مدیران اتحادیه فوتبال پس از رای CAS نباید ژست پیروزی بزنند/ پرونده ویلموتس مانند بیمار پزشک پاسخ داده شد!


ساعت: 08:24
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886417

یادداشت غلامرضا رفیعی در مورد نقض حکم مارک ویلموتس;

مشاور حقوقی سابق اتحادیه فوتبال انگلیس در یادداشتی درباره جزئیات تصمیم CAS توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص تخلف از رای کمیته انضباطی فیفا در پرونده مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی ایران توضیحاتی ارائه کرد.

«شامگاه چهارشنبه هفته گذشته، دادگاه بین‌المللی داوری ورزش رای خود را در مورد مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران صادر کرد. در این پرونده، مدعی فدراسیون فوتبال ایران بود که نسبت به جایزه شش میلیون یورویی کمیته تعیین وضعیت فیفا اعتراض کرد. CAS با قبول شکایت و دفاعیات تیم های حقوقی ایرانی و خارجی فدراسیون فوتبال، حکم را به نصف هزینه دادرسی تقلیل داد.

1- هیچ یک از اعضای تیم حقوقی و وکلای ایرانی پرونده، نه تنها در زمان استخدام مارک ویلموتس، سمتی در فدراسیون فوتبال نداشتند، بلکه برخی از آنها نیز جزو منتقدان مدیریت فدراسیون فوتبال بودند. فدراسیون فوتبال در آن زمان؛ از این رو تیم حقوقی و وکلای پرونده هیچگاه ارائه مدیریت فدراسیون فوتبال در روند امضای قرارداد با مارک ویلموتس را تایید نکردند و در تاییدیه خود صحبتی نکردند.

2- برخلاف تصمیم فیفا و دفاع از حقوق ایران و موفقیت نسبی کسب شده در CAS (کاهش مبلغ جریمه از شش میلیون به سه میلیون یورو)، هیچ یک از مدیران مسئول عقد قرارداد نیستند. با ویلموتس ها و نه هیچ یک از فرمانداران فعلی فدراسیون. قیمومیت موقت) نقش موثری ایفا کردند. بنابراین، گرفتن ژست پیروزی و مصادره این موفقیت نسبی از سوی مسئولان امضاکنندگان و جذب کنندگان قرارداد مارک ویلموتس قابل قبول نبود و عملکرد رسانه ای آنها در 10 روز گذشته نه تنها کمکی به بهره برداری انتخاباتی و تایید نتایج قبلی آنها نکرد. ، اما باعث نادیده گرفتن و جلب توجه افکار عمومی شد.عموم از تلاش شبانه روزی تیم حقوقی و وکلای این پرونده بهره بردند که با غیرت از حقوق ایران دفاع کردند و توانستند حداقل شش میلیون فیفا را بشکنند. دلار سفارش دهید و آن را به نصف کاهش دهید.

3- شک نکنید تیم حقوقی و وکلای ایرانی پرونده هم مثل همه مردم ایران تمام امید و آرزوشان این بود که تصمیم فیفا در مورد میزان مجازات کاملا نقض شده است. زیرا مارک ویلموتس از نظر قطعی آنها سزاوار این نبود که در دنیای حقیقت و عدالت حتی یک یورو از او بخواهد. تیم حقوقی و وکلای ایرانی هرگز انتظار قدردانی و تشکر از کسی را نداشتند. آنها هم مثل همه ایرانی ها به دنبال این هستند که جلوی زیاده خواهی مارک ویلموتس را بگیرند. اما واقعیت این است که عمدتاً وکلا در پرونده های ورزشی و غیرورزشی، دارایی آنها همراه با تخصص، مهارت و دانش حقوقی آنها محدود به حوادث و اتفاقاتی است که در حین انعقاد و اجرای قرارداد بین مدیران وقت رخ داده است. از فدراسیون و مارک ویلموتس و مشمول اسناد و مدارک هستند.از آن زمان باقی مانده است. در نظر داشته باشید که وکلای دادگستری نمی توانند به گذشته برگردند و اسناد و مفاد قرارداد را تغییر دهند، اما متعهد هستند با استفاده از دانش فنی و حقوقی خود از دامنه خسارت و میزان حکم برای موکل خود بکاهند. نباید فراموش کرد که هیئت داوران CAS نیز بر اساس مدارک طرفین و آنچه بین طرفین قبل از ارجاع پرونده به فیفا و CAS رخ داده است، تصمیم می‌گیرد.

4- در خصوص این پرونده، اگر انتقادات زیادی (که مطرح شده) وجود دارد، هیچ کدام متوجه تیم حقوقی و وکلای غیور ایران نیست. آنها به طور غیرمنتظره ای در موردی که مانند “بیمار به دکتر جواب داد” دفاع را پذیرفتند. آنها خود را سربازان عرصه حقوقی کشور می دانند و در حفظ حقوق ملت ایران از هیچ کوششی دریغ نمی کنند. ضمناً حادثه قبل از وقوع باید درمان شود! هیچ قراردادی در زمینه ورزش یا هر چیز دیگری نباید بدون مشورت با کارشناسان حقوقی و بین المللی منعقد شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید