ایجاد سازمان مبارزه با بازتولید غیرقانونی کتابها / تیراژ 100 نسخه از کتاب زیبای کشور 83 میلیون نفر نیست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی اکبر تورانیان ، یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی با اشاره به دیدار هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی با معاون امور فرهنگی وزیر بهداشت ، گفت: بله.

وی ادامه داد: از برخورد با کارمندی که با این منطقه آشنایی کامل دارد خوشحال شدیم و به گفته رزمندگان زمین با تشک پوشانده شده است. در این جلسه ما بحث های مفصل و مهم را ادامه دادیم و در مورد مسائل و چالش های مهم انتشارات دانشگاهی تبادل نظر کردیم.

تورانیان با اشاره به لزوم تغییر رویکرد معاون وزیر فرهنگ گفت: در حال حاضر وضعیت ناشران بسیار بد و اسفناک است و ناشران باید در شرایطی که با بحران نشر روبرو هستند مشکلات نقدینگی خود را برطرف کنند. “

* کاهش تیراژ کتابها به 100 یا 200 نسخه

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی ادامه داد: متأسفانه در این شرایط تیراژ کتابها به 100 یا 200 نسخه کاهش یافت که این امر کشوری را با 83 میلیون نفر جمعیت با این اندازه زیبا نمی کند. تاریخ فرهنگی انقلاب فرهنگی “

* خودکفایی کاغذ با کارخانه های محلی

تورانیان با اشاره به پیشنهاد ادامه تولید کاغذ در این جلسه گفت: در این جلسه ما درباره خودکفایی بحث کردیم ، زیرا 90 درصد اسناد ما کاغذ وارداتی است و با توجه به تحریم ها باید به تولید داخلی فکر کنیم تا انتشارات خود را انجام دهیم. مستقل از سیستم -کافی “در چند سال گذشته ، اگر در زمینه کاغذ خودکفا بودیم ، مطمئناً با این همه مشکل مواجه نمی شدیم. بحث ما این بود که کارخانه های تولید کاغذ محلی را فعال کنیم و از ظرفیت این کارخانه ها برای تأمین کاغذ چاپ استفاده کنیم.

* تکثیر غیرقانونی کتابهای دانشگاهی

وی ادامه داد: “همچنین در این جلسه موضوع تکثیر غیرقانونی کتابهای دانشگاه را مطرح کردیم. هیچ یک از ناشران و نویسندگان صاحب کتابها یا آثار خود نیستند و امنیت در این زمینه وجود ندارد. محصول نشر و تألیف یک شبه از بین می رود و خسارت جبران ناپذیری به صنعت نشر وارد می کند. ما برای مقابله با این روند آماده همکاری با وزارت فرهنگ و رهبری اسلامی هستیم.

وی همچنین به تغییر رویکرد در معاون وزیر فرهنگ اشاره کرد و گفت: ما مذاکرات انجام شده در این جلسه را تنظیم کردیم زیرا واقعاً انگیزه خود را از دست دادیم. این جلسه به ما امیدواری داد و از شر این وضعیت فاجعه آمیز خلاص شد و با همکاری بخش خصوصی و وزارت فرهنگ و جهت گیری رونق در بازار نشر ایجاد کرد.

تورانیان یکی از خواسته های مقام معظم رهبری را “حرکت کتابخوانی” خواند و گفت: از معاون وزیر فرهنگ انتظار داریم در احیای این درخواست تلاش کند تا پاسخ مثبتی به این درخواست داده شود و یک اتفاق خوشحال کننده به در زمینه کتاب و کتابخوانی برگزار شود.

* پیشنهاد ایجاد یک سازمان استراتژیک در دستورالعمل های سیاست برنامه ریزی و نشر وزارت برنامه ریزی

یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی در مورد پیشنهاد ایجاد یک سازمان راهبردی در وزارت فرهنگ و دستورالعمل های اسلامی برنامه ریزی و تدوین سیاست در زمینه نشر اظهار داشت: بگذار کتاب یکبار در سبد مردم قرار گیرد. از نو.

منبع: فارس

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید