اسنادی در پرونده قرارداد ویلموتس داریم/ اتحادیه فوتبال انگلیس را از تعلیق نجات دادم!


ساعت: 17:45
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882371

جو کنونی تیم ملی را هم دوست نداریم.

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال گفت: اگر کار من نبود به خاطر ماجرای مشهد و برخی مسائل دیگر حذف می شدیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مهدی تاج رئیس اسبق فدراسیون فوتبال پس از ثبت نام برای ریاست گفت: دوستان اعضای مجمع پیشنهاد دادند که در انتخابات فدراسیون فوتبال شرکت کنم و امیدوارم بتوانیم حرکت مثبتی در انتخابات داشته باشیم. رشته فوتبال.”

وی در پاسخ به این توضیح که نمی تواند برای 3 انتخابات متوالی برای فدراسیون فوتبال ثبت نام کند و این امر مانع حضور قانونی او در فدراسیون می شود، گفت: برای ثبت نام در سه انتخابات متوالی؟! این قانون یک سال پیش تصویب شده و این قانون عطف به ماسبق نیست. ما طبق قانون عمل می کنیم و اگر نتوانم قانونی در انتخابات شرکت کنم، اصراری بر انجام کار غیرقانونی نخواهم داشت.

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال با تقدیر از نایب رئیس پیشنهادی خود گفت: مهدی محمدنبی تجربه بسیار خوبی دارد و 16 سال است که در فدراسیون حضور دارد. نبی کنترل کامل بر سیستم فوتبال و امور بین المللی دارد. فصل قبل ما هم خیلی خوب بود و تیم ملی در هر دو فصل به جام جهانی راه یافت. در دوره گذشته 10-12 بازی تدارکاتی داشتیم که کادرفنی از این دیدار رضایت داشت.

تاج در پاسخ به این سوال که آیا شرایط فعلی فدراسیون باعث شد تا در انتخابات شرکت کند یا خیر، خاطرنشان کرد: بحث هایی شده که نمی توان به طور کامل به آن پرداخت. شرایط به گونه ای است که هر رئیس جمهوری که بیاید سه موضوع مهم روی میز است. یکی اساسنامه است و دیگری ورود زنان به ورزشگاه ها. من نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هستم و اینفانتینو و شیخ سلمان مدتی است که نامه هایی درباره ورود بانوان به فدراسیون می نویسند که بی پاسخ مانده است.

برخی فکر می کنند اگر جواب این نامه ها را ندهیم برای ما مشکل ایجاد می کنند.» اگر بخواهیم بپذیریم که بر اساس قوانین این دو نهاد هدایت می شویم، باید این قوانین را رعایت کنیم و به سمت حضور زنان حرکت کنیم. در بازی های ملی

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با اشاره به ورود بانوان به ورزشگاه ها در دو دیدار مهم گفت: در دوره ای که حضور داشتیم، دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا (پرسپولیس – کاشیما آنتلرز) و دیدار ملی پوشان. تیم ایران و کامبوج با حضور تماشاگران برگزار شد و هیچ اتفاقی نیفتاد.

تاج وجوه بلوکه شده فدراسیون فوتبال در فیفا را یکی دیگر از مشکلات مهم این فدراسیون خواند و تاکید کرد: در آن زمان 9 میلیون دلار پول بلوکه شده در فیفا داشتیم که به 22 میلیون و 23 میلیون دلار رسید. در AFC نیز مبالغی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنیم.

وی فضای اردوی تیم ملی ایران و تقسیم بندی بازیکنان را اذعان کرد: ما تجربه دو مرحله صعود به جام جهانی را داریم که هر دو زیر نظر کی روش بوده و آن شرایط را برای تیم ملی خوب می دانیم. ما آن جو را در تیم ملی دوست نداریم و به ندرت پیش می آید.

کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال ادامه داد: فکر می کنم تا به حال این مکان را نداشته ایم که بازیکنان تیم ملی درباره سرمربی اظهار نظر کنند. ما اجازه ندادیم کسی در مورد مربی صحبت کند. البته آنها از بیرون چنین کارهایی کردند و ما هفت هشت سال مقاومت مقابل کی روش داشتیم. با این حال فوتبالیست ها اظهار نظری نکردند.

تاج در پاسخ به این سوال که آیا امکان برگزاری سومین جام جهانی با او و کارلوس کی روش وجود دارد، گفت: امیدواریم. باید ادامه دهیم و ببینیم چه می شود. ما قوانین و توصیه های داخلی داریم که هر رئیس فدراسیون باید آنها را رعایت کند. زمانی که من هدایتم را برعهده داشتم با قطر قرارداد 20 ساله بستیم و الان هم اگر اردویی در آنجا ساخته می شود به خاطر همین قرارداد است.

رئیس سابق اتحادیه فوتبال انگلیس درباره حواشی قرارداد ویلموتس گفت: پرونده ویلموتس نکات روشنی دارد که قابل ذکر است. آنچه ما را ساکت کرده است به این معنا نیست که مدارک و اسناد کافی در این مورد نداریم. ما منتظر بودیم تا تصمیم CAS صادر شود و وکلای ویلموتس از آن استفاده نکردند. من نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هستم و آنها در آنجا انتظاراتی دارند. اگر کار من نبود به خاطر ماجرای مشهد و برخی مسائل دیگر حذف می شدیم.

وی در این خصوص گفت: من در کمیسیون صحبت کردم و معتقدم کسانی که این حادثه را در مشهد به وجود آوردند، دولت، رئیس مجلس و قوه قضائیه بیانیه ای دادند و گفتند باید مجرمان کشف شوند. من به آقای اینفانتینو گفتم وقتی دولت وزیر را مامور رسیدگی به جنایتکاران مشهد می کند یعنی دولت با اتفاقات مشهد موافق نیست پس اگر جلوی آن را بگیرید به نفع بی انضباط هاست. آقای اینفانیتو و شیخ سلمان این منطق را پذیرفتند. تاکنون درباره نایب رئیسی خود در AFC صحبتی نکرده ام. در آنجا باید قانون را رعایت کنید، اما گاهی اوقات می توانید کمک کنید.

وی درباره اینکه آیا دستور عدم حضور میرشاد مجدی در انتخابات را داده است، گفت: کاری نمی کنم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید