افتتاح و حفاری 8 پروژه بزرگ در هوسف / بهره برداری از بزرگترین کارخانه فرآوری طلا در شرق کشور


ساعت: 08:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807219

هوسف در نهمین روز از دهه مبارک فجر میزبان استاندار است.

به مناسبت نهمین روز از دهه مبارک فجر امروز با حضور فرماندار شهرستان هوسف عملیات اجرایی چهار پروژه آغاز و چهار پروژه به بهره برداری می رسد.

به گزارش راه دانا به نقل از خاورستان، محمدعلی آخوندی فرماندار خوسف در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر امروز چهارشنبه فرماندار خوسف به شهرستان خوسف افزود: به مناسبت نهمین روز از دهه مبارک فجر چهار پروژه از امروز آغاز می شود. چهار پروژه به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به کار فاز اول کارخانه فرآوری معدن طلای شادان گفت: این کارخانه با ظرفیت بالای 27 میلیون و 800 هزار تن و خروجی سالانه بالای 300 کیلوگرم وارد چرخه تولید می شود. سرمایه گذاری انجام شده برای این کارخانه بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال است و در فاز اول برای 220 نفر شغل ایجاد می کند.

فرماندار هوسف گفت: این کارخانه; به عنوان دومین پالایشگاه طلا در شهر حصف به بهره برداری می رسد. همچنین دو پالایشگاه طلا در محله ماهر آباد و هونیک شهر در حال ساخت است.

آخوندی گفت: کشتارگاه صنعتی شرکت آریا ارک از دیگر پروژه های افتتاح شده امروز است که با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای بیش از 230 نفر به بهره برداری می رسد.


اجرای پروژه گازرسانی 26 روستا

وی با اشاره به کار پروژه گازرسانی به 26 روستای این شهرستان ادامه داد: برای اجرای این طرح ها 290 میلیارد ریال هزینه شده است که شامل اجرای 60 کیلومتر شبکه توزیع است.

وی با بیان اینکه بهره برداری از 8 گلخانه با وام بالغ بر 140 میلیارد ریال از دیگر برنامه های فرماندار شهرستان هوسف است، گفت: هر واحد گلخانه ای بیش از 3 هزار متر مربع زیربنا دارد و برای 24 نفر شغل ایجاد می کند.


تعمیرات اساسی کارخانه کاشی

فرماندار هوسف گفت: امروز کارخانه کف چینی آغاز به کار می کند. این کارخانه با نیاز به سرمایه گذاری بیش از 5500 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای 220 نفر بازسازی می شود.

آخوندی افزود: تولیدات این کارخانه برای صادرات به خارج از کشور در نظر گرفته شده است. تولید و ورود ارز به کشور را تضمین می کند.

وی ادامه داد: همچنین امروز عملیات اجرایی خط لوله خوسف به ماجان آغاز می شود. این پروژه نیازمند 50 میلیارد ریال وام و شامل احداث 21 کیلومتر خطوط برق 10 و 12 اینچی است.

فرماندار حصف گفت: آغاز عملیات اجرایی کارخانه کنسانتره از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای سفر استاندار به شهرستان هوسف است که شامل 5 میلیون دلار سرمایه گذاری عمرانی و 5 میلیون دلار سرمایه در گردش پروژه می شود.

وی با بیان اینکه این پروژه برای 80 نفر اشتغالزایی داشت، ادامه داد: این پروژه توسط سرمایه گذاران چینی راه اندازی می شود و چهارمین سرمایه گذاری خارجی در شهر شهید رحمانی پس از کارخانه های چدن، فولاد و کک خواهد بود.


ساخت دومین نیروگاه بزرگ در هوسف

آخوندی همچنین از آغاز به کار دومین نیروگاه بزرگ خورشیدی در شهر حصف خبر داد و افزود: بهره برداری از دو نیروگاه مگاواتی با سرمایه گذاری 500 میلیارد ریال آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 193 میلیارد تن با احتساب 10 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در نهمین روز از چهل و سومین بهار انقلاب اسلامی در شهرستان حصف است که بیش از 800 نفر اشتغال دارند، خاطرنشان کرد:

فرماندار هوسف ادامه داد: بیش از 97 درصد این وام توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی ارائه می شود که نشان از همکاری بسیار خوب دستگاه های اجرایی با سرمایه گذاران و ظرفیت های مختلف این شهرستان دارد.

کشیش گفت: علیرغم اینکه شهر حصف از نظر جمعیت; دهمین شهرستان در استان خراسان جنوبی است اما از نظر پروژه های معدنی و بهره برداری در دهه مبارک فجر یک سوم کل اعتبار پروژه های استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با اجرای این طرح ها در شهرستان حصف نوید روزهای درخشان در کنار معادن طلا، محصولات استراتژیک عناب و نرگس، دامپروری و دامپروری به ویژه پرورش شتر است.

وی تاکید کرد: با راه اندازی چندین واحد صنعتی در هوسف که عمدتا از طریق سرمایه گذاری داخلی و خارجی انجام می شود، این شهر در آینده نزدیک به عنوان شهر صنعتی شرق کشور مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید