رئیس جمهور باید برای مقابله با کم آبی در استان یزد توجه جدی داشته باشد

ساعت: 15:06
تاریخ انتشار: 1400/08/07
کد خبر: 1779842

آیت‌الله ناصری با اشاره به سفر احتمالی رئیس‌جمهور به استان یزد در هفته‌های آینده گفت: بحث آب یکی از مهم‌ترین مسائل استان یزد است که رئیس‌جمهور باید به آن توجه ویژه داشته باشد تا این مشکل برای همیشه حل شود. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ؛ ائمه جمعه و خطیبان نماز جمعه از شهرهای مختلف استان یزد در آئین سیاسی نماز جمعه این هفته به تبیین مشکلات مختلف شهر و کشور پرداختند.

امام جمعه یزد: رئیس جمهور باید توجه جدی به حل مشکل کم آبی استان یزد داشته باشد

آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به در پیش بودن 13 آبان و وقایع تاریخی آن روز، اظهار داشت: این امر به ترکیه و سپس نجف اشرف منتهی شد و این تبعید باعث اسلام شد. انقلاب وارد مرحله جدیدی شود.

وی با اشاره به کشتار دانش آموزان در 13 آبان افزود: در آن روز سربازان شاه به دانشجویان معترض علیه رژیم پهلوی حمله کردند و ده ها تن از آنان را کشتند.

امام جمعه یزد گفت: یکی دیگر از اتفاقات مربوط به 13 آبان تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان انقلابی بود که اطلاعات بسیار خوبی از سفارت آمریکا دریافت شد و حتی جاسوسان داخلی نیز شناسایی شدند.

ناصری با اشاره به تداوم دشمنی استکبار جهانی با مردم ایران، گفت: دشمن با فشار روانی، اقتصادی و رسانه ای تلاش می کند ملت ایران را به زانو درآورد و علناً می گوید باید فشارها بیشتر شود تا مردم. می تواند بیرون بیاید در خیابان.”

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سفر احتمالی رئیس جمهور به استان یزد در هفته های آینده گفت: بحث آب یکی از مهمترین مسائل استان یزد است که رئیس جمهور باید برای حل آن توجه ویژه ای داشته باشد. این مشکل برای همیشه

امام جمعه یزد افزود: علاوه بر این تقویت خط ریلی استان با توجه به اینکه یزد یکی از شریان های کشور است از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار گیرد.

ناصری با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی در جامعه تاکید کرد: کشور از نظر فرهنگی عقب مانده است و فرهنگ اصلی اسلامی و ایرانی ما توسط دشمن در حال تغییر است و تلاش می کنند فرهنگ ها و سلیقه های غلط را جایگزین کنند.

وی افزود: دشمن می خواهد فرهنگ اسلامی و ایرانی ما را جایگزین فساد و فحشا کند و بر همین اساس جدایی فرزندان از خانواده و جایگزینی حیوانات به جای فرزندان را ترویج می کند و به این ترتیب هم بنیان خانواده را از بین می برد و هم دین را در جامعه تضعیف می کند. به آرامی

امام جمعه یزد همچنین با تاکید بر اهمیت اقتصاد دانش بنیان خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان باید یکی دیگر از موضوعات مهم در سفر رئیس جمهور به استان یزد باشند چرا که رسیدگی به این موضوع موجب اشتغال جوانان و جلوگیری از خروج آنها از کشور می شود. “

امام جمعه مرکز یزد: اطلاع رسانی به موقع از صدا و سیما و حضور دولت در صحنه، قیام حملات سایبری به پمپ بنزین ها را خنثی می کند.

همچنین آیت الله سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه مرکز یزد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت شهید حسین فهمیده گفت: و غم ایشان اعتلای و پیشرفت اسلام و انقلاب بود. و بدین ترتیب جان خود را با شجاعت فدا کرد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس جوان بسیجی به چیزی جز انگیزه و اشتیاق نیاز نداشت و مانعی بر سر راهش نبود.

امام جمعه بخش مرکزی گفت: محیط جبهه جوانان و نوجوانان ما را به وجود آورد و حتی اگر از جبهه برمی گشت فضای زندگی و وجودش تا مدت ها از آن استخراج می شد.

مدرسی خاطرنشان کرد: اما امروز شرایط متفاوت از آن زمان است و به هر حال هدایت نسل جدید به سمت محیط زیست سالم بسیار دشوارتر و با فراز و نشیب های بیشتر، انگیزه بسیاری از جوانان را فراهم می کند و محیط مناسب را جذاب و جذاب نشان می دهد. افراد جوان در برابر آسیب بسیار آسیب پذیر هستند.

وی گفت: یکی از مشکلات امروز این است که فرصت های مختلفی از جمله فضای مجازی و امکانات دیگر در این حوزه توسط غربی ها ایجاد شده و در اختیار دنیا قرار گرفته است و چون خودشان این فضا را ایجاد کرده اند به دنبال آن هستند. «نتیجه استفاده از آن در راستای اهداف آنهاست.

مدرسی با اشاره به حملات سایبری و هک کردن سامانه نرم افزاری بنزین کشور گفت: افرادی که به دنبال این آشوب بودند زمان مناسب را انتخاب کردند. آبان ماهی است که در گذشته زمینه ساز برخی اتفاقات بوده است.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی این اقدام همزمان با شایعات کذب درباره تصمیم دولت برای افزایش قیمت بنزین بود. است.

امام جمعه منطقه مرکزی یزد گفت: صبر و بصیرت مردم، اطلاع رسانی دقیق و به موقع از صدا و سیما و رسانه ها، حضور در محل دولت و وزارت نفت برای حل مشکل و حضور شهرداری ها در شهرهای بزرگ برای ارائه خدمات به شهروندان برای حمل و نقل از جمله دلایل شکست این توطئه بودند.

مدرسی گفت: برای مقابله با این روندها و جلوگیری از وقوع آن در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت باید راهکارهایی اندیشیده شود.

وی افزود: در کوتاه مدت نیازمند افزایش و تقویت سطح امنیت نرم افزار هستیم. در میان مدت باید مکان ها و محله های حاوی این نرم افزار و امکانات را از دسترس افراد صاحب نفوذ حذف کنیم. راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را در درازمدت باید یک حرکت راهبردی دانست «جدی باشید.

امام جمعه بافق: همه تصمیمات و اقدامات مسئولان باید اجرای عدالت داشته باشد

حجت الاسلام محمدرضا سعادت فر امام جمعه بافق در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن 13 آبان و روز استکبار ستیزی گفت: از هر 30 هزار دانش آموز شهید، یک نفر درخت انقلاب اسلامی را آبیاری و از آن دفاع کرد.

وی با اشاره به جایگاه عدالت در جامعه اسلامی افزود: امیرالمومنین در حکمت 476 نهج البلاغه می فرماید: ای حاکم، عدالت را در جامعه گسترش ده، از سختی و ظلم بپرهیز، زیرا ظلم و سختی باعث آوارگی مردم می شود. و درگیری ها.”

امام جمعه بافق گفت: یکی از بزرگترین امتیازات عدالت اجتماعی برقراری امنیت پایدار در جامعه است و یکی از دلایل نارضایتی و اعتراض مردم در طول تاریخ بی عدالتی بوده است.

سعادت فر خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند: «مسئول هر تصمیمی که می گیرید، یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه کنید بحث عدالت است. در مواردی که قانون قابل اجرا مطابق با عدالت باشد، باید درخواستی برای عدالت وجود داشته باشد.»

وی تاکید کرد: از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، پیوست عدالت باید دو ویژگی داشته باشد. اول کاهش اختلاف طبقاتی و دوم اینکه مردم این تفاوت را درک کنند.

امام جمعه بافق تصریح کرد: آیا واگذاری برخی پروژه ها به شرکت ها باعث کاهش اختلاف طبقات شد؟ چرا یک شرکت باید یک شرکت جدید معرفی کند تا مزایای کمتری به کارمند جدید خود نسبت به کارکنان قدیمی بدهد؟

سعادت فر گفت: باید در همه پروژه ها از نظر شهری، شهروندی، محیط زیستی و انصافی باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید