دیدار پوتین با مکرون: تلاش های دیپلماتیک برای حفظ نظم باید ادامه یابد

دیدار پوتین با مکرون: تلاش های دیپلماتیک برای حفظ نظم باید ادامه یابد

روز جدید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با همتای فرانسوی خود بر لزوم ادامه تلاش های دیپلماتیک برای حفظ توافق هسته ای با ایران تاکید کرد و آن را ضروری خواند. وی گفت: «ما با این دیدگاه موافق هستیم که ادامه تلاش‌های دیپلماتیک و تشویق راه‌حل‌های سازش به نفع حفظ این سند بزرگ ضروری است.» «ما توافق کردیم که مواضع ما در این موضوع بسیار نزدیک یا به قول دیپلمات‌ها منسجم است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در روز چهارشنبه در مسکو، گفت تلاش های دیپلماتیک برای احیای برجام باید ادامه یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، وی گفت: ما درباره وضعیت توافق هسته‌ای با ایران و احیای برجام که در سال 2015 تصویب و با قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد، گفت‌وگو کردیم. “ما صحبت کردیم.

رئیس جمهور روسیه در ادامه بر لزوم ادامه تلاش های دیپلماتیک برای حفظ برجام تاکید کرد و گفت: ما با این دیدگاه موافق هستیم که ادامه تلاش های دیپلماتیک و ترویج راه حل های سازش به نفع حفظ این سند بزرگ ضروری است. «ما توافق کردیم که مواضع ما در این موضوع بسیار نزدیک یا به قول دیپلمات‌ها منسجم است.

هشتمین دور مذاکرات در وین که از روز سه شنبه 19 فوریه (28 بهمن) از سر گرفته شد، پس از آن برگزار شد که روز گذشته وب سایت آمریکایی واشنگتن فری پکن اعلام کرد که چین و روسیه بر آمریکا برای پذیرش خواسته های ایران در مذاکرات وین فشار آورده اند.

چین و روسیه بارها آمریکا را مقصر وضعیت کنونی پیرامون برجام دانسته و بر لزوم لغو تمامی تحریم های یکجانبه علیه ایران به منظور هموارسازی راه برای اجرای کامل برجام تاکید کرده اند. پکن و مسکو تحریم های یکجانبه آمریکا را غیرقانونی و بخشی از «دیپلماسی اجباری» واشنگتن می دانند.

هشتمین دور مذاکرات در وین روز گذشته (سه شنبه) با دیدار دوجانبه علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، هماهنگ کننده این مذاکرات از سر گرفته شد. علی باقری روز سه شنبه به منظور شرکت در این مذاکرات وارد وین شد.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی روز سه‌شنبه در هشتمین دور مذاکرات ایران و 1+5 در وین درباره لغو تحریم‌ها، در توئیتی نوشت: توانمندی‌های اقتصادی و فناوری کشور دارای ساختار یکپارچه و رفع تحریم‌ها است. باید برای همه بخش ها یکسان باشد. تجربه قبلی نشان داده است که بدون لغو کامل و موثر تحریم ها، منافع اقتصادی پایدار برجام بیشتر شبیه یک سراب خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید