دولت قوانین ارزشیابی معلمان را به سمتی سوق می دهد که از منابع کمتری استفاده می کند

دولت قوانین ارزشیابی معلمان را به سمتی سوق می دهد که از منابع کمتری استفاده می کند

نماینده مردم رشت در شورای اسلامی در خصوص انتقاد از آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان گفت: رتبه بندی معلمان بیش از 10 سال است که از روزی که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یک الزام است. نوشته شده بود و رتبه بندی در آنجا یکی از الزامات این سند است، اعتقاد بر این بود که فرهنگیان این الزام را از سوی مسئولان دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه گذشت زمان باعث فراموشی آن شده است. در نهایت مجلس دولت را موظف کرد لایحه رتبه بندی را وارد قانون برنامه ریزی ششم کند.» البته باز هم دولت قبل در 8 سال مدیریت خود این کار را انجام نداد و همین چند روز اخیر بود که دولت لایحه بسیار ناقصی را ارائه کرد. در مجلس و مجلس مجبور به تغییرات اساسی در این لایحه شد و این تغییرات اساسی اختلاف کمی بین دولت ایجاد کرد و جلسه تشکیل شد و در نهایت شورای نگهبان نظر جلسه را پذیرفت.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: اما اکنون دولت در تصویب آیین نامه نظر خود را اعمال کرد، یعنی معلمان زیادی را که ایراداتی داشت و هنوز هم وجود دارد، حذف کرد یا درجاتی را حذف کرد. موضوع دیگر این است که کمیته حسابرسی بیشتر در سطح ملی تمرکز کرده است. من معتقدم که این فرمان دولت قانون رتبه بندی را که توسط مجلس نوشته شده بود، بی اثر کرده است.

وی تصریح کرد: مجلس مجددا وارد این موضوع شده و آیین نامه ای را به کمیسیون اعمال مصوبات ارسال کرده است که به بسیاری از بندهای آئین نامه قانون طبقه بندی فرهنگیان نیز اعتراض شده است و باید نتیجه را ببینیم. .

کهسی نژاد اضافه کرد: فکر می کنم دولت می داند مجلس و دانشمندان به دنبال چه هستند، شاید منابع دولت محدود است و نمی خواهد منابع بیشتری را در آن مسیر قرار دهد، بنابراین دارد دستورالعمل اجرایی را به سمتی می برد که از منابع کمتری استفاده شود.

وی گفت: من شخصا فکر می کنم مجلس در کار خود جدی است و اگر دولت به همین منوال ادامه دهد قطعا مجلس اجرای هنر را در دستور کار قرار خواهد داد. 234 و وزیر آموزش و پرورش که مسئولیت پیگیری این کار را بر عهده دارد موظف به انجام آن است.» در این خصوص به مجلس گزارش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید