دیدار وزیر امور خارجه امارات با وزیر دفاع رژیم صهیونیستی


ساعت: 01:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898157

وزیر امور خارجه امارات و وزیر نظامی رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تایمز اسرائیل، «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات با «بنی گانتز» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

این دیدار در شرایطی انجام شد که وزیر امور خارجه امارات از هفته گذشته در سرزمین های اشغالی فلسطین حضور داشت.

این دیدار در خانه سفیر امارات متحده عربی در منطقه هرتزلیا تل آویو انجام شد و به گفته دفتر گانتز، دو طرف در مورد همکاری های امنیتی و همچنین حفظ ثبات منطقه و تقویت تشکیلات خودگردان گفتگو کردند.

همچنین «محمد الخواجه» سفیر امارات در تل آویو نیز در این نشست حضور داشت.

بن زاید از هفته گذشته در سفری به مناسبت دومین سالگرد پیمان ابراهیم در سرزمین های اشغالی فلسطین به سر می برد.

هفته گذشته رسانه های یهودی گزارش دادند که عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات که برای اولین بار به سرزمین های اشغالی فلسطین سفر کرده بود، با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد. بر اساس این گزارش، دو طرف در دفتر رئیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی دیدار و گفتگو کردند. رئیس رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: امروز با آغوش باز از شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات استقبال می کنیم. ما خوشحالیم که دو سال پس از امضای معاهده تاریخی ابراهیم، ​​دیدار شما را جشن می گیریم.

همچنین بن زاید در مراسم دومین سالگرد امضای توافق سازش موسوم به توافقنامه «ابراهیم» میان امارات و رژیم صهیونیستی شرکت خواهد کرد.

امضای توافق عادی سازی بین امارات و رژیم صهیونیستی با میانجی گری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سپتامبر 2020 صورت گرفت و پس از این توافق، بحرین، مغرب و سودان نیز به این روند پیوستند.

دیدگاهتان را بنویسید