رئیس سیا به مسکو می رود تا به کرملین هشدار دهد

ساعت: 06:25
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781872

سی ان ان گزارش داد که دولت بایدن، بیل برنز، مدیر سیا را به مسکو فرستاد تا کرملین را در مورد اقدام نظامی در نزدیکی مرز با اوکراین هشدار دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سی ان ان به نقل از منابع خبری، برنز در حال سفر به مسکو است تا هشدار دهد که ایالات متحده از نزدیک استقرار نیروها در نزدیکی مرز اوکراین را زیر نظر دارد و در تلاش است تا انگیزه اقدامات روسیه را مشخص کند.

برنز به روسیه سفر کرد و در آنجا با مقامات ارشد امنیتی کرملین که مستقیماً در فعالیت‌های نظامی شرکت داشتند صحبت کرد، زیرا ایالات متحده به طور فزاینده‌ای در مورد جابجایی نیروها و تجهیزات روسی در نزدیکی مرز شمالی اوکراین نگران شد.

بر اساس این گزارش، دولت بایدن در روزهای اخیر تلاش ها را برای کاهش تنش های فزاینده بین مسکو و کی یف افزایش داده است. یک منبع به CNN گفت که برنز برای کاهش تنش ها با ولادیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین تلفنی صحبت کرد. یک مقام ارشد وزارت امور خارجه نیز روز پنجشنبه برای حمایت از این تلاش به کیف سفر کرد.

برنز از سال 2005 تا 2008 به عنوان سفیر ایالات متحده در مسکو و مدتی به عنوان دستیار وزیر امور خارجه خدمت کرد و در مارس گذشته به عنوان مدیر سیا منصوب شد.

روابط مسکو و واشنگتن همواره با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است که از دیدگاه کارشناسان سیاست خارجی و روابط بین الملل به «صلح سرد» و «جنگ سرد» نیز تعبیر می شود و دو کشور همواره در راس اختلافات قرار دارند. و برای کاهش هزینه ها و درک برخی واقعیت های جهانی به دنبال تحولات و مشکلات هستند تا بهانه ای برای تغییر فضا و بازسازی و بهبود روابط باشند.

در سال‌های اخیر، تحریم‌ها علیه روسیه یکی از ارکان اصلی سیاست خارجی آمریکا بوده است و در این راستا، دولت بایدن نه تنها نمی‌خواهد آن‌ها را حذف کند، بلکه در آخرین اقدام خود، تحریم‌هایی را علیه 14 کشور روسیه اعمال کرده است. شرکت های مرتبط در کشورهای مختلف، تحریم های اعمال شده علیه روسیه. از سال 2014 برای یک سال دیگر تمدید شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید