220 برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در لرستان برگزار می شود


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: 1401/08/17
کد خبر: 1909423

روانشاد گفت: 220 برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در استان لرستان اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اعظم روانشاد در گفت و گو با خبرنگار صفیفلک، با اشاره به 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی، گفت: برنامه های مختلفی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در استان لرستان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی حدود 220 برنامه در سطح منطقه اجرا می شود افزود: در هفته یاد شده آیین تجلیل از کارکنان انتشارات و کتاب برگزار می شود. در این مراسم از نویسندگان، ناشران و کارکنان انتشارات و کتاب در لرستان تجلیل خواهد شد.

رئیس فرهنگ، مطبوعات و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: این برنامه تجلیل فقط مختص اداره ارشاد نیست، بلکه از نویسندگان و ناشران تمامی دستگاه های فرهنگی در ستاد بزرگداشت هفته کتاب در این ستاد تجلیل می شود. استان .

وی یکی دیگر از برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی را «کمپین کتابخوانی» دانست و بیان کرد: به همین مناسبت مسابقات کتابخوانی از طریق صدا و سیمای مرکز لرستان (شبکه افلاک) برگزار می شود و هر شب به پنج نفر برگزیده جوایزی اهدا می شود. . .

روانشاد گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی نهال هایی به نام نویسندگان و قهرمانان بومی و شهدای هنرمند، بسیجیان و مدافعان امنیت غرس می شود.

وی با بیان اینکه 3 آبان روز کتاب و کتابخوانی نشست سیاسی با تشکل های مردم نهاد برگزار می شود، تصریح کرد: در هفته تعیین شده کمپین های کتابخوانی برای دانش آموزان، کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی، مطبوعاتی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اهدای کتاب به مناطق محروم، محروم و مراکز فرهنگی استان را از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی برشمرد و خاطرنشان کرد: در در قالب کمپین برای جوانان و یک جوان نامه ای به شهدای امنیت نوشت به این صورت که هر جوانی برای شهدای امنیت نامه می نویسد و در نهایت این نامه ها جمع آوری و به صورت جزوه در می آید.

وی گفت: یکی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب ماهانه است که به صورت ماهانه با عنوان «سنگ نویسی» برگزار می شود و این نشست در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شود. یک کتاب در حال بررسی است.

روانشاد بابیان اینکه در هفته کتاب و کتابخوانی برای همه گروه ها برنامه داریم، اضافه کرد: مشارکت سازمان های مردم نهاد در برنامه های هفته کتاب گنجانده شده است و به دلیل اینکه هدف ما ترویج برنامه هاست و فقط برای قشر خاصی نیست.

وی با بیان اینکه همایش سواد رسانه ای خبرنگاران لرستان در قالب هفته کتاب برگزار می شود گفت: هدف از برنامه های هفته کتاب ترویج کتابخوانی، کتابخوانی و سواد رسانه ای است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید