دولت باید برای 4200 تن جایگزین مناسب داشته باشد

ساعت: 14:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802738

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت در صورت بررسی گزینه های مناسب باید به دنبال حذف ارز ترجیحی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در گفت و گو با شبکه خبری تهران نیوز با بیان اینکه دولت در صورت بررسی گزینه های مناسب باید پیگیر حذف ارز ترجیحی باشد، گفت: معتقدم ارز ترجیحی فساد و خودش است اما آثاری که در کنترل داشته است. برخی از کالاهای اساسی را نباید به راحتی نادیده گرفت و نادیده گرفت.

وی افزود: دغدغه اصلی مردم و نمایندگان مجلس این است که با حذف ارز ترجیحی هزینه ها افزایش پیدا کند و وضعیت معیشتی مردم سخت شود، اما اگر دولت بتواند سیاست های بازدارنده و اصلاحی را اعمال کند، حذف ارز ترجیحی باعث می شود. تاثیری بر زندگی مردم نداشته باشد، منافع اقتصادی نیز دارد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: از هر تصمیمی که به نفع مردم باشد، مجلس از آن حمایت می کند، اما در حال حاضر اثر مثبت حذف ارز ترجیحی برای ما نمایندگان مجلس و آنچه ثابت نشده است به طور کامل ثابت نشده است. نمی توان بر اساس حدس و گمان معاهده به تصویب رسید.

کاظمی گفت: در کنار این مسائل آنچه برای ما نمایندگان مجلس ثابت شده این است که ارز ترجیحی منجر به فساد و رانت خواری شده است اما با راه اندازی سامانه های نظارتی می توان با این فساد و رانت مقابله کرد. زمانی که دولت جایگزین مناسبی برای حذف ارز ترجیحی ندارد و تصمیم به ادامه این سیاست می گیرد.

وی گفت: یارانه مستقیم به اقشار ضعیف و دهک ها باید یکی از سیاست هایی باشد که دولت می تواند برای حمایت از مردم در نظر بگیرد، اما میزان پرداختی دولت باید بر اساس تورم باشد. و هر سال بر اساس تورم افزایش یابد. یعنی هیچ مبلغی نباید درج شود و این مبلغ باید سال ها بدون تغییر به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید