دیدار عبدالله نوری با همسر تاج زاده: نتیجه انقلاب نباید زیاد دردسرساز می شد

دیدار عبدالله نوری با همسر تاج زاده: نتیجه انقلاب نباید زیاد دردسرساز می شد

روز جدید عبدالله نوری با حضور در منزل مصطفی تاج زاده با همسر و خانواده وی گفتگو کرد.

به گزارش کانال تلگرامی آقای نوری، در ابتدای این جلسه فخرالسادات محتشمی پور در خصوص وضعیت سلامت و همچنین مسائل مربوط به دستگیری و همچنین روند رسیدگی قضایی به پرونده مصطفی تاج زاده توضیحاتی ارائه کرد.

عبدالله نوری در این دیدار گفت:

از داده های وب سایت خود با امنیت بالا محافظت کنید!

«خوشحالم که فرصت دیدار با خانواده عزیز، ارجمند و فداکار جناب آقای تاج زاده را داشتم. خداوند به شما صبر لازم را داده است تا در برابر محدودیت ها و ناملایمات استوار و ثابت قدم بمانید.

یکی از دلایل اصلی شکل گیری قیام مردمی علیه حکومت پهلوی نبود آزادی های سیاسی و برقراری حکومت یک نگاه و یک رأی و عدم پاسخگویی به ملت بود. در شعارهای معترضان به شاه و رژیم پهلوی، مسائل اقتصادی و معیشتی آنقدر مهم نیست که شاخص های رشد و توسعه اقتصادی در حال افزایش است. مشکل اصلی رژیم گذشته استبداد و خودکامگی شاه و نبود آزادی های سیاسی و نبود آزادی بیان و انتقاد بود. سرکوب فعالان سیاسی و منتقدان شاه توسط ساواک مورد اعتراض مردم قرار گرفت. فقدان رسانه آزاد و مستقلی که بتواند آزادانه و شفاف از شاه به عنوان شخص اول، ساواک به عنوان عامل سرکوب انتقاد کند و کار دولت مورد اعتراض مردم قرار گرفت.

شخصیت‌های مختلف دانشگاهی و روحانی و حتی برخی افراد نزدیک به خاندان پهلوی، از سر دلسوزی و خیرخواهی، تذکرات و اخطارهای مکرر را به شاه و حکومتش می‌دادند و اوضاع کشور را به او گوشزد می‌کردند، اما او گوش نمی‌داد و شاید. در آن زمان افراد کمی چنین حجم و سرعتی را پیش بینی کرده بودند و زمانی که شطرنج باز به فکر جبران بود دیگر دیر شده بود.

به این ترتیب، پس از گذشت 43 سال از ایجاد ارتش که قرار بود آزادی های سیاسی، مذهبی، اجتماعی و فرهنگی، شخصیت ها و فعالان سیاسی، مدنی و هنری، معلمان، کارگران، زنان و اتحادیه های مختلف را با توجه به نظرات خود گسترش دهد. ، نقد و بیان نظرات و عقاید مختلف که برخی از آنها قابل نقد است، می تواند سال ها تعطیل شود یا امکان برگزاری انتخابات آزاد با محدودیت های زیادی مواجه شود، پس چرا انقلاب 57 اتفاق افتاد؟ من به نوبه خود با توجه به مشکلات و ناکارآمدی های اقتصادی و شرایط سخت اجتماعی و فرهنگی که مردم در آن گرفتار شده اند یک بار دیگر از مردم ایران عذرخواهی می کنم زیرا نتیجه انقلاب 57 پس از 43 سال قابل انتظار نبود. انبوهی از مشکلات ریز و درشت باشد.که اکنون کشور و جامعه تحت پوشش اینهاست».

«با دستگیری تاج زاده کدام یک از مشکلات کشور حل می شود؟» فقر و محرومیت؟ عدم اطمینانی که هر روز بیشتر می شود؟ مشکلات زیست محیطی و بحران کم آبی؟ چالش ها و بحران های بین المللی؟ ناهنجاری های تکان دهنده و ده ها مشکل ریز و درشت پیش روی کشور چه کسانی حل می شوند؟ با توجه به شرایط پیچیده و مشکلات مختلف پیش روی کشور و به اعتقاد من علت اصلی آن ناکارآمدی، سوء مدیریت، بی تدبیری و فسادهای افسارگسیخته است، آیا بهتر نیست دولت به سمت تدبیر و عقلانیت حرکت کند و با ناکارآمدی، سوء مدیریت، بی تدبیری و فساد مقابله کند. به سمت توسعه پایدار و همه جانبه کشور حرکت کند تا بیشتر از این فرصت ها را در رقابت های منطقه ای و جهانی در عرصه های مختلف از دست ندهد؟ آیا بهتر نیست دولت به جای اتلاف وقت برای دستگیری و ممانعت از ابراز عقاید و انتقادات تاج زاده و تاج زاده که وفاداری آنها به ایران و اسلام تردید ناپذیر است، به دنبال یافتن عوامل تأثیرگذار مرتبط با اسرائیل و سایرین باشد که از اقدامات مخرب استفاده می کنند. و اقدامات تروریستی، آبروی نظام حکومتی را گرفته اند و متاسفانه این همه قتل، تخریب، سرقت اسناد و …

وی ادامه داد: در مورد یکنواختی دولت، برخی از تحلیلگران بر این باور بودند که نتیجه این یکنواختی، گشایش فضای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و پایان دادن به دستگیری ها و محدودیت هاست و اکنون که همه ارکان قدرت در دست مردان است. شاید تلاش شود از تجربیات و نظرات منتقدان برای بهبود وضعیت کشور و با دستان خود استفاده شود و در نتیجه فرصت همدلی با مردم و جامعه فراهم شود اما متاسفانه این کار انجام می شود. به گونه ای دیگر و چشم انداز روشنی برای بهبود شرایط اقتصادی، داخلی، فرهنگی و سیاسی ارائه نمی دهد.

«مثل همیشه پیشنهاد ما به دولت حبس سیاسی و عقیدتی و بازداشت های بسیار طولانی جناب آقایان میرحسین موسوی، سرکار خانم، رهنورد و کروبی و همچنین حبس آقای کروبی بوده و هست. تاج زاده و دیگران باید نظر خود را بیان کنند یا از دولت انتقاد کنند که در زندان هستند و با تنش زدایی از سیاست داخلی و خارجی کشور را به مسیر توسعه و سازندگی کشانده و مشکلات عدیده مردم را حل کنند.

منبع: انصاف نیوز

دیدگاهتان را بنویسید