کتاب «در همسایگی گلوله ها» توسط انتشارات «شهید کاظمی» راهی بازار شد.

ساعت: 13:55
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922605

“در همسایگی گلوله ها”؛ روایتی مستند و خواندنی از رشادت ها و رنج های مردم دلیر و مستضعف فوا و کفریا در سه سال محاصره جریان تکفیری توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حدود چهار سال پس از آغاز بحران سوریه، دامنه جنگ به شهرهای شیعه نشین فوآ و کفریا کشیده شد. گروه های تروریستی که با حمایت همه جانبه کشورهای غربی در سوریه فعال بودند، علاقه ای به کشتار مسلمانان یا غیرمسلمانان نداشتند. آنها با برخورد با شیعیان سوریه بیش از هر زمان دیگری وحشیگری خود را به نمایش گذاشتند و در مقابل نهادهای حقوق بشری فجایع انسانی بسیاری را در شهرهای فوا، کفریه، نابل و الزهرا به وجود آوردند.


شهرهای فوا و کفریا در استان ادلب در شمال غربی سوریه قرار دارند. در آن زمان این دو شهر در مجموع 50 هزار نفر جمعیت داشتند و تصرف این دو شهر برای تروریست ها و حامیان آنها بسیار مهم بود و تصرف کامل ادلب به حساب می آمد. از آنجایی که ادلب دارای مرز مشترک با ترکیه است، اشغال کامل این استان می تواند مواضع تروریست ها را در سوریه تقویت کند، زیرا استان ادلب از جنوب به استان حماه، از غرب به استان لاذقیه و از شرق به استان حلب متصل است و این امر موقعیت جغرافیایی آن اهمیت ویژه ای به این استان و شهرها و مناطق مختلف آن داده است.


از نظر تروریست ها، تصرف فوعه و کفریه نوعی انتقام از مردم این دو شهر تلقی می شد، چرا که شیعیان فوعه و کفریه از ابتدای بحران سوریه در کنار ارتش سوریه قرار گرفته بودند و تعداد زیادی نیز در کنار ارتش سوریه قرار گرفتند. مردم این دو شهر در ردیف محافظان حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) بودند.


تروریست ها برای تضعیف مقاومت مردم و تسلیم شدن آنها تصمیم به محاصره این دو شهر گرفتند و در حالی که لوله های آب آشامیدنی، برق و گاز را به طور کامل قطع کردند، از ورود مواد غذایی و دارو به این دو شهر جلوگیری کردند.


این محاصره غیرانسانی باعث ایجاد بحران های جدی برای شهرنشینان شد و علاوه بر آن بارش مداوم موشک ها تمامی زیرساخت های این شهرها را تخریب کرد و تلفات انسانی زیادی را به همراه داشت.


طی روزهای محاصره، طبق توافقات ارتش سوریه و گروه های تروریستی، بیماران و مجروحان و افراد دارای شرایط خاص در چند مرحله از فوعه و کفریا خارج شدند و متأسفانه حداقل 100 نفر از این مناطق خارج شدند. شهید و ده ها مجروح و تعدادی ربوده شده که بیشتر آنها زن و کودک بودند، شهدا و 4000 مجروح همه تلاش های تروریست ها برای ورود و اشغال شهرشان را ناکام گذاشتند، اما متاسفانه سرنوشت جنگ به گونه ای رقم خورد که همه آنها مجبور به ترک شهر شدند. سرزمین پدران و اجدادشان


بر اساس توافقنامه منعقد شده در تاریخ 1397/07/17، باقیمانده ساکنان فوا و کفریا با 121 دستگاه اتوبوس به مرکز اسکان موقت جبرین رفتند و سرزمین خود را ترک کردند و یادگار سه سال مقاومت و مقاومت جانانه در برابر تروریست تکفیری شد. گروه ها در سخت ترین شرایط اقتصادی و انسانی و تهدیدهای مکرر هرگز فراموش نمی شوند.


کتاب ارزشمند «در ربع گلوله» چاپ کوچکی از رشادت ها و رنج های مردم دلیر و مظلوم فوعه و کوفریه است که در خاطراتشان پس از خروج از محاصره بیان شده است.


انتشارات شهید کاظمی پیش از این کتابی با عنوان پانصد خالی منتشر کرده بود. یادداشت هایی به زبان سریانی در سه سال محاصره کامل الفواع که توسط شادر نوشته شده است.

“در همسایگی گلوله ها”؛ روایتی مستند و خواندنی از رشادت ها و رنج های مردم دلیر و مستضعف فوا و کوفریه در سه سال محاصره جریان تکفیری به قلم رضا کریمی الا توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.


علاقه مندان برای مشاهده و تهیه این کتاب می توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی به نشانی nashershahidkazemi.ir و همچنین با ارسال نام کتاب به شماره پیامک 3000141441 کتاب را خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید