دیلی میل: 8 روز از ناپدید شدن رئیس واگنر می گذرد

دیلی میل: 8 روز از ناپدید شدن رئیس واگنر می گذرد

به نوشته روزنامه دیلی میل، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر، هشت روز است که مفقود شده و در واقع از زمان شورش مسلحانه نافرجامش علیه مسکو، اصلا دیده نشده است.

یوگنی پریگوژین با وجود اینکه فردی فعال و پرکار در شبکه های اجتماعی است، از یک هفته پیش در تلگرام صحبتی نکرده است، در حالی که برخی گفته اند او را در مسکو دیده اند.

پریگوژین که شورش خود را با اهدافی مانند برکناری وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو آغاز کرد، سرانجام با وساطت الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس به شورش مسلحانه خود پایان داد و تصمیم گرفت به بلاروس برود.

به نیروهای پریگوژین که در کنار هم در جنگ اوکراین می جنگیدند، سه گزینه در نظر گرفته شد. اول، آنها یا با رئیس خود (پریگوگین) به بلاروس می روند یا با نیروهای مسلح روسیه ادغام می شوند یا به خانه باز می گردند. اکنون، بسته شدن دفاتر واگنر این تردید را تشدید می کند که پریگوژین واقعاً اجازه خروج از روسیه را داشته باشد.

دیروز شبکه آمریکایی الحورا به زبان عربی به نقل از برخی منابع روسی گزارش داد که یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر، همچنان در روسیه و به طور دقیق تر در شهر سن پترزبورگ به سر می برد، اگرچه کرملین اعلام کرد که وی در این کشور حضور خواهد داشت. در بلاروس منتقل شد. گزارش انگلیسی دیلی میل همچنین به غیبت 8 روزه پریگوژین اشاره کرد و تاکید کرد که رئیس گروه نظامی خصوصی واگنر از هفته گذشته دیده نشده است.

علاوه بر این، در راستای بسته شدن شبکه ها و دفاتر مرتبط با واگنر، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات روسیه سایت های خبری مرتبط با گروه رسانه ای پاتریوت، نزدیک به پریگوژین را مسدود کرد.

خبرگزاری فرانسه همچنین اعلام کرد که بسیاری از سایت های خبری سیاسی و اقتصادی روسیه از جمله ریا فن و تمامی رسانه های مرتبط با گروه پریگوژین در روسیه مسدود شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید