350 انتشارات در اصفهان فعال هستند / در سال گذشته 2265 عنوان کتاب در اصفهان منتشر شده است.

ساعت: 15:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۲
کد خبر: 1783945

مدیرکل فرهنگ و رهبری اسلامی استان اصفهان گفت: تعداد انتشارات فعال استان 350 انتشارات، چاپخانه 472، کتابفروشی در شهر اصفهان 150 واحد و در شهرستان ها 175 انتشارات است. واحدها

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی ظهر امروز به مناسبت هفته کتاب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 24 آبان ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز کتابخوانی درج شده است. تعیین یک روز به عنوان یک نشانه اهمیت آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: هم در آیات قرآن و هم در روایات اهل بیت(ع) بر مطالعه، کتابخوانی و نوشتن تاکید شده است و همچنین در آیات اولی که آمده است. بر قلب پیامبر نازل شد اسلام خواند.

وی با اشاره به روایتی در مورد ارزش علم، دانش، مطالعه و کتابت، افزود: کسانی که در مکتب اهل بیت (ع) نخبه و مربی می شوند، مردم هستند. که دانشمندان پرورش می دهند و این نشان دهنده اهمیت علم است.

معتمدی با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای ترویج کتابخوانی گفت: در راستای اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی باید ابتدا مشکل را تبیین و پیگیری کنیم تا بتوانیم در این زمینه محتوا و انگیزه ایجاد کنیم.

رمضان علی معتمدی گفت: عواملی در کتابخوانی مؤثر است که جامعه ناشران، کتابفروشان و دانش پژوهان این حوزه را شامل می شود. رسانه، رادیو و تلویزیون می توانند در توضیح خواندن و خواندن بسیار موثر باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی از طرق مختلف، گفت: برای یادگیری غیررسمی و غیررسمی یکی از نکاتی که می توانیم روی آن کار کنیم دفاتر است. سرانه مطالعه در ادارات دولتی از نظر مطالعه پایین است. این فرهنگ زمانی در خانواده او ترویج می شود که مسئول دولت ما اهمیت کتابخوانی را درک کند.

وی افزود: فرهنگ سازی در مساجد نیز ضروری است چرا که مساجد ظرفیت خوبی دارند و لایه های مختلفی وجود دارد که می تواند در این زمینه مفید باشد.

معتمدی ادامه داد: پویش سایبری نیز می تواند برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و کتابخوانی و مراکز نظامی و انتظامی نیز برای ترویج کتابخوانی از آن استفاده کنند. ما در روستا امکاناتی داریم که در این زمینه به آنها نرسیده ایم.

* 52 برنامه اصلی برای هفته کتاب پیش بینی شده است

رمضانعلی معتمدی گفت: امسال 52 برنامه بزرگ برای هفته کتاب پیش بینی شده و بالغ بر 300 برنامه در شهرستان ها برگزار می شود که این ظرفیت بسیار خوب است.

وی گفت: بالاخره افرادی هستند که به این طرح ها علاقه مند هستند و همه برنامه ها باید به چشم مردم دیده شود و دستگاه های مختلف تلاش می کنند تا به مردم خدمت کنند و ترویج آن فرهنگ خدمتی معنوی است.

وی تجلیل از نویسندگان، افتتاحیه کتاب، شاهنامه خوانی، معرفی نویسندگان خارجی همراه ایران، برگزاری نشست ها و نمایشگاه های نقد کتاب، فروش کتاب های پاییزی، تجلیل از نویسندگان حوزه دفاع مقدس را از برنامه های پیش بینی شده عنوان کرد. این هفته.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تعداد انتشارات فعال در استان 350، تعداد چاپخانه ها 472، کتابفروشی در شهر اصفهان 150 واحد و در شهرستان ها 175 واحد

معتمدی اذعان داشت: از آبان 1378 تا آبان ماه امسال، تعداد کتاب های منتشر شده سال 82 بوده که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است. 2857 عنوان قبل از انتشار مجوز گرفتند و 2265 عنوان در سال گذشته دریافت شد که 1852 عنوان چاپ اول بود.

رمضانعلی معتمدی در ادامه به نقش موثر بانوان در افزایش سرانه مطالعه اشاره کرد و گفت: تنوع کتاب در کتابخانه ها باید به گونه ای باشد که برای هر سلیقه ای کتابی وجود داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: نجف آباد در باشگاه باشگاهی کشور شرکت کرد و از بین پنج شهر انتخاب شد و امیدواریم نجف آباد به عنوان پایتخت کتاب سال انتخاب شود. نمایشگاه کتاب استانی در صورت مهیا بودن در دی ماه و در صورت عدم امکان به صورت مجازی برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید