دونالد ترامپ کودتا می کند؟! | روز جدید

دونالد ترامپ کودتا می کند؟!

روز جدید : حامیان ترامپ بر این باورند که ادعاهای او درست است و نهادهای جمهوری خواه به طور فزاینده ای حول وفاداری به دروغ بزرگ مبارزات انتخاباتی او سازماندهی می شوند که می تواند به عنوان تلاش او و حامیانش برای انجام کودتای انتخاباتی توسط او برای بازگرداندن او به قدرت تلقی شود. برای بررسی در سال 2024 پس از میلاد

در سال 2020، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، فشار زیادی بر ساختار دموکراسی در این کشور وارد کرد. در سال 2024، این فشار می تواند شکاف در جامعه آمریکا را بیشتر کند.

بعدازظهر روز 6 ژانویه صدها تن از هواداران ترامپ که با ادعای دروغ او مبنی بر دزدیده شدن انتخابات 2020 تحریک شده بودند، به ساختمان کنگره آمریکا یورش بردند و وارد ساختمانی شدند که پناهگاهی برای دموکراسی آمریکایی محسوب می شود. در این حمله پنج نفر کشته و 138 افسر پلیس زخمی شدند.

میچ مک کانل جمهوری خواه گفت که اگر این انتخابات تنها به درخواست بازنده (ترامپ) لغو شود، دموکراسی آمریکایی وارد یک مارپیچ خطرناک می شود. در این صورت، هر چهار سال یکبار جنگ قدرت به هر قیمتی رخ خواهد داد. یازده ماه پس از آن بیانیه، اظهارات میچ مک کانل اکنون ترسناک به نظر می رسد. آنچه که به هر قیمتی می توان به عنوان مبارزه قدرت دمکراتیک تعبیر کرد، در حال حاضر در دستگاه قضایی سراسر کشور در حال وقوع است.

رهبران جمهوری خواه وفادار به ترامپ برای کنترل نهادها در ایالت های کلیدی مبارزه می کنند، که می تواند به شدت نتیجه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 را تغییر دهد. در حالی که ترامپ برای انتخاب مجدد نامزد می شود، حامیان او به شدت به سمت مواضع حساس مانور می دهند. این را می توان تلاشی از سوی او و حامیانش برای انجام یک کودتای انتخاباتی برای بازگرداندن او به قدرت در سال 2024 دانست.

توطئه ها در کنگره در تمام سطوح حکومتی در ایالات متحده، از محلی و ایالتی گرفته تا ملی، آشکار می شود. صحنه در حال آماده شدن برای نمایشی است که می تواند به عنوان یک تمرین مقدماتی در سال 2024 دیده شود، امسال حمله ای بی سابقه به کنگره این بار.

کارشناسان برجسته انتخابات جمهوری خواه و کارشناسان انتخابات ایالتی و مقامات انتخاباتی نگران هستند که هشدار مک کانل محقق شود. به نظر می رسد ترامپ خشم ضد دموکراتیکی را که سال گذشته در حمله به ساختمان کنگره به راه افتاد، عادی کرده است. ترامپ همچنان انتخابات 2020 را “فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکا” می خواند. او از تسلط جمهوری خواهان برای سازماندهی مقامات در آریزونا، پنسیلوانیا، تگزاس، ویسکانسین و سایر ایالت ها برای یافتن شواهدی دال بر تقلب استفاده کرد.

یکی از عجیب ترین تحقیقات تقلب در آریزونا توسط شرکتی به نام سایبر نینجا انجام شد که عملاً هیچ تجربه انتخاباتی نداشت و ادعا می کرد که تقلب در انتخابات صورت گرفته است. ایده تقلب در انتخابات 2020 همچنان مانند یک ویروس در هوا پخش می شود.

یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که دو سوم جمهوری خواهان همچنان به افسانه پیروزی ترامپ در سال 2020 اعتقاد دارند و یک سوم جمهوری خواهان موافق هستند که میهن پرستان آمریکایی ممکن است مجبور شوند برای نجات کشور خود به خشونت متوسل شوند. حامیان ترامپ بر این باورند که ادعاهای او درست است و نهادهای جمهوری خواه به طور فزاینده ای حول وفاداری به دروغ بزرگ کمپین او که برای آینده دموکراسی آمریکا وحشتناک است، سازماندهی می شوند.

دونالد ترامپ کودتا می کند؟!

ند فولی، استاد حقوق اساسی در دانشگاه ایالتی اوهایو می گوید: «این لحظه در تاریخ آمریکا منحصر به فرد است و او آن را «مک کارتیسم انتخاباتی» می نامد. فولی شباهتی بین ترامپ و وحشت ضد کمونیستی یا وحشت سرخ ایجاد شده توسط سناتور جو مک کارتی از ویسکانسین در دهه 1950 می بیند.

او می گوید ترامپ از تاکتیک های مک کارتی برای به دست آوردن آرا در انتخابات 2024 استفاده می کند، چیزی که قبلا هرگز اتفاق نیفتاده است. ترامپ از تعدادی از نامزدهای جمهوری خواه برای مناصب کلیدی در انتخابات ایالتی حمایت کرده است که وجه مشترک مشترکی دارند: آنها مشتاق هستند افسانه سرقت انتخاباتی در انتخابات 2020 را بپذیرند و بایدن را “تقلب در کاخ سفید” خطاب کنند.

این نگرانی وجود دارد که مقامات جمهوری خواه که شجاعت نافرمانی از دستور ترامپ در سال 2020 را داشتند، برکنار شوند. در این صورت، بعید است مطمئن باشیم که انتخابات ریاست جمهوری آینده عادلانه خواهد بود.

بیشترین تمرکز بر روی نتایج انتخابات در ایالت هایی است که در سال 2020 بیشترین رقابت وجود داشت و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در سال 2024 احتمالاً در این ایالت ها مشخص می شود: آریزونا، جورجیا، میشیگان، ویسکانسین و تگزاس، جایی که ایالات متحده رقابت در حال افزایش است برای افزایش.

حدود 24 لایحه جدید اخیراً به تصویب رسیده است، از جمله قانون جدید رأی گیری جورجیا که کنترل جمهوری خواهان بر مأموریت های نظارت بر انتخابات را تشدید می کند. بر اساس قانون جدید انتخابات که تحت سلطه جمهوری خواهان است، او از قبل قدرت برکناری مقامات انتخاباتی را دارد که به عنوان یک قدرت پنهان در روند انتخابات دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید