رئیس دانشگاه یاسوج: برای 20 دانشجو یک تا دو ترم را قطع کردیم/دانشجویان خانواده خود را به دانشگاه بیاورند تا قول تکرار ندهند.

رئیس دانشگاه یاسوج: برای 20 دانشجو یک تا دو ترم را قطع کردیم/دانشجویان خانواده خود را به دانشگاه بیاورند تا قول تکرار ندهند.

روز جدید بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج گفت: قرار شد دانشجویان روز سوم به میدان بیایند و تجمع کنند و روز دوم بر اساس دستور وزارتخانه و استان طبق قانون دانشجویانی که انجام می دهند. گوش ندادن به عنوان یک عامل بازدارنده برای کنترل آنها پذیرفته می شود، ما در حال بررسی شرایط بودیم و حدود 70-80 دانشجو بودند که برای آنها یک یا دو ترم 20 دانشجو را تعلیق کردیم.

«بهادر کرمی» گفت: پس از ناعادلانه بودن برخی از دانشجویان و به بهانه اینکه استادی در کلاس به دانشجویان توهین کرده است، استاد اصلاً به کسی توهین نکرده و این کذب محض است و من شخصاً فایل صوتی کلاس مذکور را گوش دادم. که دروغ بود

وی افزود: عده ای به این بهانه دو روز (30 مهر و 10 آبان 1401) تجمع کردند و روز اول علیه همان استاد شعار دادند و روز دوم با اینکه من در میان آنها حاضر شدم و قول پیگیری دادم. متفرق شدند، دوباره تجمع کردند و شروع به سر دادن شعارهای ضد هنجار کردند.

رئیس دانشگاه یاسوج تصریح کرد: دانشجویان باید در روز سوم با جدیت بیشتری به میدان می آمدند و تجمع می کردند اما در روز دوم بر اساس دستورات وزارتخانه و استان طبق قانون اقدامات پیشگیرانه انجام دادیم. برای کنترل اوضاع در برابر دانشجویان خطاکار که گوش نمی دهند و حدود 70-80 دانشجو بودند که یکی دو ترم 20 نفری را برای آنها قطع کردیم.

کرمی خاطرنشان کرد: روز سوم اوضاع تحت کنترل بود و ازدحام جمعیت وجود نداشت و پس از آن جو دانشگاه آرام است.

وی ادامه داد: پس از اصرار دانشجویان تعلیقی مبنی بر لغو حکم، 10 روز مهلت دادیم به شرطی که جو دانشگاه آرام باشد و دانشجویان خانواده های خود را به دانشگاه بیاورند تا در صورت ورود خانواده به دانشگاه اطلاع رسانی شود. این رفتارها توسط فرزندان دانش‌آموزان تکرار نمی‌شود، دستورات صادر شده را متوقف می‌کنیم و دانش‌آموزان به کلاس‌های درس باز می‌گردند.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: البته برخی از این دانشجویان به تنهایی ظاهر می شوند و فضای دانشگاه آرام شده و خبری نیست.

کرمی تاکید کرد: خبر اخراج 200 دانشجو از دانشگاه یاسوج کذب محض است و هیچکدام صحت ندارد و احکام صادره فقط احکام بدوی است. اگر دانشجو قوانین و مقررات دانشگاه را رعایت کند دلیلی برای اخراج او نداریم.

وی بیان کرد: نشست را با انجمن های علمی، تشکل های سیاسی و کانون های فرهنگی دانشجویی دانشگاه آغاز کرده ایم، به دنبال برگزاری تریبون های آزاد اندیشی به درخواست این تشکل ها برای بحث، اردوهای فناوری و بازدیدهای علمی از دانشگاه هستیم. 30 برنامه فرهنگی را برای اجرا در دانشگاه راه اندازی و تصویب کرده ایم که به زودی اجرایی می شود.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: اکنون فضای دانشگاه عادی است و کلاس ها دایر است، البته در همان دو روز تجمع دانشجویان، کلاس ها باز بود، فقط در دو ساعت از ساعت 16 تا 18. برخی از دانش آموزان به کلاس نرفتند.”

لازم به ذکر است طی چند روز گذشته خبری مبنی بر اخراج 200 دانشجو از دانشگاه یاسوج در فضای مجازی منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید