توضیحات همسر رئیس جمهور برای رئیسی که در کرملین نماز می خواند

جمیله علم الهدی، همسر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، در همایش گفتمان دولت سیزدهم: عدالت و معنویت در جامعه الزهرا(س) قم گفت: می گویند این دولت گفتمان ندارد، گویا دولت های دیگر گفتمان دارند. ، گاهی فکر می کنند گفتمان نظری است و گاهی فکر می کنند شعار یا افکار عمومی است، گفتمان بر اساس شعارهایی است که مردم رئیس جمهور را انتخاب کردند و این شعارها مبانی نظری دارد گفتمان هم عمل است.

خوشبختانه رئیس جمهور به عملکرد او توجه زیادی دارد و سعی می کند آنچه را که شعار می داد نشان دهد. ما در پیوند زدن این رویه و شعار ضعف رسانه ای داریم. امیدواریم با اقدامات رسانه های خودجوش این مشکل حل شود.

همسر رئیس جمهور گفت که مفهوم معنویت در رفتار رئیس جمهور در کرملین منعکس شده است. دعای او بیانگر این است که گفتمان حکومت در مورد معنویت چیست. امیدواریم رسانه های خودجوش مطابق نظام جمهوری اسلامی این حرکت ها را به خوبی تبیین کنند. دانشمندان در توضیح این سؤالات خوب هستند.

اظهارات همسر رئیس جمهور در مورد درخواست رئیس کرملین: رسانه های خودجوش این حرکت ها را به خوبی توضیح می دهند

علم الهدی افزود: به نظر می رسد در مورد زنان کار بسیار کمی داریم. چند روز پیش کتابی در مورد همسر رئیس جمهور آمریکا به من تقدیم شد که تا به حال 37 بار در ایران ترجمه شده و هر بار در شمارگان زیادی منتشر می شود. عنوان کتاب میشل رویای دختر آمریکایی است. از من خواسته شد که چنین کتابی بنویسم. کتاب را خواندم، بسیار زیبا، جذاب و تاثیرگذار بود. حتی بخش‌هایی از آن را به رئیس‌جمهور نشان دادم و او گفت که نوشتن کتاب شما در این باره کار درستی است.

همسر رئیس جمهور گفت: نمی دانم کسی این کتاب را نوشته و تیم کارشناسی در آن نقش داشته است یا خیر. این کتاب الگویی برای دختران سراسر جهان بود. الگوی او سیندرلا است. یک دختر معمولی از یک زندگی عادی بیرون می آید و به بالاترین مقام دنیوی می رسد. در مدل زنانگی چیز جدیدی وجود نداشت اما امروز و موثر نوشته شد.

وی ادامه داد: اما آرزوی دختر ایرانی چیست؟ آیا این آرزوی یک دختر ایرانی است که من زندگینامه خود را بر اساس آن می نویسم؟ وقتی به زندگی همسران مدافع حرم نگاه می کنیم، می بینم این آرزوی یک دختر ایرانی نیست و دیگران باید این کتاب را بنویسند. بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی شهادت است. شهادت ممکن است به دلیل ضعف سیستم های امنیتی باشد. اما بزرگترین دستاورد آرزوی شهادت است. آنهایی که دست به قلم می زنند رویای دختر ایرانی را می نویسند.

علم الهدی افزود: در ایام میلاد با هماهنگی وزارت امور خارجه نامه ای به برخی از بانوان نوشتم و به مسائل معنوی مشترک اشاره کردم و گفتم زنان در دنیای امروز نیاز به ارائه ایده های جدید دارند. گفتند برخی از آنها می خواهند به ایران بیایند و با شما ملاقات کنند. من چیزی برای دادن به آنها باقی مانده است. چه هدیه معنوی در سفر رئیس جمهور به روسیه داشتیم؟ گفتم چهل حدیث برای زن داریم؟ گفتند نه. گفتم آیا کتابی داریم که بتواند 100 زن برتر اسلام را معرفی کند؟ گفتند نه. همسر رئیس جمهور زیمبابوه صد روز دیگر موعد دارد و کتابی به زبان معصوم و قرآن در این زمینه نداریم. ما باید چنین آثاری داشته باشیم و به زبان های قوی ترجمه شوند. اینها نیازهایی است که دنیا دارد و انتظار دارد ما برآورده کنیم.

همسر رئیس جمهور گفت: یک فوریت دیگر داشتن دانشنامه قوی در حوزه عفاف و حجاب است. ما برای عفاف و حجاب قوانین زیادی داریم. اما اگر کسی بخواهد از نظر علمی بفهمد عفاف و حجاب چیست، بدیهی است که ما چنین دایره‌المعارفی نداریم که به مسائل اجتماعی و اخلاقی و غیره بپردازد. بحث اینجا عفاف و حجاب است نه زن و خانواده. مرز اصلی جنگ نرم عفاف و حجاب است. لذا وقتی امام آمد قانون عفاف و حجاب را وضع کردند. وقتی انگلیسی ها رضاشاه را آوردند، او برای عفاف و حجاب رفت. جبهه اول همیشه عفاف و حجاب بوده و مسائل دیگر در قلعه های دیگر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید