نگرانی واشنگتن از برنامه بلندمدت پوتین برای هندی ها!

نگرانی واشنگتن از برنامه بلندمدت پوتین برای هندی ها!

روز جدید:روسیه هفته گذشته از توافقنامه همکاری انرژی جدید با هند رونمایی کرد که بدون شک هسته استراتژی دفاعی ایالات متحده را در برابر توسعه طلبی پکن و مسکو در خاورمیانه و جاهای دیگر تهدید می کند. بند اصلی قرارداد هیدروکربنی این است که روسیه تا پایان سال 2022 حدود 15 میلیون بشکه نفت خام به هند از طریق غول نفتی خود روسیه بفروشد.

اویل پرایس از همکاری رو به رشد هند و روسیه و نگرانی های آمریکا می نویسد: مدیر اجرایی روس نفت و دوست نزدیک ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درباره این توافق گفت: “امضای این توافقنامه جدید فروش نفت بر اساس ماهیت استراتژیک این مشارکت است. “طولانی است. -تصویب مدت دار بین نفت روسیه و نفت هند.

این قرارداد اگرچه مهم است، اما تنها یکی از 28 قرارداد سرمایه گذاری بین روسیه و هند است که در دیدار اخیر پوتین با نارندرا مودی، نخست وزیر هند امضا شد. این قراردادها طیف وسیعی از موضوعات از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، کشتی سازی و حتی نظامی را در بر می گیرد. از دیدگاه آمریکا، احتمال حضور نظامی مسکو در جریان پروژه های نفت و گاز مورد توافق روسیه و هند یک تهدید مضاعف است. نفت روس نفت از طریق بندر نواراسک در دریای سیاه به هند تحویل می شود.

واشنگتن نگران است که روسیه از این قراردادها به عنوان فرصتی برای حضور نظامی در هند استفاده کند و با ادامه دیدار پوتین و مودی، اوضاع برای ایالات متحده بدتر شده است. در بیانیه مشترک آمده است: «ما بر قصد خود برای تقویت همکاری دفاعی از جمله توسعه مشترک تجهیزات نظامی تاکید می کنیم. به ویژه، طبق اظهارات رسمی هر دو طرف، هند حداقل 600000 تفنگ کلاشینکف تولید خواهد کرد.

ابعاد کودتای پوتین در هند غیرمنتظره و البته دراماتیک است. این توافق، ایالات متحده را از پیشرفت استراتژی ضد چینی/روسی خود در خاورمیانه ناامید کرد. طرح دفاعی ایالات متحده برای مقابله با گسترش نفوذ تهاجمی چین در خاورمیانه اساساً مبتنی بر عادی سازی روابط بین امارات، بحرین و اسرائیل است. در این برنامه، هند به عنوان یک خریدار بزرگ جهانی نفت و گاز، نقش مهمی را به عنوان نیروی موازنه چین در برابر آسیا ایفا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید