30 کیلومتر از باند دوم جاده خراسان جنوبی به بهره برداری رسید


ساعت: 17:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806848

پروژه 30 کیلومتری پیست دوم خراسان جنوبی به مناسبت دهه مبارک فجر در ویدئو کنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی در سربیشه کلید خورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستاندر هفتمین روز از دهه مبارک فجر مراسم افتتاح این پروژه های بزرگراهی با حضور معاون ساخت و توسعه راه های شرکت زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون هماهنگی عمران استانداری خراسان جنوبی و کارکنان گروه در شهر مرزی درعا.

وحید دایی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: از 95 کیلومتر باند دوم و بزرگراهی که امروز در کشور به بهره برداری رسید 30 کیلومتر معادل 31 درصد از پروژه های اول وزارت راه و شهرسازی است. توسعه شهری در دهه فجر امسال در باند دوم و بزرگراه متعلق به این استان است.

وی با بیان اینکه برای ساخت این 30 کیلومتر در مجموع 3600 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، ادامه داد: 10 کیلومتر در محور سربیشه – دره – ماهیرود، 14 کیلومتر در محور طبس – یزد و 6 کیلومتر در محور بیرجند – زاهدان. .

دایی گفت: محور سربیشه – دره – ماهیرود به طول 124 کیلومتر در حال ساخت است که 10 کیلومتر آن در سال گذشته دو برابر و امسال 10 کیلومتر افزایش یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: 104 کیلومتر از این محور با حجم قراردادی 550 میلیارد تن در دست اجراست و تلاش می شود تا پایان امسال 12 کیلومتر دیگر دو برابر شود.

وی همچنین مجموع پروژه های احداث مسیر دوم راه های استان خراسان جنوبی را 2421 کیلومتر اعلام کرد و افزود: تاکنون 751 کیلومتر دوبرابر شده و 137 کیلومتر از این میزان در سال گذشته انجام شده است.

دایی با اشاره به اینکه 545 کیلومتر از باند دوم با میانگین پیشرفت فیزیکی 37 درصد در حال ساخت است، گفت: اجرای این پروژه ها با ارزش قراردادی 2200 میلیارد تن و تکمیل 56 کیلومتر نیز در دست بررسی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید