وقتی فروش آثار به آرزوی نویسندگان البرزی تبدیل می شود/ تعداد کتاب های پرفروش به 300 کتاب کاهش می یابد.


ساعت: 12:45
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881082

به مناسبت روز قلم به سراغ چند نویسنده از مناطق مختلف استان البرز رفتیم تا با آنها گفت و گو کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ” تیتریک “; امروز ۲۳ تیرماه در تقویم ایرانیان «روز قلم» نامیده شده است. برای اهمیت قلم در زندگی انسان همین بس که قرآن بیش از 1400 سال پیش از آن یاد کرده و به آن سوگند یاد کرده است.

به مناسبت روز قلم به سراغ چند نویسنده از مناطق مختلف استان البرز رفتیم تا با آنها گفت و گو کنیم.

de5a5a56 186e 4b55 adfa 00a06d4ca106 خبر خاکستری


نویسندگی در ایران شغل نیست/ علاقه و ماندگاری نویسندگان البرزی آنها را ادامه می دهد.

آیدا محمدی نویسنده 5 کتاب در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: نویسندگی شغل من نیست بلکه برای رهایی از دغدغه های روزمره زندگی می نویسم و ​​در ابتدا فقط برای خودم می نوشتم و نوشته هایم را می خواندم. در جمع دوستان با تشویق آشنایان.» مطالبم را دسته بندی کردم و به ناشر بردم.

وی ادامه داد: بهترین لحظات عمرم صرف نوشتن شده است، گاهی ساعت ها می نویسم و ​​اصلا متوجه گذر زمان نمی شوم.

محمدی با بیان اینکه گرانی کاغذ باعث افزایش قیمت کتاب می شود، افزود: افزایش قیمت کتاب باعث حذف این کالای فرهنگی از سبد خرید خانوارها شده است.

این نویسنده مدعی است: در کشورهای پیشرفته دنیا نویسندگی شغلی پردرآمد محسوب می شود اما اینجا اینطور نیست.

وی گفت: نویسنده باید اوقات فراغت داشته باشد و به تنهایی بنویسد و در دنیای نویسندگی غوطه ور شود اما متاسفانه در کشور اینگونه نیست و از صفر تا صد نوشتن، چاپ و فروش بر عهده نویسنده است.

محمدی با تبریک روز نویسندگی به همه نویسندگان افزود: فضای مجازی هرگز نمی تواند جای کتاب را بگیرد چرا که کتاب حافظه بلند مدت را تقویت می کند و دانش را افزایش می دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه و ماندگاری نویسندگان در کشور آنها را زنده نگه می دارد چرا که بی تفاوتی به این عرصه بسیار است و نشست های ادبی تنها تجمع باشکوه اهل قلم در البرز است.

d57dfcfd 1b44 405c bcd4 095cfbf2d730 خبر خاکستری


فروش آثار مهم ترین مشکل نویسندگان البرزی/ تعداد کتاب های پرفروش به 300 کتاب رسید!

محدث کربلایی نویسنده 4 کتاب در گفتگو با خبرنگار « تیتریک » گفت: نگارش من به دوران دبیرستانم برمی گردد.

وی ادامه داد: در آن زمان انشای من مورد توجه همه قرار گرفت و این باعث دلگرمی من شد و معلمانم نیز مرا تشویق کردند.

کربلایی با بیان اینکه در جشنواره داستان کوتاه آموزش و پرورش رتبه برتر را کسب کردم، افزود: این موفقیت ها هر روز مرا به نوشتن تشویق می کرد و به جایی رسیدم که داستان می نوشتم و برای دوستان و خانواده ام می خواندم.

این نویسنده بیان می کند: خودکاری که در دست داشتم ناخودآگاه مطالب را در ذهنم مرتب می کرد و روی کاغذ ظاهر می شد و تا پایان داستان قلم از دستم نمی افتاد.

وی گفت: در سال اول دانشگاه تعداد داستان هایم زیاد شد و با تشویق یکی از اساتیدم شروع به چاپ آن ها کردم، فروش کتاب هایم بسیار عالی بود.

کربلایی ادامه داد: در دوران تحصیل در دانشگاه می نوشتم و بعد از فارغ التحصیلی این موضوع را جدی گرفتم و آثارم به 4 عنوان رسید.

این نویسنده گفت: نویسندگان خوب زیادی در استان البرز مشغول به کار هستند و بسیاری از آنها ناشناخته هستند اما نویسندگی بسیار شیوای دارند.

وی فروش آثار را مهم ترین دغدغه نویسندگان استان البرز می داند و می افزاید: متأسفانه ناشران فقط کتاب را چاپ می کنند اما فروش و تبلیغ آثار بر عهده نویسنده است.

کربلایی کم بودن تعداد کتاب را نشانه کاهش چشمگیر سرانه مطالعه در کشور دانست و گفت: تعداد کتاب های پرفروش کشور به 300 عنوان رسیده است و متولیان فرهنگی باید به این مهم توجه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: والدین باید کودکان را از سنین پایین با کتاب آشنا کنند تا کتاب در بزرگسالی دوست آنها شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید