ادعای دیلی تلگراف درباره تلاش آمریکا برای جلوگیری از اقدام لندن علیه سپاه!

ادعای دیلی تلگراف درباره تلاش آمریکا برای جلوگیری از اقدام لندن علیه سپاه!

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف روز چهارشنبه در گزارشی مدعی شد که دیپلمات های دولت بایدن در تلاش هستند تا مانع اجرای طرح وزارت کشور سوناک دولت سوناک در فهرست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی شوند.
ادعای دیلی تلگراف درباره تلاش آمریکا برای جلوگیری از اقدام لندن علیه سپاه!

این نشریه انگلیسی از منابع آگاه در دولت انگلیس یعنی وزارت خارجه آمریکا مدعی شده است که لندن می تواند نقشی کلیدی به عنوان مذاکره کننده با تهران داشته باشد که با این اقدام تضعیف خواهد شد.

به گزارش دیلی تلگراف، وزارت خارجه انگلیس نیز از این استدلال برای مخالفت با پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی استفاده کرد.

در ادامه این پست انگلیسی آمده است: این موضوع با این موضوع مغایرت دارد که خود دولت آمریکا با تصمیم دولت ترامپ پیش از این سپاه را در لیست موسوم به تروریستی قرار داده است.

پیامدهای نگران کننده عدم توافق بین ایران و آژانس

برای اولین بار همین روزنامه (دیلی تلگراف) در گزارشی در 22 دی مدعی شد که طرح شناسایی سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی توسط سولا براورمن وزیر کشور و معاون وی تام توگندات، یکی از حامیان اصلی منافکین حمایت شده است. گروه تروریستی

روزنامه فایننشال تایمز روز 27 ژانویه با انتشار گزارشی به نقل از مقامات بلندپایه این کشور نوشت که دولت لندن نگران عواقب شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی است و بعید است تصمیمی فوری در این زمینه اتخاذ کند.

این نشریه انگلیسی می نویسد که روند بررسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان قدرتمندترین شاخه نظامی ایران توسط وزارت کشور انگلیس آغاز شده است، اما «هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است، زیرا در داخل دولت بحث هایی در مورد چگونگی اجرای این اقدام وجود دارد. “

فایننشال تایمز می‌گوید «بسیار غیرعادی است که یک دولت یک سازمان نظامی کشور دیگری را به عنوان سازمان تروریستی معرفی کند و انگلیس باید خطرات و مزایای چنین اقدامی را بسنجید» و افزود: به گفته مقامات درگیر در مذاکرات داخلی دولت، وزارت خارجه انگلیس نسبت به شناسایی سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی نگران است.

سرانجام، روزنامه تایمز لندن در 14 فوریه گزارشی منتشر کرد و مدعی شد که دولت لندن برنامه های خود را برای شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی متوقف کرده است. این نشریه انگلیسی مدعی است اگرچه وزیر کشور و معاون وی از این طرح حمایت می کنند، اما وزارت خارجه انگلیس نگران بسته شدن کانال های ارتباطی با ایران در نتیجه این اقدام است.

در تمام این مدت، دولت بریتانیا هیچ ردی از خود به جای نگذاشت و گزارش های منتشر شده را نه تایید و نه تکذیب کرد.

به گزارش دیلی تلگراف، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس نسبت به شناسایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی هشدار داد و این سوال را مطرح کرد که آیا انجام این کار به اهداف مورد نظر دست می یابد یا خیر. یکی از نکاتی که وی به آن اشاره کرد این است که این ممنوعیت معمولاً علیه گروه هایی اعمال می شود که مرکزیت دستگاه دولتی کشور را ندارند.

این نشریه انگلیسی همچنین می گوید: انتظار می رود ریشی سوناک تصمیم نهایی را در این زمینه اتخاذ کند; با این حال، زمان اعلام نهایی مشخص نیست.

گفته می شود که نخست وزیر بریتانیا پس از تصویب بودجه در ماه مارس، قصد دارد به واشنگتن سفر کند، که به او فرصت می دهد تا با بایدن رو در رو صحبت کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به طور غیرمستقیم گزارش دیلی تلگراف را رد کرد و گفت که تصمیم گیری در این زمینه به عهده کشورهاست.

جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به عواقب اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داده و به دولت های تندرو در اروپا توصیه کرده است که «منافع متقابل خود را فدای دستاوردهای زودگذر سیاسی و تصمیمات احساسی نکنند».

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، تحرکات علیه سپاه پاسداران را از سر استیصال و «برخلاف قوانین بین المللی و منشور ملل متحد» بخشی از سازمان نظامی کشور می داند.

دیدگاهتان را بنویسید