رئیس جمهور سه پروژه بزرگ صنعتی را با حمایت مالی بانک سپه در کارخانه کرتیره افتتاح کرد


ساعت: 00:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۵
کد خبر: 1918117

آیت الله رئیسی رئیس جمهور در سفر به استان خراسان جنوبی ضمن بازدید از کارخانه کرتیره سه پروژه بزرگ صنعتی این کارخانه را که با حمایت مالی بانک سپه انجام شده است، افتتاح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در این مراسم که با حضور دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه و جمعی از مدیران ارشد این بانک برگزار شد، آیت الله رئیسی رئیس جمهور خط تولید تایر 14 هزار تنی را در این کارخانه افتتاح کرد.



همچنین خط تولید لاستیک تک مرحله ای به عنوان هشتمین کشور سازنده جهان در این مراسم به بهره برداری رسید.



در این مراسم پروژه 50 هزار تنی تولید لاستیک های معدنی فوق سنگین، لاستیک کامیون، اتوبوس، بار و … راه اندازی شد.



رئیس جمهور در بازدید از کارخانه کورتایر که جمعی از اعضای دولت، استاندار و نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی را همراهی می کردند، ضمن بازدید از بخش های مختلف این کارخانه، خداوند متعال را خطاب به کارگران شرکت کویرتایر گفت. این واحد صنعتی استان



آیت الله رئیسی در این مراسم با تقدیر از اقدامات ابتکاری کارخانه کرتیره گفت: می توانیم در این کارخانه به شعار خود دست پیدا کنیم و هر روز شاهد ابتکارات جدیدی در این کارخانه هستیم.
رئیس جمهور خطاب به کارگران کارخانه کرتیره تاکید کرد: اقدامات انجام شده در این مجتمع صنعتی قابل تحسین است و بومی سازی، فعالیت های دانش بنیان و بومی سازی در این کارخانه اجرا شده است.



در این مراسم دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه و مهندس زینلی مدیرعامل کارخانه کیرتیر گزارش مبسوطی از فعالیت های صنعتی و تولیدات ویژه این شرکت که با نگاه دانش بنیان انجام شده ارائه کردند.



کارخانه کرتیره واقع در استان خراسان جنوبی در سال ۱۳۷۷ با حمایت مالی و حمایت بانک سپه شروع به کار کرد که ۲۴ سال از فعالیت خود می گذرد. حدود 70 درصد از سهام این کارخانه متعلق به گروه سرمایه گذاری امید متعلق به بانک سپه است.



سهم کویر تایر از ارزش افزوده بخش صنعت استان 23 درصد است. در حال حاضر 1304 نفر به صورت مستقیم و 4780 نفر به صورت غیرمستقیم در این کارخانه مشغول به کار هستند که 18 درصد از کارگران بخش صنعتی استان و 38 درصد از کارگران بخش صنعتی شهرستان بیرجند هستند.



شرکت دزرت تایر به جایی رسیده است که 20 درصد لاستیک های کشور را تامین می کند. تکیه بر دانش بومی و درونی سازی در هشت سال گذشته یکی از اقدامات انجام شده در این کارخانه است. این مجموعه صنعتی با هفت رکورد منحصر به فرد ملی و انحصاری در 23 سال فعالیت پر افتخار خود به دستاوردهای ماندگاری دست یافته و جایگاه اولین تولید کننده تایر سبز و همچنین اولین تولید کننده پرس در کشور را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید