از کرملین تا کرمان رئیس خستگی را نمی شناسد

ساعت: 16:21
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۲
کد خبر: 1802503

سفر رئیس جمهور کشورمان پس از بازگشت از روسیه به استان کرمان برای رصد اوضاع و مشکلات حادثه دیدگان سیل مؤید این واقعیت بود که رئیسی خستگی نمی شناسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شبکه خبری تهران: رئیس جمهور در روزهای اخیر پس از حاشیه سازی های بیهوده آقایان به اصلاحات دلسوزانه، سفری سرنوشت ساز به روسیه برای پیگیری اهداف دولت خود مبنی بر تحکیم روابط دو کشور قدرتمند و تاثیرگذار در منطقه آغاز کرده است.

او که از ابتدای کارش با نادیده گرفتن همه شعارها و انتقادها و حاشیه سازی های حاشیه نشینان، تنها اهداف خود را برای بهبود اوضاع کشور دنبال می کند، بدون اینکه وقت ارزشمند خود را در پاسخ به حاشیه ها قبل از سفر صرف کند، به مسکو روابط برقرار می کند ایران و روسیه را در سطوح بسیار بالاتر و بیشتر دنبال کنید.

سفری که برخلاف دیدگاه روشنفکران داخلی، آمریکایی ها را نگران کرده است، زیرا آنها به خوبی می دانند که اتحاد بیشتر ایران، چین و روسیه به عنوان سه اهرم قدرت در خاورمیانه چقدر می تواند پرهزینه باشد.

بخش اول: سفر به روسیه با چند هدف اصلی

رئیسی سفر پرباری را برای دستیابی به هشت هدف مهم آغاز کرده است که اولین آن ایجاد توازن در روابط خارجی ایران و کسب اطمینان از همکاری با شرق است.

رئیس جمهور کشورمان در واقع برای اجرای یکی از سیاست های اصلی دولت خود در همسایگی و منطقه به روسیه رفت، بدون اینکه تمام تخم های خود را در سبد توافق با گروه 1+5 بگذارد تا به فکر روابط با ایران باشد. کشورهای همسایه.

یکی از سیاست های راهبردی دوره چهار ساله رئیس جمهور برخلاف آنچه در دولت های یازدهم و دوازدهم ندیده ایم، بهبود روابط با خاورمیانه و ربط ندادن همه مسائل به برجام است.

در دولت قبل اتفاقی که عملاً در حوزه سیاست خارجی افتاد این بود که همه مسائل را با برجام به جریان و بی ربط پیوند زدند تا با هر لبخند طرف مقابل، دلشان شاد شود و بعد هر بار تنگ کردند. چشمشان به رویاهایشان سراب در راه است.

اما رئیسی به این موضوع لاتین معتقد نیست که روابط سیاسی دولت را به سمت تعادل بیشتر سوق دهد.

به همین ترتیب کشورمان هم اکنون علاوه بر امضای یادداشت تفاهم بین چین و ایران برای رسیدن به این هدف در رابطه با روسیه نیز تلاش می کند که در صورت موافقت باید به تصویب مجلس خلق برسد.

از سوی دیگر رئیسی در این سفر با نگاه به تعمیق روابط سیاسی به دنبال افزایش روابط اقتصادی دو کشور بود تا درآمدها و منافع شامل ایرانیان و روس ها شود.

در واقع رئیس جمهوری اسلامی ایران با نگاه دقیق تر و دقیق تر به چشم انداز افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه به دلار به دنبال اجرای مفاد اقتصادی دو کشور در سند راهبردی همکاری های دو کشور است. 10 میلیارد در سال

اهداف اقتصادی که شامل موضوعاتی از جمله تقویت روابط تجاری دو کشور به ویژه صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه است و دولت قرار است با قوت و قدرت بیشتری آن را دنبال کند.

از سوی دیگر، وی به دنبال گسترش روابط سیاست خارجی خود با این کشورها است و معتقد است در آینده نزدیک خاورمیانه بر جایگاه خود به عنوان قدرت اول اقتصادی جهان تکیه خواهد کرد.

بخش دوم: از کرملین، درست در کنار کرمان

رئیسی بلافاصله پس از بازگشت از سفر کرملین، ساعاتی بعد به کرمان رفت تا این بار یکی از مسائل داخلی کشور را مورد بررسی قرار دهد و از ماجرا مطلع شود.

وی پس از ورود به کشور برای آشنایی با وضعیت آسیب دیدگان سیل کرمان بدون هیچ گونه تنقلات تهران را به مقصد کرمان ترک کرد و پس از بازدید میدانی از منطقه دستورات رفع مشکلات سیل زدگان را صادر کرد. به آرامی

تصویر یک رهبر در میان سیل زدگان کرمان ناخواسته تصویر دیگری از حضور رئیس جمهور وقت در میان زلزله زدگان غرب کشور را تازه کرد، او برخلاف همتای سابق خود به اوضاع رسیدگی کرد.

بخش سوم: برداشت های مصرف کننده

حضور رئیس جمهور کشورمان در کرمان بلافاصله پس از بازگشت از سفر روسیه واکنش کاربران مجازی را به دنبال داشت.

بسیاری او را خستگی‌ناپذیر می‌خوانند و رئیسی را با رئیس‌جمهور سابق حسن روحانی مقایسه می‌کنند و او را با یک الگوی حکومتی جهادی مقایسه می‌کنند.

برخی از کاربران فضای مجازی ساعاتی پس از بازگشت از سفر منطقه ای از سفر جدید رئیس جمهور غافلگیر شدند و یادآور شدند که رئیس جمهور سابق پس از هر سفر روستایی برای رفع خستگی چندین روز جایی نرفته است.

آره؛ صرف نظر از شرایطی که رئیس دولت در چه شرایطی دست به کار شده و در وضعیت اسفناکی قرار دارد و مشغول ساماندهی اوضاع است، شیوه مدیریتی و کاری وی در مدیریت پرونده، الگویی برای اداره و اداره کشور است.

امید به اینکه نظریه پردازان همیشه خسته و شاکی که توانایی این را ندارند از جای خود برخاسته و تنها در عرصه سخنرانی و ارائه نظریه استاد شوند، از رویارویی با قلعه ملت و دولت هر روز برای آمدن با یک طرح جدید، برای ایجاد نقش.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید