دولت در جلسه غیرعلنی خواستار عدم افزایش مالی «لایحه رتبه بندی معلمان» شد.

ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780358

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی معتقدند تغییرات در لایحه رتبه بندی باید در سقف 25 میلیارد انجام شود. تن

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد علیرضا بیعی در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با حضور میرکاظمی رئیس برنامه و بودجه و لطیفی رئیس سازمان اداری و کار کشور گفت: میلیاردها تومان هزینه تحمیل می شود. بر کشوری که پایه پولی را افزایش دهد، تورم و تورم را بر مردم تحمیل خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی معتقدند تغییرات در لایحه طبقه بندی باید در سقف 25 هزار میلیارد تن انجام شود و از آن بیشتر نشود.

علیرضا بیگی گفت: دولت نمی خواهد لایحه رتبه بندی را ترمیم کند زیرا تبعات اجتماعی دارد و دولت سیزدهم برای معلمان احترام زیادی قائل است.

وی گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است که لایحه رتبه بندی باید در بودجه تعیین شده توسط مجلس تصویب شود. اعداد مختلفی برای مشمولان این قبض اعلام شده است که بین 600 تا 900 هزار نفر است. 300 هزار نفر با این محاسبه موافق نیستند که رقم قابل توجهی است.

علیرضا بیگی خاطرنشان کرد: در جلسه غیرعلنی از دولت خواستیم ابهامات موجود در خصوص تعداد معلمان مشمول این لایحه و میزان بار مالی این لایحه برای دولت برطرف شود.

نماینده مردم تبریز گفت: دولت و مجلس معتقدند این لایحه باید در حد بودجه پیشنهادی تصویب شود تا جامعه آموزشی را آزرده نکند. زیرا اگر مجلس هزینه ها را افزایش دهد، دولت باید لایحه را پس بدهد.

وی افزود: باید قبل از تصویب بودجه تکلیف این لایحه مشخص شود تا دولت با نگاه جامع تری لایحه بودجه 1401 را در مجلس ارائه کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت معتقد است پس از تصویب رتبه بندی معلمان، معلمان بازنشسته نیز درخواست هایی برای اجرای تغییرات مورد نظر در حقوق بازنشستگان خواهند داشت. پس از آن کارمندان دولت نیز درخواست هایی خواهند داشت، بنابراین دولت خواستار نگاه جامع نمایندگان به این لایحه است.

علیرضا بیگی تاکید کرد: دولت معتقد بود در صورت تحمیل هزینه های جدید بودجه، ضریب جینی افزایش می یابد و فقر بر اقشار ضعیف جامعه تحمیل می شود.

انتهای پیام/ ک

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید