رئیس واگنر کشته یا زندانی می شود / دیدار یک میلیاردر روسی با پوتین به صحنه می رود

رئیس واگنر کشته یا زندانی می شود / دیدار یک میلیاردر روسی با پوتین به صحنه می رود

ارتش سابق آمریکا می گوید “واگنر” فرمانده شورشیان ارتش خصوصی احتمالا مرده است!

به گزارش نیویورک پست، رابرت آبرامز، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا ادعا می کند که یوگنی پریگوژین، فرمانده گروه واگنر که در یک شورش ناموفق و کوتاه مدت علیه مسکو عمل کردند، احتمالا مرده یا در زندان است!

آبرامز که پیش از بازنشستگی به عنوان فرمانده ارتش آمریکا در کره جنوبی خدمت می کرد، گفت: ارزیابی شخصی من این است که شک دارم که پریگوژین دوباره در انظار عمومی دیده شود. من فکر می کنم او یا در حال فرار است یا در زندان یا مشکلش به طریق دیگری حل شده است، اما شک دارم که دوباره او را ببینیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا میلیاردر روسی پس از شورش علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه زنده بوده است، گفت: من شخصاً اینطور فکر نمی کنم و اگر زنده است جای دیگری در زندان است.

ژنرال بازنشسته آمریکایی همچنین درباره تاکید دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین بر دیدار پریگوژین و پوتین پس از شورش واگنر ابراز تردید کرد و گفت: اگر شواهد واقعی از دیدار پوتین و پریگوژین ببینم، قطعا متعجب خواهم شد و معتقدم که جلسه برگزار می شود.» صحنه سازی نشده است!

پسکوف روز دوشنبه این هفته تایید کرد که پوتین 35 نفر از جمله پریگوژین را برای نشستی که سه ساعت به طول انجامید دعوت کرده است. وی همچنین به صراحت اعلام کرد که در این نشست پوتین ارزیابی خود از اقدامات واگنر در زمان جنگ اوکراین و تصرف شهر استراتژیک باخموت و همچنین رویدادهای 24 ژوئن (روز شورش واگنر) را برای مهمانان جلسه تشریح کرد. .

پریگوژین 62 ساله، در زمان فرماندهی واگنر، علناً از مقامات ارشد نظامی روسیه، به ویژه سرگئی شویگو، وزیر دفاع آن کشور، به دلیل مدیریت جنگ در اوکراین انتقاد کرد. موضع او در برابر مقامات نظامی مسکو در نهایت به شورش او و گروه واگنر و تصرف کوتاه مدت روستوف منجر شد.

اما اندکی پس از اینکه او و افرادش به سمت مسکو حرکت کردند، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس بلافاصله وارد عمل شد و پریگوژین به افرادش دستور عقب نشینی داد. طبق توافق کرملین و پریگوژین، او از اتهامات خیانت تبرئه شد و به بلاروس تبعید شد. با این حال، لوکاشنکو هفته گذشته گفت که فرمانده واگنر به روسیه بازگشته است.

بر اساس داده های یک وب سایت ردیابی پرواز، یکی از هواپیماهای خصوصی پریگوژین از زمان شورش نافرجام چندین بار مسیر بلاروس-روسیه را طی کرده است. گفته می شود که او هفته گذشته در دفتر سرویس امنیت فدرال روسیه در سن پترزبورگ دیده شده است.

همچنین، مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، اخیراً گفت که شورش شکست خورده پریگوژین خشم روسیه را برانگیخت. او مدعی شد: من زنده ماندن او را تضمین نمی کنم. ظاهراً پریگوژین فرصت داشت. اگر می خواهید علیه پادشاه شورش کنید، این کار را با یک تفنگ پلاستیکی انجام ندهید. انجام داد و شکست خورد.

دیدگاهتان را بنویسید