رئیس جمهور فرانسه به رایضی درباره لغو تحریم ها چه گفت؟

رئیس جمهور فرانسه به رایضی درباره لغو تحریم ها چه گفت؟

روسای جمهور دو کشور همچنین بر ارتقای روابط به ویژه گفتگوها در زمینه رفع تحریم ها و توسعه منطقه ای و نیز چگونگی ادامه تعامل توافق کردند.

در ماه‌های اخیر، تحرکات دیپلماتیک دولت برای رفع تحریم‌ها و دستیابی به یک توافق مناسب با غرب، به حدی سرعت گرفته است که گفته می‌شود ایران و غرب در آستانه یک توافق جدید هستند.

جزئیات تماس تلفنی با گزارش دفتر رئیس جمهور

روسای جمهور ایران و فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی، علاوه بر امکان‌های توسعه روابط دوجانبه، توسعه منطقه‌ای و همچنین رفع تحریم‌ها را بررسی کردند.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه ظهر امروز (شنبه) با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران تلفنی گفتگو کرد.

روسای جمهور دو کشور در این گفت وگوی تلفنی 90 دقیقه ای، علاوه بر بررسی راه های توسعه روابط دوجانبه، توسعه منطقه ای و همچنین رفع تحریم ها را بررسی کردند.

رئیسی در خصوص توسعه روابط دوجانبه، با اشاره به محاسبات اشتباه برخی از دولت های اروپایی در قبال ملت ایران، معتقد است که این امر نتیجه گرفتار شدن این دولت ها در دام اطلاعات نادرست گروه های تروریستی، تجزیه طلب و متخاصم و پرهیز از مداخله در امور داخلی و احترام است. او بر اصل حاکمیت ملی تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات برای رفع تحریم ها، همکاری ایران و آژانس و تاییدات مکرر این سازمان مبنی بر رعایت تعهدات قانونی کشورمان، بر پرهیز از هر نوع سیاسی کاری و سیاسی تاکید کرد. اقدامات غیرسازنده در مذاکرات رفع تحریم ها.

موضوع جنگ اوکراین نیز بخشی از گفتگوهای روسای جمهور دو کشور در خصوص مسائل منطقه ای بود که دکتر رئیسی ضمن اعلام سیاست قاطعانه جمهوری اسلامی در مقابله با جنگ، دیپلماسی را بهترین راه حل دانست.

رئیس جمهور فرانسه در این گفت وگوی تلفنی همچنین با تاکید بر اینکه فرانسه به دنبال تعامل با جمهوری اسلامی ایران است، خواستار ادامه گفت وگوهای مقامات دو کشور برای تقویت تعاملات دوجانبه شد.

مکرون با تاکید بر ادامه مذاکرات برای رفع تحریم ها تا پایان، جمهوری اسلامی ایران را بخشی از راه حل بحران اوکراین دانست و از ایران خواست در این زمینه نقش بیشتری ایفا کند.

گزارش کاخ الیزه از گفتگوی دو رئیس جمهور

یورونیوز نوشت: کاخ الیزه روز شنبه اعلام کرد که امانوئل ماکرون طی تماس تلفنی با ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران از ایران خواسته فوراً با تهیه پهپادها به حمایت خود از جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین پایان دهد.

بر اساس گزارش کاخ ریاست جمهوری فرانسه، آقای مکرون در آن تماس تلفنی «در مورد جدی بودن پیامدهای امنیتی و انسانی ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه هشدار داده است».

دیدگاهتان را بنویسید