آقای رایضی باید اسنادی را ارائه کند که سعی کرده لاریجانی را تایید کند، چون چیز دیگری شنیدیم

آقای رایضی باید اسنادی را ارائه کند که سعی کرده لاریجانی را تایید کند، چون چیز دیگری شنیدیم

مشاور علی لاریجانی گفت: آقای لاریجانی بر این عقیده نبود که حتی اگر صلاحیتش تایید شود در انتخابات شکست بخورد. احساس این بود که پاکبانان به شدت نگران کاندیداتوری آقای لاریجانی بودند و ایشان را حذف کردند.

سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب مصادف با دومین سالگرد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در گفت و گوی تلویزیونی حاضر شد و به مجموعه ای از انتقادات منتقدان دولتش پاسخ داد. از جمله موضوعاتی که رئیسی مطرح کرد این بود که وی گفت: «حتی برای افزایش مشارکت در انتخابات سعی کردم افرادی را که صلاحیتشان تایید نشده بود، جلب کنم، البته خودشان گفتند که نتیجه ارزیابی ها و ارزیابی ها این است که اگر ما هم تایید شدیم باز هم مشخص است که پیروز انتخابات کیست اما حضور آنها می تواند به افزایش مشارکت مردم کمک کند و لذا خود آقایان شاهد بودند که من این موضوع را از طریق شورای نگهبان پیگیری کردم.

منصور حکیت پور درباره تلاش سیدابراهیم رئیسی برای تایید علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: من هیچ خبری از این پرونده ندارم حتی اخباری داریم که خلاف آن را نشان می دهد. اگر آقای رایضی مدارکی دارند که از عدم تایید صلاحیت دکتر علی لاریجانی دلخور شده و برای احراز صلاحیت آقای لاریجانی به کمک آمده اند، اگر نامه ای بنویسند، جلسه ای بگذارند یا به شخصی توصیه کنند که اطلاع رسانی کنند، بسیار ممنون و خوشحال خواهیم شد. عموم مردم را منتشر کنید، زیرا اگر آقای رئیسی این اقدامات را انجام می داد، قطعاً این اقدامات مناسب و قابل قبولی بود.

وی افزود: امیدواریم آقای رایس مدارک خود را برای تلاش برای تایید صلاحیت نامزدهای رد صلاحیت شده ارائه دهند، شاید اشتباه کردیم. در واقع ما در مورد دفاع آقای رئیسی از رد صلاحیت ها به ویژه در مورد تایید آقای لاریجانی چیزی ندیده و نشنیده ایم. حداقل خودشان در جریان انتخابات این را گفتند که کدام نامزد سعی در تایید صلاحیت خود داشت.

مشاور علی لاریجانی درباره شانس لاریجانی برای پیروزی در انتخابات گفت: به آقای لاریجانی اجازه ورود به عرصه انتخابات را می دادند و نتیجه آرا مشخص می کرد چه کسی برنده و چه کسی بازنده خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که «آیا آقای لاریجانی معتقد بودند که آقای رایضی حتی در صورت تایید صلاحیت ایشان رای می آورد؟» یادآور شد: اولاً آقایانی که در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تایید نشدند بحمدالله حضور دارند و ایشان هم حضور دارند. خودشان می توانند در این مورد صحبت کنند.

حکیت پور گفت: آقای لاریجانی بر این عقیده نبود که حتی اگر صلاحیت ایشان تایید شود در انتخابات شکست بخورد. احساس این بود که پاکبانان به شدت نگران کاندیداتوری آقای لاریجانی بودند و ایشان را حذف کردند.

دیدگاهتان را بنویسید