دولت یک برنامه کوتاه مدت و بلندمدت برای مقابله با کمبود آب دارد

ساعت: 15:37
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783486

رئیس جمهور با ابراز نگرانی از کم آبی گفت: دولت تدابیر و برنامه هایی برای رفع کم آبی در کوتاه مدت و بلندمدت تدارک دیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی صبح امروز (پنجشنبه) در ادامه نشست خود با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست نمایندگان استان های اصفهان، سمنان و قم، گفت: مهمترین موضوعی که در این جلسه مطرح شد. کمبود آب در سطح کوتاه مدت و بلندمدت تدابیر و برنامه هایی برای مقابله با آن تدارک دیده است.

وی درباره موضوع احیای زاینده رود نیز گفت: به رئیس مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری دستور داده ام تحقیقات در این زمینه را آغاز کنند. کمیته و کارگروهی فعال برای رسیدگی به این موضوع به منظور احیای زاینده رود و رسیدگی به موضوع مرتبط از جمله فرونشست زمین در مناطق مرکزی کشور و تدوین برنامه علمی و عملیاتی برای رفع آن تشکیل می شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه هر گونه توسعه در کشور جزء حفاظت از محیط زیست خواهد بود، گفت: موضوع آلودگی باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه سیستم پیچیده اداری کشور باعث ایجاد تردید در بین سرمایه گذاران می شود، گفت: بهترین راه برای رفع موانع کسب و کار طرح مثال زدنی و رفع مشکلات است. قوانین کافی برای تسهیل راه اندازی کسب و کار وجود دارد و مشکل رعایت نکردن قوانین است.

وی به تصویب قانون حمایت از خانواده در مجلس اشاره کرد و افزود: دولت قطعا این قانون جدید را اجرا خواهد کرد.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود نگاه حاکمیتی به آیین نامه بودجه 1401 را اصلاح ساختار و نظام بودجه ای کشور در راستای عدالت و بر اساس سند آمایش سرزمینی کشور بدون توجه به موافقت نامه تخصیص بودجه عنوان کرد.

وی گفت: وضعیت کشور حساس است اما رو به بهبود است.

وی گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا در 1400 ماه باقی مانده از افزایش هزینه ها جلوگیری کنیم. بودجه 1401 در حال تعدیل است تا برای مهار تورم و کاهش فشار اقتصادی کسری بودجه نداشته باشیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: درد و رنج مردم از ماست و من حتی یک شب را بدون نگرانی از گزارش هایی که در روز دریافت می کنم سپری نکرده ام.

پیش از سخنان رئیس جمهور، نمایندگان استان های اصفهان، سمنان و کوم نیز نسبت به مشکلات معیشتی، کم آبی، اشتغال، مسائل زیست محیطی و لزوم رعایت انصاف در نظام دستمزد ابراز نگرانی کردند.

تسریع در انتصاب و تثبیت فرمانداران کشور، کنترل قیمت ها، استفاده از ظرفیت اقتصادی روستاها، ایجاد زیرساخت های لازم برای استفاده از ظرفیت معدنی در مناطق بیابانی، نظارت دقیق تر بر اجرای قانون به ویژه در پرداخت حقوق در دستگاه های دولتی. و ضرورت اصلاح نظام اداری. موضوعات دیگری نیز از سوی نمایندگان حاضر در جلسه مطرح شد.

استانداران کوم، سمنان و اصفهان نیز در این نشست یکی از راه های تسریع در حل مشکلات استان ها را تفویض اختیارات بیشتر به استان ها دانستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید