رئیس جمهور فردا به خراسان جنوبی سفر می کند


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۳
کد خبر: 1917785

معاون اجرایی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات وزیران گفت: پنجشنبه و جمعه سفری دو روزه رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان جنوبی خواهیم داشت و چندین نفر فصل های مهم در برنامه کاری این دو روز گنجانده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور پیش از ناهار امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجشنبه و جمعه سفری دو روزه رئیس جمهور و هیئت دولت به خراسان جنوبی خواهیم داشت. برنامه کاری این دو روز شامل سر مهم است.

وی گفت: رئیس جمهور در سه جلسه کارشناسی و تخصصی نظرات نخبگان فرهنگی و اجتماعی را می شنود و سپس در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در خصوص مسائل اجرایی استانی و نشستی با سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی استان بحث و تبادل نظر خواهد شد. با عنوان نشست فرصت های سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی استان با حضور بنگاه های اقتصادی برگزار می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: جلسات مردمی در شهرستان بیرجند برگزار می شود. در این سفر پروژه های مهم اقتصادی توسط رئیس جمهور افتتاح و به بهره برداری می رسد.

منصوری افزود: پروژه راهبردی فولاد آهن اسفنجی قائم با حجم سرمایه گذاری بیش از 5 هزار میلیارد تومان و ظرفیت تولید 800 هزار تن در سال توسط رئیس جمهور افتتاح می شود و نزدیک به 450 شغل مستقیم و 2000 شغل غیرمستقیم ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه مهم دیگری که در این سفر توسط رئیس جمهور افتتاح می شود، تصفیه خانه و فاضلاب شهر بیرجند است که برای بهره برداری از آن در مجموع 24 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است که یکی از مطالبات قدیمی است. از نیازهای روزانه مرکز استان که انشاءالله برآورده خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: در مجتمع تایر کویر خط تولید جدید تایر و محصولات استراتژیک در حوزه های معدن، باربری و صنایع سنگین راه اندازی می شود و بخشی از نیازهای اساسی کشور در حوزه تولید به ویژه سنگین است. لاستیک، جبران خواهد شد.

منصوری تصریح کرد: نکته این است که در مجموع سفر رئیس جمهور و فاصله آن دو سفر، کارهایی را قبل از نامزدی انجام دادیم. در سفر اول در مجموع 5800 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد و مقرر شد تا سال 1403 تکمیل و به بهره برداری برسد و امروز در ابن تاریخ بیش از 2800 میلیارد تومان از تعهدات سفر تکمیل و به بهره برداری رسیده است و ما جلوتر از موعد مقرر هستند و نزدیک به 700 میلیارد تومان تسهیلات وارد استان شده است.

وی افزود: با تلاش وزارت نفت و دستور صریح رئیس جمهور، از شب گذشته استان خراسان جنوبی به عنوان استان سبز نهایی شد و گازرسانی به تمام شهرهای استان، شهرهای صنعتی و روستاهای استان انجام شد. واحد مشروط 100 درصد انجام شده است.» استان خراسان جنوبی سبز شد و از گاز طبیعی بهره مند شد. انشالله گره های ولایت حل می شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: در سفر قبلی بسیاری از اعتبارات آب شرب و آب صنعت و کشاورزی به بیرجند و شهرهای مختلف اختصاص یافت. در اینجا حدود 24 میلیون یورو سرمایه گذاری شده و اتفاق خوبی در این راستا خواهد افتاد.

منصوری گفت: سفر به خراسان جنوبی آغاز دور دوم سفرهای رئیس جمهور است. رئیس جمهور سه نوع سفر را در دستور کار خود دارد. یک نوع سفر رئیس جمهور و هیئت دولت، نوع دوم سفرهای کاری و کاری و نوع سوم سفر با رویکرد حذف امتیازات است.

وی افزود: در سفر آتی نشست های تخصصی اقتصادی و ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری با حضور رئیس جمهور خواهیم داشت. سعی می کنیم هر سه هفته یکبار سفرهای استانی انجام دهیم. البته قاعده مطلق نیست. دستورات سفر رئیس جمهور همچنان به قوت خود باقی است.

دیدگاهتان را بنویسید