دیدار هیئت های مذاکره کننده ایران و روسیه در وین


ساعت: 21:54
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812911

رایزنی‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، بریتانیا و چین) امروز (جمعه ۱۳ اسفند) در وین، پایتخت اتریش در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رایزنی‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، بریتانیا و چین) امروز (جمعه ۱۳ اسفند) در وین، پایتخت اتریش در حال انجام است. در همین راستا، نشست هیئت های مذاکره کننده ایران و روسیه به ریاست علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین و در حال مذاکره با این کشور برگزار شد.

پیش از این علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، انریکه مورا، هماهنگ کننده گفتگو و مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش فارس، هشتمین دور مذاکرات در وین برای لغو تحریم های آمریکا علیه ایران پس از وقفه 11 روزه برای رایزنی با پایتخت هایشان با حضور ایران و 1+5 (آلمان، فرانسه، آلمان، فرانسه و آلمان، 18 بهمن ماه جاری در وین آغاز می شود. بریتانیا، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شده است و از آن زمان در سطوح و فرمت های مختلف برگزار شده است. البته علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، چهارشنبه شب، چهارم اسفند، در تردد معمول در جریان مذاکرات راهی تهران شد، اما هیات ایرانی در وین حضور داشت و به رایزنی ها ادامه داد. حفاری ها روز دوشنبه (30 مارس) به وین بازگشتند و طی آن مذاکرات در سطوح مختلف در وین انجام شد.

مذاکره کننده ارشد انگلیس امروز با بیان اینکه مذاکرات وین به توافق نزدیک شده است، گفت: مذاکره کنندگان ترویکای اروپایی برای مدت کوتاهی وین را ترک خواهند کرد. در همین حال، حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه امروز در گفت و گوی تلفنی با جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه، گفت: دکتر باقری و کارشناسان ارشد جمهوری اسلامی ایران در رایزنی مستمر و فعال با همه هیئت ها در وین خواهند ماند. هیئت ایرانی برای دستیابی به توافق نهایی و خوب به کار سخت خود ادامه خواهد داد. زمانی که کشورهای غربی خطوط قرمز باقی مانده و اعلام شده را بپذیرند، آماده حضور در وین هستم. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید