دومین کارخانه فرآوری طلا در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید


ساعت: 12:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۰
کد خبر: 1807339

دومین بلوک طلا با سرمایه گذاری 400 میلیارد تنی بخش خصوصی در نهمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرستان هوسف به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاورستان، همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر، کار واحد معدن طلای شادان خوسف با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

جواد کنات در مراسم افتتاح پروژه معدن طلای شادان در شهرستان هوسف خاطرنشان کرد: در هیچ کجای کشور شهری برای فرآوری طلا نداریم.

وی با اشاره به وجود معادن طلا در خراسان جنوبی گفت: اولین شهر طلا برای استفاده از ظرفیت های موجود در استان ایجاد می شود و می تواند توسعه خوبی را برای منطقه به همراه داشته باشد.

به گفته وی؛ با حمایت مدیران و دستگاه های متولی به زودی شاهد آغاز فعالیت اجرایی شهرستان فرآوری طلا در استان خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی در بخشی از سخنان خود از جلسات متعددی که در مرکز کشور برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در جلسات متعدد با مدیران عامل شستا و ایمیدرو بر لزوم بحث شرکت های سرمایه گذاری در حوزه معدن در استان تاکید شد. .

کنات تاکید کرد: پیگیری ها در مرکز کشور جدی است، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی حمایت های لازم را دارند، سرمایه گذاران توانمند و با انگیزه وارد میدان شده اند تا از ظرفیت ها و ظرفیت های بی شماری استفاده کنند. استانی که نباید فراموش شود .

وی با تاکید بر اینکه همه اینها برای موفقیت ما در رسیدن به هدف موثر است، گفت: با وجود چنین امکاناتی حیف است فرصت طلایی بهره برداری از ظرفیت های معدنی استان با معیارهای دست و پاگیر را از دست دهیم.

به گفته وی؛ انعطاف مدیران و کارشناسان در دستگاه های اجرایی شرایط کار در زمینه بهره برداری از ظرفیت را تسهیل می کند.


شهرک معدن طلا در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

عباس یورجانی، رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: پنج پهنه طلا در استان شناسایی شده است. معدن طلای کودکان خردادماه امسال به بهره برداری رسید و امروز عملیات شادان خوسف معدن طلا را راه اندازی کرد که یکی از بزرگترین ذخایر طلای شهرستان است.

وی با بیان اینکه تا 10 روز آینده معدن طلای هیرد نیز وارد مدار می شود، افزود: با ظرفیت سازی که در سال آینده انجام شد، حداقل 600 تا 700 کیلوگرم شمش طلا از این منطقه استخراج و تولید خواهیم کرد.

یوردجانی با اشاره به تمایل استاندار خراسان جنوبی برای سرمایه گذاری در شستا در استان، گفت: بحث فرآوری و زیرساخت های معدنی را در استان پیگیری خواهیم کرد.

وی خواستار ایجاد یک شهرک فرآوری طلا در هورسان جنوبی شد و گفت: این شهر زمینه وسیعی را برای اشتغال خانگی به ویژه برای زنان، سرپرستان خانوار و جوانان جویای کار در روستاها فراهم می کند.

گفتنی است تولید سالانه 300 کیلوگرم طلا حاصل افتتاح واحد فرآوری طلای شادان خواهد بود. این پردازنده با سرمایه گذاری 400 میلیارد تنی بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

واحد فرآوری طلای شادان که در زمینی به مساحت 1700 هکتار اجرا می شود، زمینه اشتغال 220 نفر را فراهم می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید