دیلی میل: ایران ترسی از حذف از جام جهانی ندارد

روزنامه دیلی میل با اشاره به برخی مطالبات برای حذف ایران از جام جهانی نوشت: فیفا هنوز به این خواسته ها پاسخ نداده است اما هیئت حاکمه روسیه را به دلایل مشابه از جام جهانی حذف کرده است. با این حال، ایران نباید نگران جایگاه خود در دوحه، که درست آن سوی آب‌های خلیج فارس است، باشد، زیرا جام جهانی در 20 نوامبر آغاز می‌شود.

در ادامه این گزارش که به بررسی تیم ملی ایران می پردازد، آمده است:

سه شیرها، آمریکا و ولز باید مراقب تیم ملی ایران باشند، در حالی که این تیم از قاره آسیا به عنوان معدنچی وارد مسابقات می شود، اما در واقع تنها یک مکان کمتر از ولز است که در رده نوزدهم فیفا ایستاده است.

(توضیح: Minnow نوعی طعمه ماهی برای شکار ماهی های بزرگتر است. در واقع منظور نویسنده در اینجا طعمه بودن ایران برای سه تیم دیگر گروه است.)

پس از ماه ها گمانه زنی، کارلوس کی روش به عنوان سرمربی به ایران بازگشت. تیمی که پس از صعود به سومین جام جهانی متوالی، موفقیت های زیادی کسب کرد. پس از مسابقات جهانی برزیل در سال 2014 و روسیه در سال 2018، این اولین موفقیت برای کشورمان است. (یعنی اولین بار است که ایران به سه جام جهانی متوالی صعود می کند.)

دیلی میل: ایران ترسی از حذف از جام جهانی ندارد

ایران در زمان حضور مرد شماره 2 و نیمکت سابق منچستریونایتد بهترین نمایش خود را در جام جهانی روسیه به نمایش گذاشت، به سختی مغلوب اسپانیا شد و با غلبه بر مراکش و تساوی با پرتغال برای کسب 4 امتیاز از راهیابی به جام جهانی باز ماند. مرحله حذفی جام جهانی

با این حال، سرمربی سابق پرتغال و رئال مادرید در سپتامبر جایگزین دراگان اسکوچیچ شد و کمی بیش از دو ماه فرصت دارد تا در مورد ترکیب 26 نفره خود تصمیم بگیرد. لیست افرادی که این زمان را تا 13 نوامبر و قبل از سفر به دوحه اعلام می کنند.

این مربی 69 ساله در اتریش در دیدار تدارکاتی مقابل اروگوئه (1-0 برد) و سنگال (تساوی 1-1) گفت: این اولین قدم ما برای آماده شدن برای جام جهانی است. ما تمام تلاش خود را در داخل و خارج از زمین انجام خواهیم داد تا برای مسابقات آماده شویم.

کی روش در ادامه به رسانه های ایرانی گفت: این وظیفه ماست که شرایط را بهبود بخشیم و پیشرفت کنیم و همیشه رو به جلو حرکت کنیم.

کارلوس کی روش با 60 برد، 27 تساوی و 13 شکست در 100 بازی رکورد قابل احترامی در تیم ملی ایران دارد. علاوه بر هفت چهره جدید در آخرین فهرست این تیم در اتریش، 16 بازیکن از 23 بازیکن نزدیک به 4 سال پیش به جام جهانی روسیه رفتند که امید ابراهیمی 35 ساله نیز در میان آنها حضور داشت.

دیلی میل: ایران ترسی از حذف از جام جهانی ندارد

این هافبک دفاعی که از سال 2021 فوتبال باشگاهی خود را با الوکره قطر ادامه خواهد داد، یکی از نیروهای اصلی تیم کی روش در جام جهانی 2018 بود اما در سه سال گذشته به سختی برای کشورش بازی کرده است. ایران در نوامبر 2019.

یکی دیگر از ارکان تیم ایران به جز آزمون و طارمی، دروازه بان علیرضا بیرانوند است که پس از بازی در اروپا با بوآ ویستا پرتغال و رویال آنتورپ بلژیک، این روزها برای پرسپولیس ایران بازی می کند.

الاخیار صیاد منش 21 ساله که برای هال سیتی بازی می کند، مطمئناً پشت سر طارمی پرکار خواهد بود زیرا کی روش ترجیح می دهد از ترکیب 4231 یا 433 با یک مهاجم احاطه شده توسط بال ها استفاده کند. این مهاجم اخیراً توسط گاردین به عنوان یکی از 60 استعداد جوان برتر فوتبال جهان معرفی شد.

(توضیح: البته دیلی میل در این قسمت اشتباه می کند زیرا صیادمنش جام جهانی را به دلیل مصدومیت از دست داد.)

دیلی میل: ایران ترسی از حذف از جام جهانی ندارد

کی روش اخیرا گفت: به عنوان یک مربی حرفه ای می دانم که همه تیم های دنیا پیشرفت کرده اند. ما تمام تلاش خود را برای رویارویی با رقبای خود در قطر انجام خواهیم داد و برای این رقابت کاملا آماده خواهیم بود.

آزمون و طارمی به دنبال افزودن بر بهترین های شخصی خود هستند زیرا در حال حاضر به ترتیب سوم و هفتم در بین بهترین گلزنان تاریخ ایران هستند و بالاتر از علی دایی مهاجم بازنشسته که برای آرمینیا بیله فلد، بایرن مونیخ و هرتابرلین بازی کرده است. بالای جدول با 109 گل در 149 بازی بین سال های 1993 تا 2006.

دیلی میل: ایران ترسی از حذف از جام جهانی ندارددیلی میل: ایران ترسی از حذف از جام جهانی ندارد

احسان حاج صفی کاپیتان این تیم از سال 2008 که به تیم ملی ایران دعوت شد در سومین دوره جام جهانی حضور خواهد داشت. سامان قدوس بازیکن برنتفورد پس از جدایی علیرضا جهانبخش وینگر این تیم تنها ایرانی حاضر در لیگ برتر انگلیس است. برایتون سال گذشته برای فاینورد هلند. انتظار می رود هر دو در اولین بازی خود مقابل انگلیس برای کشورشان به میدان بروند.

دیلی میل: ایران ترسی از حذف از جام جهانی ندارد

و اگرچه انتظارات از جمهوری اسلامی ایران کم است، اما قبل از شروع جام جهانی قطر، ایران بالاترین رتبه را در بین تیم های آسیایی دارد و تاکنون پنج بار در تاریخ خود قهرمان جام جهانی شده است (1978، 1998، 2006، 2014). ، 2018). ) حضور داشت.

این تیم رقابت واضحی با کره جنوبی دارد زیرا هر دو در کنار ژاپن برای کسب بیشترین عناوین جام ملت های آسیا رقابت می کنند.

اسکوچیچ ایران را به جام جهانی هدایت کرد و در 15 بازی از 18 بازی که روی نیمکت این تیم خاورمیانه نشسته بود پیروز شد. او جایگزین مارک ویلموتس می شود که تیم ملی ایران را پس از شکست مقابل بحرین و عراق در خطر حذف از مسابقات جام جهانی قرار داد. سرانجام ایران پس از پیروزی یک بر صفر مقابل عراق در خانه سیزدهمین تیمی شد که به قطر راه یافت.

پرشین استارز در 21 نوامبر به مصاف انگلیس می رود، سپس چهار روز بعد با ولز بازی می کند و برای اولین بار از سال 1998 به مصاف ایالات متحده می رود که زمانی “سیاسی ترین بازی تاریخ جام جهانی” نامیده می شد.

دیدگاهتان را بنویسید