ذخیره خون استان کرمانشاه 12 روز است/ لزوم افزایش ذخایر خونی به مناسبت پیاده روی اربعین


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: 06/06/1401
کد خبر: 1893175

مریم میرزاده گفت: در حال حاضر ذخیره خون در استان کرمانشاه 12 روزه و قابل قبول است و از نظر تامین خون مشکل و کمبودی نداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: در حال حاضر ذخیره خونی استان 12 روز است و قابل قبول است اما نیاز دائمی به فرآورده های خونی به ویژه گروه های منفی مانند AB و O منفی وجود دارد.

مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه اضافه کرد: بر این اساس از نظر ذخیره خون مشکل یا کمبودی نداریم اما تامین پلاکت مورد نیاز بیماران که باید از خون تازه تهیه شود و قابل استفاده باشد. تا 3 روز نیاز به اهدای خون به صورت مستمر دارد

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پیاده روی اربعین در راه است و احتمال تصادفات جاده ای در حال افزایش است، لازم است خون خوانی ها به ویژه برای گروه های منفی بالاتر از این حد باشد.

میرزاده در ادامه به طرح اهدای خون اشاره کرد و گفت: این کمپین که از ابتدای ماه محرم با شعار ایثار حسینی آغاز شده است تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به نوع دوستی مردم و طرح اهدای خون که چندین سال است در ایام محرم و صفر برگزار می شود، جوانان و اهداکنندگان خون و عزاداران حسینی از اهدای خون استقبال می کنند. اما باید بدانند که نیاز به خون وجود دارد و فرآورده های آن ثابت است و مختص زمان خاصی نیست و باید در تمام روزهای زندگی به فکر کسانی باشیم که به خون نیاز دارند.

وی افزود: مرکز اهدای خون در اداره کل انتقال خون کرمانشاه همه روزه از ساعت 7:30 الی 19:30 در 2 شیفت و روزهای جمعه از ساعت 8:30 الی 13 و در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت 8 الی 19 مرکز خونگیری معتضدی واقع در بیمارستان معتضدی همه روزه از ساعت 8:30 الی 13 باز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید