دیپلمات های سابق نگرانند که ایران ماشه را نکشد


ساعت: 09:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۳
کد خبر: 1908243

دیپلمات‌های سابق نگرانند ایران از این ماشه استفاده کند که تحریم‌های تعلیق شده شورای امنیت سازمان ملل را بازگرداند، در حالی که دولت روحانی و تیم اصلاح‌طلب وزارت خارجه به رهبری آقای ظریف تسلیم مکانیسم تحقیرآمیز ماشه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ جمعی از دیپلمات های سابق با اعلامیه ای به نفع دشمن بیرون آمدند و نشان دادند که برای آنها منافع ملی در اولویت نیست.

آنها شکست برجام را مقصر ایران دانستند، در حالی که ایران در مذاکرات بر ضمانت عملکرد خارجی که برای هر توافقی ضروری است تاکید کرد.

آقای ظریف و دولت قبل برجام را امضا کردند که هیچ ضمانتی برای اجرای آن نداشت و به همین دلیل با وجود اینکه ایران به تمام تعهدات خود به صورت یکجانبه عمل کرد، کشورهای خارجی به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند و در عوض آمریکا با خروج از برجام تحریم ها را افزایش داد. برجام

این دیپلمات‌های سابق می‌ترسند ایران از این ماشه استفاده نکند که منجر به بازگشت تحریم‌های تعلیق شده شورای امنیت سازمان ملل می‌شود تا زمانی که دولت روحانی و تیم اصلاح‌طلب وزارت خارجه به رهبری آقای ظریف مکانیسم تحقیرآمیز مکانیسم ماشه را ارائه دهند.

به قول بسیاری از دیپلمات‌های سابق وزارت خارجه، با امضای برجام و خروج از حقوق مسلم این کشور چه دستاوردی برای ایران داشته‌اند؟

متأسفانه در وزارت امور خارجه نه تنها در میان دیپلمات‌های سابق، بلکه در میان دیپلمات‌های فعلی نیز افراد خودسری وجود دارند که در بهترین حالت از توانایی تحلیل درست اوضاع محروم هستند.

لازم است وزارت امور خارجه این وزارتخانه را از نیروهای خودساز پاک کند که البته در این زمینه عملکرد خوبی نداشته است.

کدیری ابیانه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید