350 عنوان برنامه در هفته کتاب برگزار می شود/ لزوم بازنگری در چرخه توزیع کتاب

ساعت: 17:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۳
کد خبر: 1784298

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از اجرای 350 عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در استان اردبیل خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون 300 عنوان کتاب در استان اردبیل منتشر شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سبلان ما، عبدالله بحرالعلمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در اردبیل به تشریح برنامه های دستگاه های اجرایی استان در مراسم کتابخوانی پرداخت. هفته کتاب و گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی 350 برنامه از سوی دستگاه های مختلف از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه های عمومی، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور برگزار می شود. استان

وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیش از 15 برنامه به این مناسبت در استان اجرا می کند، گفت: هر کدام از این برنامه ها شامل بخش ها و کاربردهای فرهنگی است که بیش از 50 برنامه هفته کتابخوانی اجرا می شود. توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

بحرالعلومی در ادامه سخنان خود به معرفی کتاب های منتشر شده در اردبیل اشاره کرد و گفت: ادای احترام به مادران شهدا و ایثارگران فعال در فرهنگ کتابخوانی، ویژه برنامه انتخاب کتاب در سال و طرح کتابخوانی پاییز کتاب از محوری ترین برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هفته کتاب و کتابخوانی است.

وی به رعایت شئونات ویژه بهداشتی در ایام تاجدار در رویدادهای مهم فرهنگی اشاره کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب شخصی و مجازی، مسابقه نقاشی و کتابخوانی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، ارزیابی تولیدکنندگان محتوای مرتبط با خود. -ایثار و حراست، نقد و بررسی کتاب های منتشر شده از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در استان اردبیل است.

7c49e8cf d034 410d a67a e72ef90a4832 خبر خاکستری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از افتتاح همزمان کتابی از سوی مقام معظم رهبری در حضور مادران شهدا در استان اردبیل خبر داد و گفت: در این برنامه فرهنگی که در سراسر کشور برگزار می شود. 29 آبان جمعی از مادران شهدا شهید شدند.

وی در ادامه سخنان خود به انتشار 300 عنوان کتاب از ابتدای سال جاری در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: مهمترین ضعف در تولید و نشر کتاب چرخه توزیع است به طوری که کتاب های تولید و خریداری شده توسط نویسندگان در کتابخانه های انبار اول به دست مخاطبان نمی رسد.

بحرالعلومی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص سرانه مطالعه در استان به مشکل تاج اشاره کرد و گفت: اما به دلیل تعطیلی کتابخانه ها و قرائتخانه ها با کاهش سرانه مطالعه مواجه شده ایم. که آن هم یک مسئله ملی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی که در راستای کتاب خوانی انجام شد، سرانه استان اردبیل را با استان های اول کشور برابر کرد، گفت: با این حال این وضعیت هنوز قانع کننده نیست و تا رسیدن به آن راه درازی در پیش داریم. برو، برای رسیدن به نقطه دلخواه.»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به لزوم استفاده از فناوری و فناوری برای افزایش سرانه مطالعه اشاره کرد و گفت: صدا و سیما که محتوای آن برگرفته از کتاب های فاخر و تأثیرگذار است، اکنون تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته است. لازم است از محتوای کتاب غنی و موثر در برنامه های تولیدی به ویژه برنامه های مبتنی بر تماس استفاده کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید