تولید خودروهای آسیب دیده و بی کیفیت با تیراژ بالا دلیل اصلی زیان انباشته ایران خودرو است.


ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877240

مدیرعامل ایران خودرو در مراسم رونمایی از اولین کامیون کشنده این خودروساز;

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: در سال های اخیر تولید خودروهای آسیب دیده و بی کیفیت و تیراژ بالا عامل اصلی زیان انباشته ایران خودرو بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی خطیبی امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از کامیون کشنده جدید شرکت خودرو دیزل ایران گفت: – تیراژ بالا نیز استفاده شده و یکی از دلایل زیان انباشته ایران خودرو بی توجهی به تنوع و کمیت تولید است.
وی یادآور شد: شرکت بورسی در آذرماه سال گذشته زیان تجمعی 13500 میلیارد تنی را در سال 1401 برای گروه صنعتی ایران خودرو در نتیجه بی توجهی به کیفیت محصول و گردش مالی پیش بینی کرد.
حتیبی گفت: امسال 750 هزار دستگاه خودروی ایران هدف گذاری شده است که 25 هزار خودرو تجاری و مابقی خودرو هستند.


صادرات خودرو به روسیه و ونزوئلا
حتیبی از برنامه ریزی برای صادرات حداقل 15000 دستگاه خودرو از این گروه در سال جاری خبر داد و گفت: این خودروها به روسیه و ونزوئلا صادر خواهند شد.
وی گفت: امسال 50 هزار دستگاه خودرو دنا پلاس اتوماتیک به ونزوئلا صادر می شود و پیش بینی می شود سرمایه گذاری مشترک با این کشور وارد بازار روسیه شود.
مدیرعامل خودرو ایران همچنین از مذاکره با تامین کنندگان برای کاهش هزینه های تولید خودرو خبر داد.
وی با تاکید بر اینکه مخالف واردات خودرو نیستیم، تاکید کرد: ما طرفدار رقابت هستیم و اگر واردات به درستی انجام شود، فشار از گروه صنعتی ایران خودرو در رده خودروهای سواری برداشته می شود، ضمن اینکه خواستار کمک بیشتر در حوزه الزامی هستیم. قیمت ها.”


جهش در تولید و تبدیل ایران خودرو دیزل به سودآورترین خودروساز کشور
مدیرعامل هودرو دیزل در این مراسم گفت: این شرکت ورشکسته ترین خودروساز کشور در 10 سال گذشته بوده و نرخ اشتغال آن 30 درصد کاهش یافته است.
جواد توسلی مهر افزود: امروز با جهش تولیدی که در این شرکت صورت گرفته است به پردرآمدترین خودروساز کشور تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سه محصول ایرانی خودرو دیزل ستاره کیفی دریافت کردند و 20 درصد ارتقای کیفی داشتیم.
توسلی مهر همچنین از صادرات اتوبوس های این شرکت به ترکمنستان، صادرات کامیون و کمپرسی به کویت و گشایش بازارهای جدید در برخی کشورهای آفریقایی که منجر به افزایش تولید شده است، خبر داد.
وی گفت: تولید این شرکت از 2200 دستگاه در سال 1998 به 3700 دستگاه در سال 99 و 7.07 در 1400 افزایش یافته است و تولید 25000 دستگاه برای سال جاری برنامه ریزی شده است.
مدیرعامل خودرو دیزل ایران با اشاره به جذب هزار و 200 نفر گفت: این شرکت در سال گذشته 17 هزار و 700 میلیارد تن نقدینگی جذب کرد و امسال نیز جذب 40 هزار میلیارد تن نقدینگی برنامه ریزی شده است.
وی افزود: به دلیل پلتفرم بودن ایران خودرودیزل و بالا بودن نرخ داخلی سازی محصولات، زمان ایده پردازی محصول در این شرکت کوتاه است و در 16 ماه گذشته محصول جدیدی طراحی و ایجاد شده است.
وی در خصوص کامیون کشنده جدید تولیدی این شرکت به نام آتامان گفت: امروز روس ها قصد خرید این محصول را داشتند که از موتور 430 اسب بخاری با گیربکس زداف بنز و شاسی بنز و همچنین شاسی بلند جهانی با امکان استفاده می کند. ترانزیت: امسال 500 دستگاه وجود دارد و خواهد بود.
این مقام مسئول با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران گفت: در حالی که بیش از هزار میلیارد تن پول و سرمایه کشور در کف این کارخانه نهفته است، شهردار تهران می خواهد اتوبوس های فرسوده را از خارج وارد کند.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید