اقتصاد هنر در کشور شعار شد/ تیراژ کتاب های پرفروش به 300 رسید!


ساعت: 11:09
تاریخ انتشار: 1401/01/15
کد خبر: 1819401

مجید رجبی معمار گفت: اقتصاد هنر در کشور همچنان یک شعار است و همه دستگاه ها باید برای رونق آن تلاش کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: خانه هنرمندان بودجه و اعتباری ندارد و درخواست جمعی از جامعه هنری کشور است.

وی ادامه داد: مشکلات و دغدغه‌های هنرمندان را در شرایطی که تاج و تخت مسئولان عالی‌رتبه فرهنگ و هنر کشور را منتقل کردیم و آنها نیز سهمی محدود به این جامعه کردند که به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. مشکلات هنرمندان.”

رجبی معمار افزود: با حذف تاج، فضاهای هنری کمی رونق گرفته و هم اکنون تمامی سالن های تئاتر و سینما در سراسر کشور فعال هستند.

این مسئول بیان کرد: بیشتر هنرمندان کشور در تهران و البرز متمرکز هستند و این پتانسیل بسیار خوبی است که باید از آن حداکثر استفاده را کرد و زمینه اشاعه فرهنگ و هنر را از طریق این نزدیکان در سراسر کشور فراهم کرد.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از اقتصاد هنر کشور تاکنون شعاری بوده است، گفت: در بسیاری از مواقع مسئولان دولتی و لشکری ​​به دلیل بودجه و بودجه ای که این مجموعه تامین نمی کند باید بار مسئولیت را به دوش بکشند. آنها درست می کنند.

رجبی معمار ادامه داد: قبل از اینکه به اقتصاد هنر فکر کنیم، این مهم در دنیا وجود داشت و کپی رایت را کاملا رعایت می کنند.

این کارمند تاکید کرد: در کشور ما هنوز قانون کپی رایت در بسیاری از شاخه های هنری رعایت نمی شود و این ضربه جبران ناپذیری به برخی آثار هنری و هنرمندان وارد کرده است.

وی افزود: 130 فیلم ساخته می شود که همگی قابلیت نمایش و به روز رسانی ندارند و از سوی دیگر قیمت سینما با دخل و خرج شهروندان تناسبی ندارد و مخاطبان آن کاهش می یابد. هر روز. .

رجبی معمار گفت: کشورهای پیشرفته دنیا برای ساخت فیلم خود میلیاردها هزینه می کنند و در ازای آن میلیاردها می فروشند اما در کشور ما کارگردان فیلم ها را سخت و ماندگار می کند.

این مقام مسئول گفت: اکثر کارگردانان ما در کشور دغدغه معیشت خود را دارند و نمی توانند به راحتی آثار خود را تولید کنند و از صفر تا صد پروژه را تکمیل کنند.

وی ادامه داد: اقتصاد هنر در کشور یک شعار باقی مانده و همه دستگاه ها باید برای رونق آن تلاش کنند.

رجبی معمار افزود: مردم برای تامین مایحتاج اولیه زندگی مورد نیاز هستند، طبیعتا خرید آثار هنری از سبد خرید آنها خارج می شود و این دغدغه جدی برای حوزه فرهنگ و هنر است.

این مقام مسئول افزود: تعداد کتاب های پرفروش و موفق کشور به 200 تا 300 کتاب رسیده است و اغلب مردم نمی توانند کتاب بخرند و کالاهایی مانند مجسمه، نقاشی و سرامیک آخرین مایحتاج زندگی مردم است. این همان بی مهری به هنر و هنرمندان است.«او کارهای کم اهمیت و بسیار کم اهمیتی خلق می کند که به نظرم خلاف فرهنگ و هنر است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی کشور نباید واژه اقتصاد هنر را تکرار کنیم چرا که مردم رها شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید