مسئولان فرهنگی شهروندان البرزی را به مطالعه کتاب های نویسندگان داخلی سوق دهند

ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: 1400/08/25
کد خبر: 1784725

محمدعلی زمانی گفت: بسیاری از نویسندگان در ایران کوچک به صورت خودجوش فعالیت می کنند و کتاب های ارزشمندی دارند، بنابراین لازم است مسئولان فرهنگی استان شهروندان البرزی را به مطالعه کتاب های نویسندگان داخلی تشویق کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کارشناس فرهنگی به تیتریک گفت: لذت مطالعه قابل مقایسه نیست و مطالعه در مسائل خانوادگی، اعتقادی، تعاملات اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

محمدعلی زمانی ادامه داد: کتاب ابزاری برای هدایت انسان است که خانواده ها باید با آن مهر و محبت خود را افزایش دهند و فرزندان خود را به خواندن کتاب تشویق کنند.

وی افزود: کتاب روح انسان را آرام می کند و باعث رشد و کمال در زندگی می شود، خواننده را از تنهایی دور می کند، غم را از بین می برد و همنشینی است که صادقانه صحبت می کند.

وی گفت: متاسفانه درصد سرانه مطالعه در کشور ما کاهش چشمگیری داشته است و همه باید تلاش کنیم تا کتاب به جایگاه واقعی خود بازگردد.

زمانی گفت: بسیاری از نویسندگان در ایران کوچک به صورت خودجوش فعالیت می کنند و کتاب های ارزشمندی دارند، بنابراین لازم است متولیان فرهنگی استان، شهروندان البرزی را به مطالعه کتاب های نویسندگان داخلی سوق دهند.

وی ادامه داد: از تحصیلکردگان کرج انتظار می رود کتاب های مازاد خود را به کتابخانه های عمومی اهدا کنند زیرا قیمت کتاب به دلایل مختلف افزایش یافته است و باید بتوانیم با غنی سازی کتابخانه ها، استان، سرانه مطالعه را در ایران کوچک افزایش دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه کم توجهی به کتاب و کتابخوانی وجود دارد و باید فرصت های بیشتری برای این امر فراهم کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید