خرید 2000 نسخه از کتاب های نویسندگان هرمزگانی


ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822327

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان گفت: سال گذشته با حمایت دبیرکل بیش از 2000 عنوان کتاب از ناشران و مؤلفان داخلی در استان خریداری شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امین دریانورد، مدیرکل کتابخانه های شهرداری استان در گفت و گو با نویسندگان داخلی با تاکید بر اهمیت حمایت از نویسندگان بومی به هرمز گفت: در سال گذشته با حمایت دبیرکل بیش از 2000 عنوان کتاب از ناشران داخلی کشور خریداری شد. استان
وی گفت: خرید کتاب از نویسندگان و ناشران داخلی استان در سال های اخیر در دستور کار کتابخانه های عمومی استان قرار گرفته و در این مدت با وجود مشکلات مالی تعداد زیادی کتاب در موضوعات مختلف خریداری شده است. در کتابخانه ها توزیع می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان حمایت از نویسندگان و ناشران داخلی را بسیار مهم دانست و گفت: حمایت از این قشر که با وجود مشکلات فراوان در راستای توسعه فرهنگی جامعه گام برمی دارند باید یکی از اولویت های فرهنگی باشد. نهادها و مقامات استانی. اشخاص».
وی افزود: سال گذشته یک میلیارد و پنجاه میلیون ریال برای خرید کتاب های نویسندگان داخلی اختصاص یافت که بیشتر آن شامل ادبیات (داستان، نمایشنامه و شعر)، آداب و رسوم، تاریخی و مذهبی است.
داریانورد گفت: میزان خرید آثار نویسندگان داخلی در سال 1400 نسبت به سال قبل 50 درصد و ارزش واقعی آثار بومی خریداری شده نسبت به سال قبل 100 درصد افزایش داشته است.
این مقام مسئول ادامه داد: همچنین افتتاح کتاب های نویسندگان داخلی، نقد و بررسی آثار بومی و برگزاری مسابقه مطالعه این آثار از جمله فعالیت های کلیدی اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان است که در سال گذشته از 45 اثر رونمایی شده است. سال. و این آثار مورد نقد قرار گرفته است.» و بررسی شدند.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید