

aa7e0f64 2f5c 4a62 93a6 314b75e771ca خبر خاکستری


ما نباید در مقابل ظلم سکوت کنیم

هادی احمدی راد در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: من و برادرم از 6 سالگی با کمک پدر و مادرمان کتاب می خوانیم و مطالعه ما را به دنیای ناشناخته ها برده است.

وی ادامه داد: وصیت نامه حاج قاسم کتابی بود که من را مجذوب خود کرد و پیشنهاد می کنم همه طلبه ها آن را بخوانند.

این دانش آموز به خلاصه یکی از داستان های کتاب «کلیله و دمنه» به نام «خرگوش قهرمان» اشاره کرد و افزود: روزی شیری به جنگل آمد و تمام حیوانات جنگل را به زور وادار کرد و غذای آنها را خورد. خرگوش با بقیه حیوانات جنگل جلسه می گذارد و نقشه می کشد، می رود پیش شیر و می گوید شیر دیگری ادعای بزرگی می کند و می گوید تو کوچک هستی، شیر عصبانی می شود و می گوید من را پیش خود می برم. شیر بگیر خرگوش شیر را به چاه می برد. شیر به داخل چاه نگاه می کند و تصویر خود را در آن می بیند و می گوید آیا این همان شیر است؟ خرگوش می گوید: بله. شیر می پرد تا شیر دیگری را که در چاه می افتد بخورد، سعی می کند از آن بالا برود اما خرگوش دانا به او اجازه نمی دهد. نتیجه می گیریم که نباید در مقابل ظلم ساکت بمانیم و برنامه ریزی و اجرا کنیم.

احمدی راد گفت: بیش از 500 عنوان کتاب خواندم که 200 عنوان آن درباره زندگی شهدا بود.

وی گفت: پدر و مادرم زیاد مطالعه می کردند به همین دلیل از کودکی با کتاب دوست شدیم و ابتدا کتاب مصور می خواندیم و وقتی بزرگتر شدیم سراغ کتاب های درسی می رفتیم.

این دانش آموز ادامه داد: مقام معظم رهبری به ما دستور دادند که کتاب بخوانیم و ما هم این مهم را در زندگی خود قرار دادیم.

احمدی راد افزود: با قصه گویی دوستانمان را به مطالعه تشویق می کنیم و کتاب هایمان را به آنها امانت می دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از شهادت دانش آموزان در حادثه شاهچراغ بسیار ناراحت شدم و کتاب هایم را به شهدای آن حادثه تقدیم می کنم.

در پایان باید گفت که کتاب بهترین دوست هر انسانی است و والدین نقش بسیار موثری در تربیت کودکان کتابخوان دارند. مهدی و هادی احمدی راد به لطف والدین کتابخوان خود در کودکی با کتاب آشنا شدند و در نوجوانی 500 عنوان کتاب مطالعه کردند و امیدوارم این فرهنگ منتقل شود و روزی برسد که همه دانش آموزان ایران به ارزش و جایگاه کتاب پی ببرند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید