بیش از چهار دهه تلاش نظامی آمریکا علیه ایران / اطلاعات ایران علیه جنگ آمریکا

ساعت: 15:34
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782371

با این حال، هر زمان که آمریکا قصد انجام عملیات علیه ایران را داشته باشد، با پاسخ قاطع مواجه می شود. اما این امر همیشه برای رسیدن به نتیجه نبوده و گاه اهداف سیاسی و منطقه ای را بیشتر و بیشتر دنبال کرده است. مقامات و دولتمردان آمریکا همواره گفته اند که باید کاری کرد تا به جهانیان بفهمانند که نظام سیاسی ایران ستیزه جویانه است، اما مسئولان کشورمان همواره عاقلانه عمل کرده و بسیاری از این توطئه ها را خفه کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ عملیات نظامی مجموعه ای از اقدامات نظامی است که در پاسخ به یک وضعیت در حال تشدید انجام می شود. این اقدامات در قالب یک طرح نظامی یا برنامه ای برای تغییر وضعیت خاص به نفع نیروی مربوطه صورت می گیرد. عملیات ها به دو صورت رزمی و غیر جنگی در دسترس هستند و معمولاً به دلایل امنیتی از یک نام رمز برای اشاره به آنها استفاده می شود. عملیات نظامی اغلب با نامی که با آن شناخته می شوند خوانده می شود، نه با هدف عملیاتی واقعی آنها.

* “کل جنگ جهانی علیه ایران”

589 روز پس از استقرار نظام سیاسی جدید در ایران، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل و انگلیس مجموعه‌ای از برنامه‌های مخفیانه و پیچیده را در خاورمیانه توسعه دادند که منجر به تهاجم ملی رژیم بعث به استان‌ها و شهرهای همجوار شد. آنها با اتحاد تعداد قابل توجهی از کشورهای عضو سازمان ملل علیه ایران، دومین جنگ طولانی قرن بیستم را آغاز کردند که به «جنگ جهانی سوم» یا «جنگ جهانی علیه ایران» برای درهم شکستن و سرنگونی ایران معروف است. آنها امیدوار بودند که مهره سیاسی خود را به ایران بازگردانند. این اولین اقدام نظامی علیه ایران و انقلاب اسلامی ایران بود که البته با شکست تمام شد.

تهدید نظامی همچنان تهدید اصلی دولت هاست. زیرا تمام اجزای حکومت اعم از دولت، سرزمین و نهاد حکومت و نیز دستاوردهای صنعتی، اقتصادی و تمدنی جامعه را هدف گرفته است. از سوی دیگر، برخلاف بحث‌های نگرش‌های ایده‌آلیستی، از دیدگاه رئالیست‌های نئوکلاسیک، عنصر نظامی همچنان عنصری حیاتی در درجه قدرت ملی تا نقطه‌نظر ممکن ایفا می‌کند. نزدیک به یک دهه است که سایه تهدید حمله نظامی احتمالی آمریکا به ایران بر فراز منطقه حساس و بی ثبات خلیج فارس و خاورمیانه سنگین بوده است. خواه چنین تهدیدهایی واقعی باشند یا غیرواقعی، سیاست بین الملل معمولاً بلوف جدی می گیرد و برای مقابله با آن آماده می شود. هر دو رئیس جمهور اخیر ایالات متحده؛ جورج دبلیو بوش و باراک اوباما بر گزینه نظامی علیه ایران به عنوان آخرین راه چاره تاکید کردند و گفتند “همه گزینه ها روی میز است.”

آخرین عملیات مستقیم نظامی آمریکا علیه ایران شهادت حاج قاسم سلیمانی در عملیاتی به نام آذرخش کبود بود که به دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در عراق انجام شد. این عملیات که البته بخشی از آن در پاسخ به عملیات تلافی جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به دو پایگاه آمریکایی بود، آخرین اقدام عملی آمریکا علیه ایران نبود. ایالات متحده همواره از سوی برخی از مقامات خود اعلام کرده است که همیشه نسخه نظامی میز وجود دارد.

* اطلاعات ایران در برابر تحریک آمریکا

با این حال، هر زمان که ایالات متحده قصد انجام عملیات علیه ایران را داشته باشد، با پاسخ قاطع روبرو می شود. اما این امر همیشه برای رسیدن به نتیجه نبوده و گاه اهداف سیاسی و منطقه ای را بیشتر و بیشتر دنبال کرده است. مقامات و دولتمردان ایالات متحده همواره گفته اند که باید کاری کرد تا جهان بفهمد که نظام سیاسی ایران ستیزه جو است و آزادی در هیچ کشوری را نمی خواهد و همیشه خواهان دستیابی به بمب هسته ای است. اما مسئولین کشور ما همیشه عاقلانه عمل کرده اند و رهبر انقلاب با سخنان خود بسیاری از این توطئه ها را خفه کرده اند. اما این پایان ماجرا نخواهد بود.

آخرین اقدام آمریکا علیه ایران در 3 نوامبر 1400 صورت گرفت که دزدی دریایی آشکار بود. آمریکا که در تلاش برای جلوگیری از فروش نفت ایران بود، در اقدامی مفتضحانه نفتکش ایرانی را دزدید و سوخت آن را به نفتکش دیگری منتقل کرد. این نفتکش سپس با درایت، هوشمندی و عملیات سریع توسط آمریکایی ها از ناوگان سپاه پاسداران تصرف شد و آنها هیچ کاری با کشتی های جنگی خود انجام ندادند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: با اقدامات به موقع و مقتدرانه جان برکفان، ناوگان دلاور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات تروریستی نیروی دریایی آمریکا برای سرقت نفت از جمهوری اسلامی ایران شکست خورد. . به این ترتیب آمریکایی ها یک نفتکش ایرانی را در آب های دریای عمان ربودند و محموله نفت را به مقصد نامعلوم دیگری هدایت کردند. رزمندگان نیروی دریایی سپاه نفتکش هلیکوبورن مسروقه را ضبط و به سمت آب های سرزمینی ایران هدایت کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای تروریستی آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش ادامه دادند اما با ورود قاطع و مقتدرانه ناوگان سپاه ناکام ماندند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش نافرجام آمریکایی ها برای افزایش توانمندی های خود با استفاده از استعدادهای بیشتر و اعزام چند ناو جنگی دیگر برای مسدود کردن نفتکش، گفت: سپاه برای مقابله با هر نوع ماجراجویی و تهدید علیه منافع از منطقه عقب نشینی کرد. از مردم ایران

این آخرین اقدام آمریکا و متحدانش علیه ایران نخواهد بود، زیرا آنها اساساً مخالف آزادی مردم ایران هستند و همیشه به دنبال حکومت مجدد بر آن ملت خواهند بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید