20 هزار مزدور و جنایتکار گروه روسی واگنر در باخموت کشته شدند

20 هزار مزدور و جنایتکار گروه روسی واگنر در باخموت کشته شدند

نیروهای روسیه همچنین غیرنظامیان اوکراینی را قتل عام کردند
گروه بین الملل: یوگنی پریگوژین، رئیس گروه شبه نظامی واگنر در مصاحبه ای گفت: بیش از 20000 نفر از نیروهای این شرکت و حدود 20 درصد از 50000 زندانی و تبهکاری که توسط آن برای جنگ در اوکراین به کار گرفته شده اند در یک دوره طولانی به سر می برند. نبرد در شهر باخموت در شرق اوکراین.” آنها کشته شدند.

20 هزار مزدور و جنایتکار گروه روسی واگنر در باخموت کشته شدند

این رقم به مراتب بیشتر از 6000 نفری است که وزارت دفاع روسیه تاکنون تعداد تلفات این کشور در جنگ اوکراین اعلام کرده است و حتی بیشتر از تلفات ارتش اتحاد جماهیر شوروی در جریان اشغال افغانستان در سال 1979 است. -1989 که آمار رسمی آن 15000 نفر است نیز بیشتر است.

کارشناسان غربی تلفات نیروهای روسی در نبرد 9 ماهه باخموت را ده ها هزار نفر تخمین می زنند و بخش قابل توجهی از این تعداد را جنایتکارانی تشکیل می دهند که بدون آموزش مناسب به جبهه اعزام شدند.

مزدوران گروه واگنر به همراه سربازان ارتش روسیه در جنگ اوکراین حضور دارند و گفته می شود عملیات شهر باخموت عمدتاً با این گروه بوده است. این افراد عمدتاً جنایتکاران زندان های روسیه بودند که در ازای شرکت در عملیات نظامی علیه اوکراین به آنها وعده آزادی از زندان داده شده بود. پریگوژین گفت که نیمی از کشته شدگان در این عملیات جنایتکار فرستاده شدند. او در مصاحبه ای که به طور گسترده در شبکه های اجتماعی منتشر شد، گفت که برای روسیه، حمله به اوکراین نتیجه معکوس داشت.

وی گفت: هدف روسیه غیرنظامی کردن اوکراین و جلوگیری از نزدیک شدن آن به غرب است، اما این جنگ به وضعیتی منجر شده است که اوکراین از سراسر جهان کمک تسلیحاتی دریافت می کند. در روزهای اخیر دولت روسیه اعلام کرد که سرانجام پس از ماه ها جنگ شهر باخموت را تصرف کرده است. اوکراین به طور غیرمستقیم تصرف بیشتر شهر ویران شده را تأیید کرد، اگرچه گفت که نیروهای نظامی این کشور به مقاومت در بخش‌های کوچکی از شهر ادامه می‌دهند. روسیه در ماه های پس از جنگ متحمل چندین شکست شد و سقوط باخموت را یک پیروزی بزرگ دانست.

یوگنی پریگوژین در بخشی دیگر از مصاحبه با کنستانتین دوگلوف، کارشناس سیاسی طرفدار کرملین، گفت: تهاجم نظامی روسیه که با هدف «غیرمشکی کردن» اوکراین انجام شده بود، نتیجه معکوس داشته است، زیرا ارتش اوکراین اکنون با کمک ارتش اوکراین قوی‌تر از قبل شده است. سلاح های غرب وی همچنین گفت که نیروهای روسیه در آن جنگ غیرنظامیان اوکراینی را قتل عام کردند که کرملین همیشه آن را رد کرده است. پریگوژین یکی از سرمایه داران مرتبط با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است که به سخنان تند و تند و در عین حال به ادعاهای بی اساس معروف است.

وی در دو ماه گذشته با انتشار سخنرانی‌های ویدئویی از مکان‌های نزدیک جبهه باخموت، بارها به فرماندهان ارتش روسیه حمله کرده و وزارت دفاع را به عدم ارسال سلاح و مهمات کافی برای نیروهای شرکت واگنر متهم کرده است.
رئیس این گروه رزمی حتی چندین بار تهدید کرد که در صورت حل نشدن این مشکل، افراد واگنر از باخموت عقب نشینی خواهند کرد که به نظر وی شکست سنگینی را برای ارتش روسیه به همراه خواهد داشت.

یوگنی پریگوژین در ادامه این مصاحبه خاطرنشان کرد که ارتش اوکراین به دلیل کمک های تسلیحاتی که از غرب دریافت کرده است، ممکن است بتواند نیروهای روسیه را در ضدحمله خود از شرق و جنوب شرق اوکراین و حتی منطقه کریمه خارج کند. . وی افزود: وضعیت بدبینانه این است که اوکراین با توجه به نیروهایی که آماده کرده و موشک هایی که دریافت کرده، یک ضدحمله گسترده انجام دهد. آنها به کریمه حمله خواهند کرد و سعی خواهند کرد با تخریب پلی که آن شبه جزیره را به روسیه متصل می کند، خطوط تدارکاتی ما را قطع کنند. بنابراین ما باید برای یک جنگ سنگین آماده شویم.»

روسیه روز شنبه اعلام کرد که شهر باخموت را به طور کامل تصرف کرده است، اما ستاد فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که نبرد در این شهر ادامه دارد و فرمانده نیروی زمینی اوکراین نیز بدون ارائه جزئیات بیشتر گفت: که واحدهای ارتش کشور در اطراف باخموت به پیروزی‌هایی دست یافتند

حملات پهپادی به منطقه بلگورود روسیه

در همین حال، ویاسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود روسیه، واقع در نزدیکی مرز اوکراین، روز چهارشنبه در تلگرام گفت که تعداد زیادی پهپاد تهاجمی توسط پدافند هوایی روسیه بر فراز آن استان رهگیری و منهدم شده و یک پهپاد نیز منهدم شده است. روز چهارشنبه در حومه شهر بلگورود مرکز این استان سرنگون شد.

وی افزود که این حملات تلفات جانی نداشته است، اما به تعدادی از ساختمان های مسکونی و دولتی و تعداد نامعلومی موتر آسیب وارد شده است. گلادکوف در یک جلسه پرسش و پاسخ مجازی با جمعی از ساکنان این استان، نظر یکی از حاضران مبنی بر “جنجال برانگیز بودن عملکرد نیروهای مسلح روسیه” در این منطقه را تایید کرد.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه تاکید کرد که در آینده به حملاتی مانند آنچه در مناطق مرزی منطقه بلگورود رخ داد “به سرعت و به شدت” پاسخ داده خواهد شد.

به گفته مقامات محلی، در جریان تهاجمات مسلحانه روز دوشنبه و سه شنبه از خاک اوکراین به مناطق مرزی منطقه بلگورود، 12 نفر از ساکنان این منطقه مجروح شدند و یک زن مسن در جریان تخلیه این منطقه جان باخت.
هنوز جزئیات دقیق تهاجم مسلحانه از خاک اوکراین و واکنش نیروهای روسی به این عملیات روشن نشده است.
مسکو اوکراین را مسئول این حکم می‌داند، اما مقامات اوکراینی می‌گویند این عملیات توسط گروه‌های شبه‌نظامی ضد کرملین انجام شده است که همگی شهروندان روسیه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید