شعار هفته سی ام کتاب؛ این ما هستیم که می خوانیم/ کشف سیستم دائمی برای خرید کتاب


ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909210

نشست خبری سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز 25 آبان ماه در خانه کتاب با حضور علی رمضانی دبیر سی امین هفته کتاب و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در ابتدای این نشست علی رمضانی دبیر سی امین هفته کتاب، هفته کتاب را یکی از بنیانگذاران توجه انقلاب اسلامی به حوزه کتاب، کتابخوانی و نشر دانست و افزود: جای تجلیل است. روح امام خمینی (ره)، روح شهید پرور کتابفروشان ما.» به زائران امنیت و شهدا که این روزها آرامش را به ارمغان آورده اند، درود می فرستیم، بی شک برای توسعه عرصه کتاب به کمک شما اصحاب رسانه و اهالی رسانه نیازمندیم. جا دارد از همه روزنامه نگاران و اهالی کتاب که در سال گذشته تلاش کردند این عرصه را سربلند نگه دارند تشکر کنم.

دبیر سی امین هفته کتاب با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون بیش از 116 میلیون نسخه کتاب در ایران منتشر شده است، افزود: تیراژ این کتاب های منتشر شده بیش از 7600 میلیارد تومان است و بسیار خرسندیم که From last. از سال تا امروز، فعالیت ناشران در مقایسه با دوران کرونا تقریباً به حالت عادی بازگشته است.

علی رمضانی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما در شورای هفته کتاب بر این است که این هفته در جامعه شناخته شود و به عنوان سرلشگر نمایشگاه بین المللی کتاب، جایگاه عمومی پیدا کند و به همین دلیل شعار امسال این هفته «ما» است. ما هستیم که می خوانیم و پوستر امسال هم حول همین شعار طراحی شده است.

علی رمضانی دبیر سی امین هفته کتاب در ادامه با بیان این فرض که اگر بخواهیم این رویداد مردمی شود باید در کنار این شعار اتفاقات مهم دیگری نیز محقق شود، به چند رویداد مهم اشاره کرد و افزود: اولویت اول ما در این مرحله است. هماهنگی است تمام تلاش ما در ارتباط با نهادهایی مانند آموزش و پرورش و وزارت ارشاد حرفه ای است تا همه این نهادها را ساماندهی و هماهنگ کنیم.

و ادامه داد: کمپین ها و مسابقه ها، نشست ها و تجلیل از دوستان و اهالی کتاب 3 برنامه مهم حوزه های کشور در هفته کتاب است. پروژه اقتباس شهری از کتاب های نویسندگان و کتاب «باران شهرها» در واقع یک فعالیت خوب و ارزنده بود که در گذشته اتفاق افتاده و امسال نیز تکرار خواهد شد. همچنین در توصیه هفته کتاب به شدت این رهنمود را سرلوحه کار خود قرار دادیم، به جای اینکه شعار «کتاب خوب و خواندنی است» را بگوییم، سعی کردیم بر اساس نیاز و نیاز کتاب های مناسب تری پیدا کنیم. خواسته های خوانندگان ما بیایید آنها را بشناسیم تا در میان انبوه کتاب ها در سردرگمی خرید گم نشوند.

معرفی سامانه دائمی خرید کتاب

دبیر سی امین هفته کتاب با اشاره به برنامه ها و فعالیت های مهم خانه کتاب در این هفته گفت: نمایش شهرستانی کتاب های برگزیده جشنواره های معتبر کشور در شهر تهران، انتشار مجموعه اقلام تبلیغاتی در این هفته. ، از ویدیو گرفته تا پوستر که به همین مناسبت ایجاد شده است، همه بخشی از برنامه های این هفته هستند. همچنین روز شنبه 30 آبان ماه سی امین هفته کتاب در کشور با حضور در حرم امام خمینی (ره) و میثاق با رهبر کبیر انقلاب رسما آغاز می شود. بیستمین دوره جشنواره کتاب و رسانه از دیگر برنامه های مهم این هفته است که تاکنون 1000 اثر به این دبیرخانه ارسال شده است و امسال 4 جایزه برگزیده، رسانه حمایت از کتاب، ناشر برگزیده برای استفاده از رسانه و شخصیت رسانه ای، دوستدار کتاب، جایزه گرفتند جوایز قبلی اضافه شده است.

رمضانی دیدار ناشران با وزیر فرهنگ و ارشاد را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و افزود: راه اندازی تلویزیون اینترنتی کتاب که در واقع اولین تلویزیون تخصصی کتاب خواهد بود، از دیگر برنامه های ماست. سایر برنامه های این هفته همچنین در هفته جاری سامانه خرید دائمی کتابفروشی های کشور برای پایان طرح های فصلی خرید کتاب باز می شود و بر این اساس، در این هفته هر فردی با کد ملی می تواند با خرید از 400 هزار تومان از 100 هزار تومان تخفیف بهره مند شود. برای این کار 10 میلیارد تومان یارانه اختصاص داده ایم که در واقع این هفته 40 میلیارد تومان خرید به کتابفروشی های کشور سرازیر می شود. بخش بزرگی از هزینه ارسال کتاب ها بر عهده این سامانه خواهد بود و افتتاح این سامانه مهم ترین کمک به شهرستان هایی خواهد بود که متاسفانه هنوز کتابفروشی ندارند و در حال حاضر کسانی که قصد خرید کتاب در کشور را دارند. می توانند به صورت 24 ساعته بدون در نظر گرفتن روزهای تعطیل از این سامانه کتاب خریداری کنند

در پایان این مراسم از پوستر سی امین هفته کتاب با حضور جمعی از اصحاب رسانه و علی رمضانی رونمایی شد.


ادامه مطلب؛


اولین کانال تلویزیون اینترنتی کتاب به صورت زنده پخش می شود

دیدگاهتان را بنویسید