تعداد کتاب های منتشر شده به 5 کتاب رسید


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910526

مریم فخری گفت: تعداد کتاب های منتشر شده به 5 کتاب رسیده و این نشان می دهد که مطالعه در اولویت مردم نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم فخری نویسنده 4 عنوان کتاب در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: برای قرار دادن کتاب در سبد خرید خانوار و افزایش سرانه مطالعه در البرز نیازمند طرح های مردم محور هستیم.

وی ادامه داد: یکی از شاخص های پیشرفت فرهنگی در هر منطقه سرانه مطالعه آن است و انتظار داریم جوانان پرچمدار آن باشند.

فخری افزود: تعداد کتاب های منتشر شده به 5 کتاب رسیده و این نشان می دهد که مطالعه در اولویت مردم نیست.

این نویسنده بیان می کند: بسیاری از ناشران استان و کشور تعطیل هستند و ناشران هیچ تعهدی در قبال فروش کتاب های نویسندگان ندارند.

وی با بیان اینکه نویسندگی در کشور شغل نیست، گفت: من کارمند اداری هستم و مشغول نویسندگی هستم زیرا تاکنون با 4 عنوان کتاب برنده نشده ام و فقط برای علاقه ام کتاب می نویسم.

فخری ادامه داد: هر کاری در انقلاب اسلامی که بر پایه مردمی شکل بگیرد موفق و پایدار خواهد بود و برای حل مشکل سرانه مطالعه در کشور باید برنامه ریزی مردم محور برای حل مشکل داشت. از کتابخوانی

این نویسنده افزود: برگزاری ایستگاه های استقبال از کتاب و رونمایی از کتاب با حضور نویسنده، تجلیل و تجلیل از نوجوانان کتابخوان و جوانان روستایی، بازدید از انتشارات و کتابفروشی هایی مانند اردو در مدارس از جمله برنامه هایی است که می تواند مردم را به مطالعه تشویق کند. علاقه مند است

وی تاکید کرد: توزیع کتاب در مناطق محروم نیز باید در اولویت قرار گیرد زیرا کودکان این مناطق علاقه زیادی به یادگیری و کسب علم دارند.

فخری بیان کرد: نوجوانان و جوانان با کتاب بیگانه هستند و برای اثبات این موضوع کافی است به مدرسه ای مراجعه کنید و ببینید تعداد دانش آموزانی که کتاب های غیرآموزشی می خوانند کمتر از تعداد انگشتان دست است.

این نویسنده ادامه می دهد: دانش آموزان ما با بی احتیاطی درگیر فضای پر زرق و برق مجازی شده اند، این فضا مانند یک لبه چاقو عمل می کند، یعنی هم می توان از آن استفاده مفید و هم مضر کرد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم نسلی از قاریان را تربیت کنیم، دشمن شبانه روز در تلاش است تا نوجوانان و جوانان را به اسارت بگیرد و اگر در این معرکه بیدار نباشیم با رها شدن بیگانگان از خواب بیدار خواهیم شد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید