دو رقیب جدید ترامپ؛ مایک پنس و کریس کریستی در حال آماده شدن برای اعلام نامزدی خود هستند

دو رقیب جدید ترامپ؛  مایک پنس و کریس کریستی در حال آماده شدن برای اعلام نامزدی خود هستند

با ورود دو نامزد دیگر به رقابت مقدماتی حزب جمهوری خواه ایالات متحده برای انتخابات 2024، این مبارزات انتخاباتی داغ شده است. مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق و کریس کریستی فرماندار سابق نیوجرسی قصد دارند هفته آینده وارد رقابت شوند. در حال حاضر رهبر در این زمینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده است.

مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق و کریس کریستی فرماندار سابق نیوجرسی قصد دارند هفته آینده وارد رقابت شوند.

در حال حاضر رهبر در این زمینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده است.

به نظر می رسد برنده این رقابت در انتخابات نوامبر آینده با جو بایدن دموکرات روبرو شود.

به گفته منابع نزدیک به ستاد انتخاباتی پنس، او کمپین انتخاباتی خود را در 7 ژوئن در آیووا آغاز خواهد کرد و او را در مقابل رئیس سابق خود قرار خواهد داد.

او به مدت چهار سال معاون وفادار آقای ترامپ بود – تا حمله به کنگره در ژانویه 2021 که باعث ایجاد شکاف در روابط آنها شد.

آقای پنس، پسر یک سرباز جنگ کره، کار خود را در سیاست به عنوان مجری برنامه گفتگوی رادیویی آغاز کرد.

او در سال 2000 وارد مجلس نمایندگان شد و تا سال 2013 در آنجا خدمت کرد و در آنجا خود را “محافظه کار اصولگرا” معرفی کرد. او بخشی از جنبش به اصطلاح تی پارتی بود.

او از سال 2013 تا 2017 به عنوان فرماندار ایندیانا خدمت کرد. به عنوان فرماندار، بزرگترین کاهش مالیات در تاریخ ایالت را تصویب کرد و لایحه هایی را برای محدود کردن سقط جنین و حمایت از آزادی های مذهبی امضا کرد.

پنس 63 ساله یک مسیحی انجیلی است و انتخاب او به عنوان معاون ترامپ یکی از دلایل بسیج این بلوک بزرگ در حمایت از آقای ترامپ تلقی می شود.

او که شخصیتی آرام و ملایم بود، به عنوان مکملی موثر برای شخصیت پرهیاهوی آقای ترامپ تلقی می شد. اما پس از اینکه او از لغو نتایج انتخابات 2020 خودداری کرد، آقای ترامپ به او پشت کرد و او را “شجاع” خواند.

در ژانویه 2021، حامیان آقای ترامپ به کنگره آمریکا هجوم بردند و شنیده شد که فریاد می‌زدند مایک پنس، لعنت به او!

این دو از آن زمان کم و بیش فاصله خود را حفظ کرده اند، اما آقای پنس در کنایه ای ظریف سعی کرد رای دهندگان عاشق دونالد ترامپ را آزرده نکند.

کریس کریستی

به گفته منابع متعدد، فرماندار سابق نیوجرسی قصد دارد نامزدی خود را در تاریخ 6 ژوئن در رویدادی در نیوهمپشایر اعلام کند. این ایالت میزبان اولین رای گیری در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان است.

پس از شکست در انتخابات 2016، آقای کریستی به صفوف متحدان آقای ترامپ پیوست و تیم انتقالی او را رهبری کرد و او را برای مناظره سال 2020 با آقای بایدن آماده کرد.

اما پس از هجوم حامیانش به کنگره، او به یکی از سرسخت‌ترین منتقدان ترامپ تبدیل شد.

او در مراسمی در ماه آوریل در نیوهمپشایر گفت: «دونالد ترامپ یک ستاره تلویزیونی است، نه بیشتر و نه کمتر. “اجازه دهید به شما بگویم، بازگشت او به کاخ سفید به این معنی است که باید نمایشی بدتر از بار اول را تماشا کنید.

کریستی دو دوره به عنوان فرماندار نیوجرسی از سال 2010 تا 2018 خدمت کرد. دوران تصدی وی به عنوان فرماندار با رسوایی مربوط به بستن پل ها و مسدود کردن جاده ها که ظاهراً بخشی از انتقام گیری سیاسی او علیه یک شهردار دموکرات بود، خدشه دار شد.

او پیش از این به عنوان دادستان کل نیوجرسی از سال 2002 تا 2008 در دوره ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش فعالیت می کرد.

سایر نامزدهای حزب جمهوری خواه عبارتند از ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا، تیم اسکات سناتور کارولینای جنوبی، نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی، ویوک راماسوامی کارآفرین بیوتکنولوژی که مانند خانم هیلی تبار هندی دارد و آسا هاچینسون فرماندار سابق آرکانزاس.

دیدگاهتان را بنویسید