عدم پرداخت غرامت و مالیات اتحادیه فوتبال انگلیس به ویلموتس/ اقدام امیدوارکننده برای استقلال و پرسپولیس در آسیا


ساعت: 10:11
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891634

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره آخرین وضعیت این سریال توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدجواد پاینده درباره نحوه پرداخت مالیات مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال گفت: در حال حاضر ماهیانه 500 میلیون مالیات معاهده ویلموتس می پردازیم که قبلاً در چند قسط پرداخت شده است. البته تعامل دارند و اداره مالیات هم همکاری می کند. تمام تلاش ما بر این است که حداقل خسارات و خسارات وارده را کاهش دهیم.

وی درباره منبع پرداخت سه میلیون یورویی که اتحادیه فوتبال انگلیس در پرونده ویلموتس بابت آن محکوم شد، توضیح داد: بحث فقط مربوط به ما نیست. فیفا به همه فدراسیون ها اعلام کرده است که حقوق مربیان را از درآمدشان در فدراسیون جهانی پرداخت نمی کند و این برای ما هم مشکل ساز است. به هر حال باید به مرحله پرداخت برسیم اما نمی دانم این هزینه هنگفت از چه منبعی باید پرداخت شود. با احتساب جریمه پنج درصدی و مبلغ قراردادش، این مبلغ به چهار میلیون یورو و شاید کمی بیشتر می رسد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: تیم حقوقی پرونده و وطوق احمدی خیلی زحمت کشیدند و تلاش کردند خساراتی را که باید به ویلموتس بدهیم کم کنند و این اتفاق هم افتاد اما این چهار میلیون یورو هم عواقب تلخی دارد.

پاینده در خصوص اینکه آیا مهدی طارمی به تیم ملی دعوت می شود، گفت: لیست تیم ملی را سرمربی اعلام می کند و در مورد هیچ بازیکنی اظهار نظر نمی کنم اما اسکوچیچ نیز تلاش می کند بهترین ترکیب و بازیکنان را داشته باشد. در واقع این لیست هنوز نهایی نشده است. او بازی های لیگ را از نزدیک دنبال می کند و امشب از سفر به ترکیه برای تماشای بازی مجید حسینی بازگشت. وحید هاشمیان به قطر سفر کرد و دیدار تیم های الاهلی و امید ابراهیمی را تماشا کرد.

وی ادامه داد: اسکوچیچ و همکارانش بازی های لیگ را به گونه ای تقسیم می کنند که پس از دیدن بازی های حساس و مهم، افرادی که علاقه مند به دعوت از آنها هستند، شرایط بهتری دارند یا در اردوهای قبلی حضور داشته اند، لیست نهایی ملی پوشان را اعلام می کنند. تیم

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: در این مدت 6 تا 7 ماهه فدراسیون فوتبال بیش از هر چیز دیگری مشغول پرداخت بدهی ها بوده است. ما در تیم های ملی فوتسال مربیانی داشتیم که از سال 1376 حقوق نگرفته بودند، جزو قراردادهای تیم های بانوان بودند. بخشی از مبالغ برای این شش ماه تسویه شده است. مالیات کی روش از سال 2017 باقی مانده است، زمانی که اتحادیه فوتبال انگلیس آن مالیات را در هفته گذشته تسویه کرد و ما به دلیل آن بدهی نداریم. آخرین قسط مالیاتش را که یک میلیارد و 700 میلیون تومان بود دادیم.

پاینده در خصوص اینکه آیا دونالد ترامپ با شکایت اعضای سابق فدراسیون فوتبال به دادسرا خواهد رفت، توضیح داد: این خبر را در رسانه ها دیدم. البته این کار توسط اعضای سابق هیات رئیسه انجام شد و در مورد جایگاه فدراسیون فعلی چیزی نمی توان گفت. باید مراقب باشید که آیا ترامپ به دادگاه می رود یا نه. اگر خبری دارید به ما هم بگویید (می خندد).

وی درباره آخرین وضعیت اخذ مجوز حرفه ای باشگاه ها و احتمال بازگشت پرسپولیس و استقلال به آسیا گفت: در این زمینه اشتباهاتی صورت گرفت اما در این 6-7 ماه اقدامات بسیار امیدوارکننده ای انجام شد. در ابتدا زارعی که فردی تحصیلکرده، مسلط به زبان و صاحب نظر در این زمینه است به عنوان مسئول رکن صدور مجوز حرفه ای انتخاب و کار خود را آغاز کرد. 2-3 جلسه خیلی خوب پیش رفت و ما در حال انجام برخی از الزامات AFC هستیم تا این کمیته به زودی تعطیل شود و فعالیت خود را از سر بگیرد. تعامل نزدیک با باشگاه ها وجود دارد و کامرانی فر نیز در دیدار با مسئولان پرسپولیس و استقلال حضور داشت. ما سعی می کنیم شرایط این بخش را برآورده کنیم.

پاینده درباره برنامه آتی اردوهای تیم ملی گفت: فیفادی شهریور برای ما بسیار مهم است و سعی می کنیم از آن به خوبی استفاده کنیم. همکاران من در دپارتمان تیم ملی تلاش کردند در این زمینه کار خوبی انجام دهند. هجدهم یا نوزدهم شهریور هفته ششم لیگ به پایان می رسد و بیستم اردوی تیم ملی را در تهران خواهیم داشت. البته از آنجایی که فیفا در آن زمان شروع نکرده بود، لژیونر بودن کار سختی بود. بدون آنها اردو را آغاز می کنیم اما با توجه به درخواست کادر فنی قطعا باشگاه ها در این زمینه همکاری خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال افزود: از 20 تا 34 شهریور در تهران تمرین می کنیم. روز 25 با تیم ملی امید بازی می کنیم، آخرین دیدار دو تیم در سال 2018 انجام شد، تیم ملی یکشنبه 6 شهریور تهران را به مقصد وین ترک خواهد کرد. در این اردو دو بازی دوستانه بسیار خوب انجام می دهیم، هرچند هنوز قرارداد با اروگوئه امضا نشده است اما کارهای نهایی در حال انجام است. این قرارداد چندین مرحله را پشت سر گذاشته و تغییراتی در آن ایجاد شده است که مشکلی رایج است. اصلاحات خیلی زیاد بود و کار خیلی طول کشید. امیدوارم با حل شدن این مسائل، قرارداد بسته شود تا اول اکتبر مقابل اروگوئه بازی کنیم.

پاینده در گفت و گو در برنامه سلام صبح به خیر افزود: قرارداد بازی با سنگال بسته شده و 14 اردیبهشت ماه با این تیم بازی خواهیم کرد. ششم به تهران برمی گردیم. لژیونرها نیز از 28 یا 19 سپتامبر که آغاز فیفا است به اردوی تیم ملی در اتریش می پیوندند.

دیدگاهتان را بنویسید